Inlägg från: Umm Elias |Visa alla inlägg
  • Umm Elias

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

1337 skrev 2011-07-07 22:47:34 följande:
    Fast jag talar ju om att män pga manssynen i islam pressas att arbeta mer än vad som är standard med svenska mått mätt. Jag tror inte en sekund på att alla muslimska män gladeligen arbetar typ 60 h i veckan för att försörja sin fru som har " rätt" att slippa arbeta och " rätt" att få vad hon vill ha. Många män vill göra mer än bara äta, jobba och sova. Män kan vilja utöva nån hobby, träffa sin fru, sina barn och sina vänner. Alla män drar inte in typ 25 000 netto på vanlig heltid och särskilt inte muslimska män.

Nej " vi alla" har inte två inkomster.  Bara här på FL finns flera konvertiter som är hemmafruar. 

även vi hemmafruar har en inkomst, vi sitter inte på noll. med inkomst menar jag inte en månadslön men det finns alltid en liten summan om kommer in.

Mannen arbetar för att det är hans plikt, precis som vi kvinnor gladrligen sköter vårt hushåll. Mitt arbete i hemmet är precis lika mycket värt som min mans arbete utanför hemmet. även om han drar in 35 tusen och jag endast får den fjantiga mammapengen. Mitt arbete borde avlönas lika mkt som makens och det är tyvärr han som får betala lönen, istället för staten. 
  • Umm Elias
    Agdaa skrev 2011-07-08 06:34:17 följande:
    Sina egna kvinnor ja, men de har 0 respekt för vita kvinnor :(

jag är väldigt vit
  • Umm Elias
    Polly S skrev 2011-07-08 11:16:35 följande:
    varför skulle hemarbetet avlönas som ett jobb och av vem?

därför att man jobbar precis lika hårt som vilken annan som helst, bara längre dagar och även nätter inräknade. Maken ska natruligtvis betala den "lönen" och vips har man en man som försörjer sin hårt arbetande fru = islamiska regler.
  • Umm Elias
    Polly S skrev 2011-07-08 21:11:28 följande:
    men varför skulle staten bekosta det?
    och är "islamiska regler" att ni ska ha lika mkt i lön?

öh, min man är inte staten?

hur kan du tolka det till att vi kska ha lika mkt i lön?  
  • Umm Elias
    Umm Elias skrev 2011-07-08 21:06:11 följande:

därför att man jobbar precis lika hårt som vilken annan som helst, bara längre dagar och även nätter inräknade. Maken ska natruligtvis betala den "lönen" och vips har man en man som försörjer sin hårt arbetande fru = islamiska regler.

din fråga om staten kom efter detta inl'gg, förklara hur du tänker? Min man arbetar inte för staten.
  • Umm Elias
    Chipstern skrev 2011-07-08 21:53:22 följande:
    Jag skulle vilja säga att Islam är grunden till massor med ont i världen och faktiskt roten till masor av oroligheter och krig och förödelse i vårt svenska samhälle.
    Visst så låter det väldigt rasistiskt att säga, så men tyvärr fakta, och tyvärr så måste jag säga att att så fort man numera läser om "våldtäkt i XXXX" så går tankarna till att nu är det muslimska män som varit i farten igen..och i 8 av 10 fall så är det korrekt.

Varför?
    Tja, jag skulle vilja säga att muslimska män ser kvinnor som råvaror att stoltser med och att de har väldigt lågt människovärde. Jag menar, hur ofta är det av kärlek som det sker giftermål och hur ofta är det av bortgiftermål? Tror det faller över på det sista, och där så jta...jag gissar att mannen helt enkelt skiter i vem han stoppar veken i. Han får ju doppa, och han har ju som plikt att fortplanta sig, så varför bry sig?

Läste någonstans bakåt i tråden att det typ var ett "tvång" för kvinnan att vara gift, för annars skulle hon i princip inte ha något värde. Mannen försörjer kvinnan,kvinnan ger mannan sex och avlar barn. För mig är det symbolikt med ett prostitutionsförhållande.

Koranen säger ditt och koranen säger datt. Det viktigaste i det är nog att koranen förbjuder en att tänka själv och utanför pärmen på bokafan.
    Koranen ska ju tydligen vara emot hedersmord, men varför är då alla i princip alla hedersmord som skett i Sverige knutna till Islam?

sk'mms du inte att framstå som en obildad nolla :-S Du borde verkligen försöka bilda dig innan du delar med dig av din åsikt.
  • Umm Elias
    Inima skrev 2011-07-08 22:08:50 följande:
    De flesta våldtäkter sker i hemmet. Det är en vääääldrigt liten % som är överfallsvåldtäkt. Och än ännu mindre % som sker på ett nakenbad där man solar topless.

På vilket sätt utsätts man för risker om man solar topless eller ligger runt?

citera chipster istället som gått runt o frågat alla de sk överfallsvåldtäktsmän vilken religion de anser sig tillhöra.
  • Umm Elias
    Polly S skrev 2011-07-08 22:09:40 följande:
    ja, efter att du skrivit "Mitt arbete borde avlönas lika mkt som makens och det är tyvärr han som får betala lönen, istället för staten. " innan.

har du svårt att läsa? du frågade mig vem ska betala, jag svarade min man självklart. Selektiv läsning eller vad?
  • Umm Elias
    Chipstern skrev 2011-07-08 22:10:47 följande:
    Näe, jag skämms inte ett dugg för att jag anser att Islam är den värsta och mest ondskefulla religonen, som förtrycker människans eget tankesätt och handlande.

men du har ju ingen kunskap om islam eller muslimer så vad baserar du denna åsikt på?
  • Umm Elias
    Polly S skrev 2011-07-08 22:13:55 följande:
    "Mitt arbete borde avlönas lika mkt som makens och det är tyvärr han som får betala lönen, istället för staten. " betyder inte att du tycker att staten borde betala?
    varför alls dra in staten i det då?

att du blir otrevlig sänker bara dig själv.
    varför skulle staten betala? Hur kan du ens få den meningen till att jag tycker staten ska betala? Staten betalar de allra flesta arbeten som liknar hemmafruns men varför skulle de betala mig när det är ett internt val i mitt äktenskap?

Jag tror du totalt missförstått och sen förväntade dig ett annat svar, när det inte kom blev du besviken och körde ditt lilla förplanerade "diss race" iallafall. Sorry att göra dig besviken. 
  • Umm Elias
    Chipstern skrev 2011-07-08 22:18:12 följande:
    Varför är det självklart att mannen ska betala? Varför har du inte samma krav på dig att bidra ekonomiskt till familjens välstånd?
    Kan det bero på att du som kvinna inte FÅR gå i skola och bli bildad för att det anses okvinligt att jobba och tjäna sitt eget leverbröd? Kan det bero på att kvinnor i ett tidigt skede blir fostrade till att blidka mannen och inte tänka själv?

men kära du, varför skulle jag inte få gå i skolan

En muslimsk kvinna SKA utbilda sig, helst ändra upp till universitetsnivå. En muslim FÅR INTE tacka nej till utbildning. Jag har inte samma krav på mig eftersom det är mannens plikt att försörja sin familj, vill jag bidra så gör jag naturligtvis det.  Det är definitivt inte okvinnligt att utbilda sig eller arbetam vem har tutat i dig dessa osanningar?  Kvinnan brukar ofta nämnas som mannens huvud, dvs hon är den som tänker åt mannen så att hon inte skulle tänka själv är också en fördom.

Vem har tutat i dig allt detta? Allt du skriver är ju aldelles åt skogen? 
  • Umm Elias
    Chipstern skrev 2011-07-08 22:33:11 följande:
    Det är ingen som tutat i mig något förutom all en smörja som ni själv matar en med i tråden, vilket är rätt roligt att läsa. Speciellt som ni talar emot er sjävla hela tiden oxå.

Aja, ni ser er som förmer än andra, har ingen respekt för andra tankesätt. Så varför ska ni bemötas med respekt?
    jag har ingen respekt för ett tankesätt som baseras på osanning och är taget ur nattmössan.

Ta istället tag i detta och lär dig någonting. I mina två inlägg har jag ras 
    erat en hel del av dina hemska lögner de tutat i dig!
  • Umm Elias
    Chipstern skrev 2011-07-08 22:49:07 följande:
    Näe..du har ingen respekt för andra människor...då var där vi roten igen.
    Hemska lögner som någon tutat iu mig? Det måste isåfgall vara du själv och rain girl, för det jag gjort är jag vänder på era egna inlägg

jag har definitivt respekt för andra människor så länge de har grund för sina åsikter.
  • Umm Elias
    Chipstern skrev 2011-07-08 22:59:08 följande:
    Men vem är du att säga vad jag har för grund eller inte för just MIN åsikt? Hur kan du säga att MIN åsikt är felaktig då det är just MIN åsikt och inte din åsikt?eftersom du dykt in med minst två inlägg där en hel bunt osanningar om islam är nedsrkivna?
  • Umm Elias
    Chipstern skrev 2011-07-08 23:03:53 följande:
    Felaktiga enligt dig eller mig? Du kan inte på något sätt få mig själv att tycka att MIN åsikt är fel, om den sedan inte faller i god tro med din åsikt so fine.
    Men kom för gud skull inte och försök påtvinga mig att ändra MIN åsikt till något som jag inte står för. Är vi överens?

fel enligt ISLAM vilket är vad vi diskuterar, du kastar ur dig osanningar om oss muslimska kvinnor, jag berättar att du har fel ur ett islamiskt perspektiv men du väljer att ändå tro på de osanningar du börjat med? Din åsikt om Islam är inte fel i sig, men faktat åsikten grundas på är fel, är du med? Får du rätt fakta så bör du tänka över dina åsikter, det är lite så livet och människan fungerar. Man lär sig nya saker hela tiden och med de nya kunskaperna utvecklas man och med utvecklingen ändras ens åsikter.
  • Umm Elias
    Chipstern skrev 2011-07-08 23:05:14 följande:
    Jag undra även varför du valt att inte kommentera min sammanfattning över hur jag uppfattar dem muslimska synvinkel.
    Du hugger ju på allt annat...
    jag kommenterade inte då det inte var riktat till mig och dessutom förstår jag inte vad du skriver, det r ju bara urklippta citat någonstans ifrån, hade varit enklare med hela texten?
  • Umm Elias
    Chipstern skrev 2011-07-08 23:55:28 följande:
    Fel enligt Islam, tja, kanske, men det är min tolkning av eran TOLKNING av en efterhandskonstruktion. Så vem kan säga att vem tolkar vad rätt eller fel?
    Ni grundar eran tro på berättelsen från en person som ingen ens vet verkligen existerat...och Gud hit och gud dit. Påhittad "person" som någon hallucinerat fram (gäller förövrigt alla religioner).

Som du kanske märker så är jag inte på något sätt troende eller så, och jag har inte några planer på att blid et heller då jag inte tänker underkasta mig någon än mig själv. Jag vill helt enkelt vara en fri man med mina värderinga och inte toppstyrd av någon.

fast du kan inte komma med en tolkning som går helt emot islam förstår du.

Du skriver att kvinnor ej får utbilda sig, vilket är en ren och skär lögn. Varken män eller kvinnor får tacka nej till utbildning och utbildning värderas högre i islam än vad det gör för oss här i väst. Jag har bemött alla dina tolkningar med ren fakta om vad Koranen och sunnah säger om saken så du har inget mer att komma med där.

Du borde bli styrd av någonting och det är sanningen, istället för att blunda och hitta på egna slutsatser så lyssna på oss som har kunskap i ämnet så kanske du åtminstone kan klara av att leva med oss andra i ömsesidig respekt.   
  • Umm Elias
    Chipstern skrev 2011-07-08 23:02:00 följande:
    Ja det var ju faktiskt en riktigt befogad fråga måste jag säga. T.ex så är det största lögnen att det finns ett paradise att besöka när man dör. Jag säger bara: trälåda, maskar och soon to be fishfood. Ser inte mycket paradise där inte...fast om man utvecklar det längre och längre och bryter ner det så kan man säkert få det till att det finns spår av människan i en Alladin Paradisask som man med gott samvete tuggar i sig på julafton (och fram till påsk för man fick så jävla många Skrattande)

Exakt hur vet du detta? Det är din tro men att kalla det lögn kan du inte utan att basera det på något.
  • Umm Elias
    martinam skrev 2011-07-12 12:40:22 följande:
    För övrigt så slutade jag jobbet där min muslimske chef jobbade då han VARJE morgon stack ner fingrarna i byxorna på mig, fiskade upp trosorna å kommenterade färgen på dom... Hade man en ärmlös tröjja så stack han in fingrarna i ärmen å drog ut bh bandet och sa att han ville kolla om underkläderna matchade. Varje gång man gick förbi eller han gick förbi så slog han en på rumpan, trotts att det var kunder i närheten..

Frågade alltid om man hade lekt med sig själv, om man använde dildo, om man fått nå "jibb jibb" i helgen eller hur fan han uttalade det...

Och det VÄRSTA av allt var att han hade tjej och en liten nyfödd hemma.. VIDRIGT!   

och du tror på fullaste allvar att sånt beteende är helt ok enligt Islam? Annars förstår jag inte vad du har i denna tråd att göra?
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?