Inima skrev 2011-07-06 23:40:56 följande:
Positivt : Jag blir respekterad för den jag är, Är inget som är unikt med Islam.
jag slipper arbeta/dela med mig av mina tillgångar om jag vill, Kan alla människor om de vill och har ekonomi till det.
jag har rätt att kräva vad jag vill av min man,Låter det så snällt egentligen? Vad du vill? Njeee
jag har rätt till ett bra sexliv, Vad menar du med rätt till sexliv?
jag har rätt till mitt eget hushåll och min man ska ge mig det jag vill ha. Man kan vara särbos även om man inte är muslim.
, jag har bestämmanderätt över mitt hushåll samt mina pengar och tillgångar, Inte så jävla jämställt med bestämmaderätt? Resten är ingen unikt för Islam.
min man behandlar mig som en prinsessa,Inget som är direkt sammankopplat med Islam.
jag får klä på mig och täcka mig utan att folk omkring frågar om jag har ngra komplex eller fel på kroppen.Inget som är unikt med Islam.
Skillnaden mellan en ickemuslimsk kvinna och mig är att jag har rätt att ställa krav på min man och jag har Allah på min sida i de kraven.
Behöver man en gud vid sin sida för att ens man ska lyssna så är något jävligt fel.
vilket jobbigt upplägg du hade här.
Jo, att blir respekterad är extremt unikt för Islam, se på judiska kvinnor, jehovas, thai, ja gå jorden runt o se vad som sker.
Man får väl arbeta sig till en ekonomi som tillåter det om man vill ha det så, eller så får mannen be sin fru om ekonomisk hjälp, inget skamligt med det.
Sex är en rättighet.
särbos?
vem bryr sig om jämställdhet? Varför ska allt vara kopierat och exakt lika, vi har det bra fast på olika sätt, vi har olika fördelar och olika nackdelar i livet, allt behöver inte se så lika ut.
Jo, sitter en svensk kvinna med kläder på stranden får hon frågan vad som är fel på henne (jag är svensk och möter de blickarna och kommentarerna dagligen) på svenska stränder, går jag till stränderna där muslimerna umgås så får jag inga kommentarer allsm utom möjligen MASHAALLAH
Jag vill ha Gud vid man sida i allt, om du inte är troende förslår jag att du undviker att kommentera det.