Inlägg från: Vinxen |Visa alla inlägg
  • Vinxen

Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?

Min styvson på 7 år berättade högt och ljudligt i kön på ICA att " ja bara så ni vet, vill man inte säga snopp så kan man kalla det för kuk" jag och sambon DOG!!! Men sen bröt vi ihop av skratt. Fick sedan reda på att det minsann va storebrorsan på 17 som hade lärt honom detta. Vi sa att det inte är ett okej ord för barn att använda just det ordet.

• Vinxen

Just de det va frågor. När han va typ 5 så frågade han vart dom FÖRSTA vågorna kom ifrån och även hur många löv det finns på en gren? Ja vad ska man säga.....

• Vinxen

Min 7 årig styvson om hur bebisar blir till (vi väntar barn i September jag och sambon) " altså pappa har små Mini mans i sin pung och du har små små tanter i din snippa. Och för att det ska bli en bebis så måste pappa gnugga sin pung mot din snippa och då blir alla kära och sen kommer det en liten bebis. Föresten kommer du blöda massor och skrika för det gör man när en bebis ska ut. Din snippa kommer bli jättestor efter den e ute också.....visste du det?" haha jag och sambon dog på riktigt!!!

Svar på tråden Pappa, kan man öppna lås med nyckelbenet?