Var det rätt att skjuta katten?
Ja. Den söta lilla innekatten hade bitit en människa, var vildsint och saknade märkning.
Ja. Den söta lilla innekatten hade bitit en människa, var vildsint och saknade märkning.
...och jag blir väldigt irriterad på hur mycket SKIT svensk polis får ta jämt och ständigt. Det är inga dåliga krav de har på sig samtidigt som de ska ta att bli spottade på, sparkade i huvudet och kallade jag vet inte allt. Det får man ta när man väljer att bli polis. Och allting rätt ska man göra också, aldrig säga ett ord fel. Och katter som bits och är vilda ska man klappa fint och köra till något katthem. Det ser ju för sjutton ut som en VILDKATT när den håller på sådär! Hade ni tyckt att det var ok om det var ni som blev bitna? Hade ni ringt polisen i det läget och de inte hade skjutit katten så lovar jag att det hade varit fel också!!!!!!!!!! Tror ni inte att de har viktigare saker för sig än att ta kort och sätta upp efterlysningar efter den söta kattens ägare???
GE ER!
Menar ni på allvar att poliser borde kunna se på pälsen vilken katt som är vildkatt och vilken som är en tamkatt?
1. En person har larmat 112 för att ha blivit biten
2. Katten ter sig förvildad
2. Katten letade märkning men en sådan fanns inte
--> Helt rätt att skjuta.
Tycker att det är otäckt att folk i ena stunden kan tycka att polisen ska göra allt för en katt, även en som bits och är farlig och i andra stunden hade fört en minst lika vild diskussion för hur DUM polisen var som "INTE kom och hjälpte till när jag blivit biten av ett djur" (en minst lika sannolik situation, att DU var den som utsattes)... Hur polisen än gör så gör de alltid fel för denna sortens människor. De som saknar förmåga att sätta saker och ting i rätt perspektiv.
Tror ni att de har en kurs på polishögskolan som handlar om hur man skiljer förvildade katter från tamkatter genom att syna pälsen? Nej, de lär sig att skydda människor och ibland handlar det tyvärr om att avliva djur och i det här fallet gjorde de förmodligen (utifrån tillgängliga fakta) allting rätt.