Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

hullulla on halvat huvit skrev 2011-07-11 20:54:30 följande:
    Min 4-åring brukar fråga var hon fanns innan hon föddes... Typ var hon fanns när jag var 8 år och min lillebror föddes ...

Hon köper inte heller att hon "bara inte fanns". Vet faktiskt inte vad jag ska svara längre haha :-P
    hahaha det gör inte min treåriing heller... Hon menar att då måste hon ju vart med där om jag var där osv osv. Vet inte hur jag skall förklara bättre, nickar jakande ibland och tänker att hon nog förstår det bättre senare
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • HäckHäxan
    vampyria2 skrev 2011-07-11 23:14:13 följande:
    Haha kom på en till som var lite svår att förklara...vi hade berättat för storsystrarna 8 och 10 år att de skulle få ett syskon, efter 5 min kommer de ut ur sit rum och skrattar massor och säger att vi bara ljuger för de har minnsan varit hemma hela tiden så när skulle vi ha kunnat gjort en bebis Skäms
    Skrattande
  • HäckHäxan
    Amlin skrev 2011-07-11 15:30:22 följande:
    Jag hade lite svårt att svara min 3 åring när hon undrade var det egentligen är för skillnad på löv och blad.
    Blad är levande och gröna och löv kallas blad som är bruna, torra och har dött ( eller nått sånt förklarade jag det hela för min dotter iaf )
  • HäckHäxan
    Lena skrev 2011-07-11 16:47:26 följande:
    Enda skillnaden är att löv är blad som sitter på träd och i vissa fall buskar
    Tack, nu skall jag ge den förklaringen också... undra hur många fler frågor jag får efter det.
  • HäckHäxan

Jo en grej hände förra veckan.. Freja kommer springandes och ropar mamma, mamma vi har en mördarsnigel på gräsmattan. Nej inte då svarar jag, visa mig.. Hon visar mig en helt vanlig trädgårdssnigel, svart, slemmig, äcklig, absolut.... men ingen mördarsnigel.

Sen försökte jag förklara men det tog BOMM STOPP vad jag än sa så var alla sånna sniglar mördarsniglar. Vart hon fått denna kunskap är ännu oklart, men det är inte från mig iaf.

• HäckHäxan
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-11 16:59:14 följande:
    Har lite svårt att förstå varför det skulle vara gulligt faktiskt. Barnet vet mycket väl att det inte är spöket laban som är ute och går och skulle inte förvånat mig om han hört från någon vuxen som pratat om burkor "Nejmen kolla, hon ser ju ut som ett spöke!" Som många säger tyvärr...

Visst, okej om du bara tycker det är gulligt, men skratta inte åt barnet utan tala istället om att nej, det där är inte spöket laban, det är en människa och alla människor är olika men alla är värda lika mycket. Typ så had ejag sagt. Jag hade tagit illa vid mig om jag hade burit burka och ngn sagt så till mig.
    Om du tar illa vid dig av vad främlingar kan tycka eller anse om dig så är det faktiskt ditt problem. Du väljer själv med vilken känsla du vill reagera på en sådan löjlig småsak med.

Många som bär burkor påminner faktiskt om spöket Laban eller hans syster, tycker jag då.. Förutom de afrikanska kvinnor jag umgås med som bär burka, de är så färgglada jämt att de mer påminner om lyckliga regnbågar
  • HäckHäxan

Nyss....

Mamma jag dödade en spindel med mitt finger.. springer till mig sträcker fram vänster pekfinger, titta vad modig jag var.. Jag asgarvar och kollar och där satt nått så litet att ett knappnålshuvud skulle verka stort

• HäckHäxan
    Modgun skrev 2011-07-12 21:53:56 följande:

När jag var liten (ca fem år) så hade jag vaknat på natten och mor min försökte få mig att somna om.

Mamma; Försök nu att sova.
    Jag; nej jag kan inte!
    Mamma; Jo men slappna bara av och blunda, så somnar du snart.
    Jag; Men jag kan inte.
    Mamma; men varför inte då?
    Jag; Jo för mina ögon är trasiga. Skrattande

• HäckHäxan
    YokohamaNr2 skrev 2011-07-13 11:51:34 följande:
    Min 4 åring frågade mig igår varför man måste ha ögonen stängda när man sover....hmmm jag var faktiskt inte helt säker men drog till med att ögonen också måste få vila sig efter att ha varit öppna och tittat hela dagen.

Han svarade att hans inte behövde det och att han från och med nu aldrig skulle stänga sina ögon när han sov

Det lustiga är att han alltid har sovit med ögonen lite halvöppna vilket ser lite läbbigt ut faktiskt
    hahah det gör jag med, sover med öppna ögon ibland. Kan vakna till och liksom inse att jag redan ser, för ögat var redan öppet när jag vaknade. Skit skum känsla Obestämd
  • HäckHäxan

Mamma när jag får min my little ponny fast på riktig, då skall vi flyga på den till himlen och hämta Pelle. (Pelle är min kusin som dog för snart 2 år sen.)

Dottern är övertygad om att man kan hämta ner dom döda från himlen. Men himlen var liksom den bästa förklaringen jag kunde ge när hon först frågade om döden och sånt.

Vad heter alla stjärnorna mamma, jag vill ha en egen sån stjärna som finns på himlen i mitt rum, kan vi köpa en sån? Mamma, får träden ont om man knäcker av en gren? Blöder gräsmattan när man klipper den, för om jag klipper mig i fingret så blöder ju jag, är det så mamma? Mamma, MAMMA varför svarar du inte, blöder gräset frågar jag juh Skrikandes

En av mina vänner sa för många år sedan en sak om barn som iaf jag tycker är rätt klockren.. De första åren lär man barnen att gå och att prata, resterande 15 åren säger man till dom att sitta still och vara tysta

• HäckHäxan
    Sandrakim skrev 2011-07-13 16:22:13 följande:
    När mina flickor ser en bild på en bebis brukar de fråga "Var är den andra bebisen?". Mina flickor är tvillingar så allting kommer ju i två tycker de!Skrattande
    Meh sötnosar!
  • HäckHäxan
    Kya skrev 2011-07-15 21:04:14 följande:
    Kul tråd! då kan jag bidra:

när jag var 14 satt jag med min 6-åriga systerdotter på gräsmattan och då frågar hon: "Varför har ****s mamma en piercing i snippan? Det är ju inte som att någon kan se den där?" 

jag dog litegrann inombords av skratt, och visste inte alls vad jag skulle svara där till en 6-åring...       
    hehe ja ibland blir man stum....
  • HäckHäxan
    Puma87 skrev 2011-07-15 22:52:48 följande:

Min syrra var i simhallen med hennes 7riga dotter + dotterns mormor sm nydligen genomgått en GBP. Systerdottern frågar då sin mormor:

"Varför ser du ut som ett russin mormor"

Vi skrattar fortfarande åt det senariot.

Och när vi var på Bali så stog min dotters pappa i duschen då dotterns 4åriga kusin kommer in och säger till dotterns pappa:
    "Morbror vilken stor ping du har"
    Dotterns pappa svarar något i stil med "öööh ja"
    Då säger kusinen
    "MYCKET större än pappas"

Behöver jag säga att dotterns pappas nästa kommentar var
    "Berätta det för pappa så blir han glad"

Grymt hahahha skrattar som en tok.

När jag var liten och duschade med pappa, så tog jag hans snopp och drog hårt som en sån där klockasträng och hojtade pling plong och typ försökte hänga i den.... Pappa vrålade rakt ut, sen fick jag en lektion om vad man absolut inte gör med en snopp typ
  • HäckHäxan
    hjärnladyn skrev 2011-08-15 13:59:17 följande:
    Ingen fråga ,men en fantastisk kommentarer. Min dotter, då drygt två år, krånglade vid påklädning. Det var en hel del tjat och troligtvis suckar från min sida. Men dottern skulle greja med annat, prata, sjunga, kolla på något., Maken gick förbi och frågade "börjar du tappa tålamodet?". Jag hann inte öppna munnen innan dottern blixtsnabbt börjer sig ned, låstas ta något från golvet och säger "här mamma, jag tar upp det till dig.".

Kan säga att jag fick tillbaka tålamodet där och då.
    men vilken sötnöt Hjärta
  • HäckHäxan
    MonkeyLover skrev 2011-08-24 22:00:56 följande:
    En kompis berättade för bonusbarnen att hon och deras pappa skulle ha en bebis, och fick en förmaning från 8-åringen;

-Nu måste du tugga maten så inte bebisen sätter i halsen!  
    Skrattande
  • HäckHäxan
    vampyria2 skrev 2011-08-24 23:22:14 följande:
    Vi tittade på fångarna på fortet och min dotter fick syn på en av dvärgarna (jaja de små människorna) och utbrister "ååh vad söt, kan vi inte köpa en sån " :o visste inte om jag skulle skratta eller gråta åt det ;p
    andra barn vill ha en hamster
  • HäckHäxan
    aussiemia skrev 2011-08-25 06:58:55 följande:
    I somras var jag och yngste sonen (11 år) hemma i Sverige (vi bor i Australien) och efter Arlanda så körde vi raka vägen till Ikea där min dotter jobbar. Eftersom jag inte varit hemma sedan det nya varuhuset blivit klart så irrar vi runt ett tag, jag småsprang först och sonen efter, när han hojtar "Mamma, mamma jag måste BAJSA!" Jag hyssjar fnissande och påminner om att vi är i Sverige nu och att alla förstår vad vi säger, han ser på mig och svarar, högt och tydligt "okejrrå, I need to poo!!

Förra julen satt vi i bilen och pratade om vad vi skulle baka,  när han tycker att vi kan väl koka sån där...vahetternuigen...KNARK! Skrattande
    ahhahahhahah tack, jag satte nästan morgon kaffet i halsen här
  • HäckHäxan

Jag älskade verkligen soutpark för många år sedan och ett av mina innestående uttryck är Oh my god, they killed Kenny!

Iaf så umgås vi med lite barn vars mamma kommer från Canada, Freja och deras dotter leker i trädgården, något händer och Freja utbrister Oh my god, they killed Kenny.

I början av sommaren sen så hade syrrans son på 5 år sovit över. Barnen badade i polen och jag satt på trappan några meter ifrån och drack kaffe och ögnade i ett korsord, när barnens samtal når mig, något om kulor, de talar tyst och lugt (ovanligt för dessa två som brukar vara överallt när de umgås) iaf ett rätt tyst samtal, ser hur de liksom sitter och kollar på grabbens snopp och tänkte att jaha de har kommit på att han har en pung.. Jag går mot polen och säger samtidigt att jasså, ni har hittat Bastians pung, Bastian svarar näää jag har ingen pung bara en kula... ehhh va? Är framme och då ordnar han fram sitt ollon iaf och säger kolla moster en kula... Freja snabbt som attan, fram med snippan och säger jaaa och kolla här mamma jag har också en kula fast mindre....

Igår var vi och hälsade på hos en annan syrra och Freja och Bastian fick bada där innan maten. Iaf när jag torkat grabben och torkar Freja, Bastian sitter på toalettstolen och väntar på att få sin pyjamas. Så utbrister Freja och pekar på hans snopp, SEBASTIAN din kula är alldeles borta.. Nä den är här inne i snoppen, den bara gömmer sig ibland....

Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?