Inlägg från: Neblina |Visa alla inlägg
  • Neblina

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Nikkili skrev 2011-07-11 00:44:34 följande:
    Jesus kristus...och det finns det folk som följer år 2011....???
    här finns det ju andra trevligheter också
    4:15] Emot de som begår äktenskapsbrott av era kvinnor, måste ni ha fyra vittnen. Om de vittnar, ska ni låta sådana kvinnor stanna i sina hem tills de dör, eller tills GUD skapar en utväg för dem

http://swedish.submission.info/koran/noframes/ch4.html
    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • Neblina
    Nikkili skrev 2011-07-11 00:59:07 följande:
    men vad i h-e,är det lagligt att följa koranen som uppmuntrar till kidnappning och frihetsberövande...!!
    Nej men det kommer säkert jättebra förklaringar på dessa texter inom kort som förklarar hur fel vi tolkar det som faktiskt står. Och huur man måste väga in en massa annan text för att förstå innebörden. ett ord är ett ord faktiskt.
  • Neblina
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-11 10:59:47 följande:
    Nämn en religion som inte kallar sig jämställd och reskeptfull. Och som inte tillåter våld mot kvinnor. I dare you.
    Ja att kalla sig jämlik är en sak, att vara det är en helt annan sak faktiskt.
  • Neblina
    theangel01 skrev 2011-07-11 18:55:42 följande:
    Men jag glömde visst bort ja, ALLA muslimer är ju likadana! *ler ironiskt*
    fast nä finns bra muslimer finns dåliga, samma sak med svenskar, kristna osv osv
  • Neblina
    Nikkili skrev 2011-07-11 22:19:40 följande:
    Skillnaden är att ingen lever lika slaviskt efter bibeln här som muslimer gör efter koranen.

Dessutom åker du in om du slår din fru i sverige
    Ja om det kommer fram att hon blivit slagen ja, men har mannen gjort det i enlighet med vad koranen säger så lär väl tyvärr hon också anse att slaget var befogat
  • Neblina
    martinam skrev 2011-07-12 12:40:22 följande:
    För övrigt så slutade jag jobbet där min muslimske chef jobbade då han VARJE morgon stack ner fingrarna i byxorna på mig, fiskade upp trosorna å kommenterade färgen på dom... Hade man en ärmlös tröjja så stack han in fingrarna i ärmen å drog ut bh bandet och sa att han ville kolla om underkläderna matchade. Varje gång man gick förbi eller han gick förbi så slog han en på rumpan, trotts att det var kunder i närheten..

Frågade alltid om man hade lekt med sig själv, om man använde dildo, om man fått nå "jibb jibb" i helgen eller hur fan han uttalade det...

Och det VÄRSTA av allt var att han hade tjej och en liten nyfödd hemma.. VIDRIGT!   
    Hoppas du anmälde honom för sexuella trakasserier, det där är ju riktigt äckligt.
  • Neblina
    martinam skrev 2011-07-12 14:10:13 följande:
    Nä jag gjorde ju inte det, borde ha gjort det inser jag i dag, men han var sådär mot alla oss tre tjejer som jobbade där, var lixom hans sätt, man tog det skämtsamt först, mest på slutet man tyckte det började bli för mycket och vidrigt och nu i efterhand så inser man hur KORKAD man var som inte anmälde... men nu står han där faktiskt helt själv.. dom andra två tjejerna slutade oxå :P och flickvännen väntar tydligen andra barnet (som är svensk för övrigt) Så han står tydligen å frisörar kunderna själv. 
    Ja tyvärr är det ju lätt att vara efterklok, när jag började jobba inom restaurant branchen hade vi också ett gäng som taffsade. Skulle jämt krama en bakifrån med händerna på brösten Kräks
    Men när man är ung som jag var då var man ju så naiv och godtrogen var inte öräns efteråt man faktiskt fattade och blev förbannad.
  • Neblina
    martinam skrev 2011-07-12 14:35:08 följande:
    Mmm å dess utom var jag ny i stan å min enda vän hade fixat jobbet till mig, han å chefen var vänner.. så de va lite av ett moment 22.  Men som sagt, lätt å va efterklok.
    Fy ja då är det ju ännu svårare att våga säga ifrån.
  • Neblina
    Anton Chigurh skrev 2011-07-12 16:13:28 följande:
    Måste fråga er, Birdie å martinam, är villigheten att anmäla sextrakasserier större om det är en blond svensk som håller på med sin skit, än om det är en muslim som står för trakasserierna.

Alltså, är det "lättare" att anmäla en svensk jämfört med att anmäla en muslim för sextrakasseri, eller är det kanske tvärtom. Eller är det möjligen ingen skillnad alls. 

Var nu uppriktiga, oavsett vad svaret är. 
    Helt ärligt så har jag aldrig blivit trakasserad av någon muslim, vad jag vet om.
    Har erfarat trakkasserier både från svenskar och invandrare och har aldrig gjort skillnad, kommer heller aldrig att göra.
  • Neblina

UmElias innan du drar upp min moderator status tycker jag du ska läsa igenom forumsreglerna att Ot är tillåtet i allmänna forum dessutom disskuterar jag i egenskap som vanlig medlem.
    Frågor på det? Ja vänd dig till supporten är du snäll.

Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?