Dorian Ertymexx skrev 2011-07-10 11:28:50 följande:
Exakt. För sin intelligent design. Inte för allt mellan himmel och jord, hela tiden, i tråd efter tråd. Ateister i kristna länder anklagas inte för att vara kvinnoförtryckande för att mormoner och amish, JV och Livets Ord förtrycker kvinnor. Du blir inte anklagad för att vara för abortkliniksbrännande och festande vid homosexuellas begravningar för att du bor i ett (tidigare) kristet land. DET är vad man gör mot muslimer i de här trådarna.
Jag har aldrig hört att muslimer anklagas för en bråkdel av vad du påstår. Kanske för att jag inte lyssnar på de som saknar vett.
Däremot så Jehovas Vittnen och Livets Ord har ifrågasatts länge och berättigat. Jag är för ett öppet diskuterande och ifrågasättande av allt. Först då kan vi ha en öppen diskussion. Men det krävera att troende inte anklagar andra för att attackera deras personliga tro bra för att de inte får medhåll.
Och där är ett problem. Att alla inte inser att det inte är farligt att vi tycker olika. För vi är olka. Men med samma mänskliga behov.