• nicolettine

Mammalediga i Rotebro, Häggvik och Viby, Sollentuna som vill röra på sig-lite grann- sökes

Hej på dig!
    Solig
    Jag heter Nicole och bor i Viby.
    Ska få barn snart och har tänkt mig att försöka träna lite efter graviditeten.
    Man går ju upp i vikt också. Kanske blir det bra då om man kommer ner igen med den.
    Och rörelse och aktiviteter är sund för dig och ditt barn.
    Nu känner jag ingen i mitt område som kunde följa med eftersom nästan alla jobba.
    Men om du kanske har ibland lust på en promenad, utflykt i stan eller bara en liten prat så skriv till mig.

Vi kunna med de som är intresserad också spela beachvolleyboll på riktigt.
    Min man blir då glad om andra män följer.

Och jag: Blir glad om någon tycker detsamma.
    Har en bra sommar alla.
    Vi syns!
    Nicole  Äpple 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-11 12:29
    Hej..finns inga kvinnor där ute som bor i Sollentuna?

• Svar på tråden Mammalediga i Rotebro, Häggvik och Viby, Sollentuna som vill röra på sig-lite grann- sökes
  • Maria M

JAG finns (i Häggvik) och vill GÄRNA promenera/ta en kaffe/prata om livet! :) Jag är förvisso inte längre gravid, men duger kanske ändå ;)
    /Maria

• nicolettine

hej Maria,
    tack för svaret. Hur gammal är ert barn? Jag har ju bara några veckor kvar till slut-då kan man tyvärr  inte promenera 5 km ;0), men vi kan gärna träffas till kaffet eller nåt annat.
    Hur har du tid? Ska få besök de nästa två veckorna, men kunna ändå träffas.
    Hörs
    Nicole 

• Maria M

Han blir fem månader om ett par dagar :)

Vi åker iväg på semester nu på fredag och blir borta två veckor och jag vet inte om jag kommer att hinna iväg hemifrån innan dess - skulle däremot vara superkul att träffas för en fika därefter om du inte hunnit föda innan jag kommer tillbaka.. :) Annars får vi väl skjuta på det lite tills det känns ok för dig att låta det nya lilla livet komma ut på promenad med oss? Vad tror du om den "planen"?

• nicolettine

Hej Maria,
    Flört"Planen" låter bra.

har en bra semester och vi säger: vi syns väl.
    Innan eller efter födelsen är svårt att säga men jag tror det blir någonting. Bebisen kommer väl inte på väg... :0)  Och om så behöver jag ingen barnmorska mer.
    Jag är också upptagen just nu. Skriv bara om ni är redo för träffen och så fixar vi fikat/promenad.  
    DET regnar precis idag, men vår trädgård behöver det.
    Ha en superfin semester. HÖRS!

• Maria M

Ha det så gott du med, jag hör av mig när vi är tillbaka i stan!

• nicolettine

Ja, gör det. Fin semester. Vi plockade idag vinbär och gjorde marmelade. Hoppas det smakar. Hörs!

• Maria M

Nu är vi tillbaka igen, hoppas att du har haft en lika fin sommar som vi :) Promenad/kaffe någon dag?

• Maria M

Glömde bort att du var så nära förlossningen (eller du kanske tom har fått) :D Om du fortfarande är tjock och immobil kan vi fika lite iaf, annars får jag vänta på att se det lilla underverket ett par veckor till :)

• nicolettine

Hej Maria,
    är hemma fortfarande och väntarOskyldig. Och idag har farföräldrar kommit för två veckor.
    Så först ska komma bebisen och vi kan väl syns då senare om 2-3 veckor.
    Hoppas det passar dig. Jag måste vila mycket just nu...har gjort för mycket. Vi ska se vad hände...men bebisen måste väl ut....Är ju för tungt annars ;o) hela livet.  HÖRS!
    Och fint att du är tillbacka. Har ni haft det bra?

• Maria M

Absolut, blir jättebra! Vi har haft en riktig toppensemester och nu är vi tillbaka i vardagens rutiner (skönt faktiskt) :)
    jAG SKA FÖRSÖKA HÅLLA KOLL HÄR OCKSÅ, ANNARS FÅR DU GÄRNA ADDA MIG PÅ FEJJAN OM DU HAR DET; mARIA mONTHURE.. Crap, CAPS :D Sitter med en sovande bebbe i famen och fölrsöker skriva :D Jag håller bättre koll på fejjan, så det är förmodligen ett säkrare kort :)

Och du - lycka till på förlossningen nu!

• nicolettine

Tack ska du ha! Jag har haft småa värkar som gick borta i natt. Ingenting kändes under dagen-tyvärr.
    Jag vill just nu ha barnet. Hoppas den komma i natt. Ha en bra helg. Nicole

• nicolettine

Tyvärr..vi väntar fortfarande. Och de på sjukhuset ska vänta 42+0. Det känns inte kul, men hoppas det gå bra!

• Maria M

Bläh vad trist :( Hoppas att du kommer igång snart - vi har dragit ihop en liten mammagrupp här i Sollentunapå facebook, du kan ju adda mig på fejjan (Maria Monthure) om du har användare så lägger jag in dig i den! Det är en mamma med i den gruppen som har en liten på tre veckor, så ni hamnar ju ungefär i fas med varandra...
    Kram

• sommar 77

Hej,

¨såg denna tråd nu, jag bor i Sollentuna, väntar mitt tredje barn, BF+7 idag:)

• nicolettine

Ja, men hej..var bor du någonstans?  Och hur mår du?  Du har ju också gått en veck aöver tiden...Hoppas det kommer snart. jag är BF41+12 idag. Men skulle...måste väl vänta tills det blir torsdag...Då ville de igångssätta mig..eller förlossningen. Och själv?

• sommar 77

BF 41+12!!! Jösses, får man gå så länge över, trodde 42+0 va max.

Jag bor i Fågelsången.

Min slempropp har lossnat nu så jag hoppas det sätter igång av sig själv:)

• nicolettine

Förlåt: Skrev fel.
    Är BF 40+12 så det är väl BF +12.
    Mer än 40 +14 går inte.
    Ska komma väl in 42+0Skäms

• Maria M

sommartjej77; tror inte det, vad jag vet har samtliga ett eller två barn...

Svar på tråden Mammalediga i Rotebro, Häggvik och Viby, Sollentuna som vill röra på sig-lite grann- sökes