• Emelia90

ung mamma till bebis april- juli 2011 stockholm

Hej. Jag skulle vilja prata med fler mammor som fött barn i april/juni/juli och dela med sig av lite allt möjligt.
    Hur tycker ni de går?
    Gick förlossningen bra?
    Hur mår ni nu efteråt?

finns de någon som vill prata :)

• Svar på tråden ung mamma till bebis april- juli 2011 stockholm
  • Iidizzen
    Emelia90 skrev 2011-07-10 21:01:59 följande:
    Hej. Jag skulle vilja prata med fler mammor som fött barn i april/juni/juli och dela med sig av lite allt möjligt.
    Hur tycker ni de går?
    Gick förlossningen bra?
    Hur mår ni nu efteråt?

Hej!
    Jag fick min son i April =). De går bra tycker jag. Fast i början va de ju väldigt ovant och ett himla jobb med o luska ut vad bebbe ville. Nu är man ju mer van och kan sitt barn.
    Jag blev förlöst med kejsarsnitt. Min son var tvungen och komma ut snabbt. han var bara i vecka 30+6 den lilla plutten. Men de har gått bra de med =).
  • Emelia90

Hej. Okej :) ojj de va tidigt de :p ja fick min son vecka 41 (40+2) det va en bra förlossning. Gick väldigt fort från inskrivning men tog 25h från första värken :) när va din son egentligen beräknad?

• Iidizzen

Ja, de va snabbt. Kan ju va skönt de oxå eller?
    Han var beräknad 3 juni =). Men de va inte riktigt säkra på hur gammal han var. Jag blev tillbaka flyttad 3 veckor efter RUL. Min son var tillväxthemmad så de visste inte om han var liten redan från början. Hur mycket vägde din son?

• Emelia90

Okej. Då skulle han vart nästan som min son då :) han vägde 3235 och var 50 lång :) din?

• Iidizzen

Okej, Min son vägde 1239 gram och vägde 39 cm. =) Nu är han 52,6cm och väger 4100. Så han har gått upp rätt så mycket =). Har din bebbe börjat jollra än?

• Emelia90

Hehe min lilla kille är bara en månad och väger mer och är längre :p hehe. Aa han har jollrat i typ två veckor nu :) din då?

• Iidizzen

Han har jollrat några veckor. Det blir mer och mer varje dag =). Tiden går så fort =), ska snart börja med smakportioner. Har du en bra dsk på BVC btw?

• Emelia90

Dsk? Hehe okej. Så du hel ammar nu? :)

• Kotek23

Hejsan, mitt namn är Angelika och jag är 18 år.
    Jag har en son som köddes i april detta året (lite över tre månader gammal nu)
    Jag bloggar om mitt liv, min son och vad som händer på dagarna.
    Titta gärna in. :)
    kotek23.blogspot.com

<3

• Emelia90

Okej. Ja ska titta in :) hur går allt annars?

• Iidizzen
    Emelia90 skrev 2011-07-22 11:40:23 följande:
    Dsk? Hehe okej. Så du hel ammar nu? :)

Distriktsköterka :P

Yes=), gör du? 
  • Emelia90

Nja gjorde. Ammar och ger ersättning. Han går knappt upp i vikt :(

• Slang0rd
    Emelia90 skrev 2011-07-10 21:01:59 följande:
    Hur tycker ni de går?
    Gick förlossningen bra?
    Hur mår ni nu efteråt?

Hejhej :) är 20 år från huddinge. Fick en dotter den 11 april :)
    Det går super bra hon är otroligt snäll och lugn och nästan alltid glad =)
    Förlossningen gick kanon, snabb som attan. Från första värk hemma 8 timmar, från vattenavgång 4 timmar och från in skrivningen 2 ½ timma :) Hann inge annat än lustgas.

Jag mår bra, fast väldigt trött har gått ner alla mina gravkilon + 4 kilon till så är på god väg åt dröm vikten.
    Själv då ?:)
Svar på tråden ung mamma till bebis april- juli 2011 stockholm