Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?
1337 skrev 2011-07-07 22:47:34 följande:
Fast jag talar ju om att män pga manssynen i islam pressas att arbeta mer än vad som är standard med svenska mått mätt. Jag tror inte en sekund på att alla muslimska män gladeligen arbetar typ 60 h i veckan för att försörja sin fru som har " rätt" att slippa arbeta och " rätt" att få vad hon vill ha. Många män vill göra mer än bara äta, jobba och sova. Män kan vilja utöva nån hobby, träffa sin fru, sina barn och sina vänner. Alla män drar inte in typ 25 000 netto på vanlig heltid och särskilt inte muslimska män. Nej " vi alla" har inte två inkomster. Bara här på FL finns flera konvertiter som är hemmafruar.
även vi hemmafruar har en inkomst, vi sitter inte på noll. med inkomst menar jag inte en månadslön men det finns alltid en liten summan om kommer in.
Mannen arbetar för att det är hans plikt, precis som vi kvinnor gladrligen sköter vårt hushåll. Mitt arbete i hemmet är precis lika mycket värt som min mans arbete utanför hemmet. även om han drar in 35 tusen och jag endast får den fjantiga mammapengen. Mitt arbete borde avlönas lika mkt som makens och det är tyvärr han som får betala lönen, istället för staten.