Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?
Hon köper inte heller att hon "bara inte fanns". Vet faktiskt inte vad jag ska svara längre haha :-P
Jo en grej hände förra veckan.. Freja kommer springandes och ropar mamma, mamma vi har en mördarsnigel på gräsmattan. Nej inte då svarar jag, visa mig.. Hon visar mig en helt vanlig trädgårdssnigel, svart, slemmig, äcklig, absolut.... men ingen mördarsnigel.
Sen försökte jag förklara men det tog BOMM STOPP vad jag än sa så var alla sånna sniglar mördarsniglar. Vart hon fått denna kunskap är ännu oklart, men det är inte från mig iaf.
Nyss....
Mamma jag dödade en spindel med mitt finger.. springer till mig sträcker fram vänster pekfinger, titta vad modig jag var.. Jag asgarvar och kollar och där satt nått så litet att ett knappnålshuvud skulle verka stort
När jag var liten (ca fem år) så hade jag vaknat på natten och mor min försökte få mig att somna om.
Mamma; Försök nu att sova.
Jag; nej jag kan inte!
Mamma; Jo men slappna bara av och blunda, så somnar du snart.
Jag; Men jag kan inte.
Mamma; men varför inte då?
Jag; Jo för mina ögon är trasiga.
Mamma när jag får min my little ponny fast på riktig, då skall vi flyga på den till himlen och hämta Pelle. (Pelle är min kusin som dog för snart 2 år sen.)
Dottern är övertygad om att man kan hämta ner dom döda från himlen. Men himlen var liksom den bästa förklaringen jag kunde ge när hon först frågade om döden och sånt.
Vad heter alla stjärnorna mamma, jag vill ha en egen sån stjärna som finns på himlen i mitt rum, kan vi köpa en sån? Mamma, får träden ont om man knäcker av en gren? Blöder gräsmattan när man klipper den, för om jag klipper mig i fingret så blöder ju jag, är det så mamma? Mamma, MAMMA varför svarar du inte, blöder gräset frågar jag juh
En av mina vänner sa för många år sedan en sak om barn som iaf jag tycker är rätt klockren.. De första åren lär man barnen att gå och att prata, resterande 15 åren säger man till dom att sitta still och vara tysta
Min syrra var i simhallen med hennes 7riga dotter + dotterns mormor sm nydligen genomgått en GBP. Systerdottern frågar då sin mormor:
"Varför ser du ut som ett russin mormor"
Vi skrattar fortfarande åt det senariot.
Och när vi var på Bali så stog min dotters pappa i duschen då dotterns 4åriga kusin kommer in och säger till dotterns pappa:
"Morbror vilken stor ping du har"
Dotterns pappa svarar något i stil med "öööh ja"
Då säger kusinen
"MYCKET större än pappas"
Behöver jag säga att dotterns pappas nästa kommentar var
"Berätta det för pappa så blir han glad"
Jag älskade verkligen soutpark för många år sedan och ett av mina innestående uttryck är Oh my god, they killed Kenny!
Iaf så umgås vi med lite barn vars mamma kommer från Canada, Freja och deras dotter leker i trädgården, något händer och Freja utbrister Oh my god, they killed Kenny.
I början av sommaren sen så hade syrrans son på 5 år sovit över. Barnen badade i polen och jag satt på trappan några meter ifrån och drack kaffe och ögnade i ett korsord, när barnens samtal når mig, något om kulor, de talar tyst och lugt (ovanligt för dessa två som brukar vara överallt när de umgås) iaf ett rätt tyst samtal, ser hur de liksom sitter och kollar på grabbens snopp och tänkte att jaha de har kommit på att han har en pung.. Jag går mot polen och säger samtidigt att jasså, ni har hittat Bastians pung, Bastian svarar näää jag har ingen pung bara en kula... ehhh va? Är framme och då ordnar han fram sitt ollon iaf och säger kolla moster en kula... Freja snabbt som attan, fram med snippan och säger jaaa och kolla här mamma jag har också en kula fast mindre....
Igår var vi och hälsade på hos en annan syrra och Freja och Bastian fick bada där innan maten. Iaf när jag torkat grabben och torkar Freja, Bastian sitter på toalettstolen och väntar på att få sin pyjamas. Så utbrister Freja och pekar på hans snopp, SEBASTIAN din kula är alldeles borta.. Nä den är här inne i snoppen, den bara gömmer sig ibland....