Inlägg från: hervor |Visa alla inlägg
  • hervor

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

The Rain Girl, alla människor vill inte leva på samma sätt. Män och kvinnor är olika varandra, men också olika som individer. Ska jag bokstavera? INDIVIDER

En del vill gifta sig, andra inte. De flesta vill ha barn, men inte alla. De flesta ville leva med någon av motsatt kön, men en del föredrar någon av samma kön. En del vill ha samma partner hela livet, men inte alla.

En liberal demokrati som Sverige, garanterar ett så fritt och rättvist samhälle som möjligt - för så många som möjligt - så länge ingen skadas. Något ett samhälle som styrs av en viss religion, aldrig kan göra.

Om män och kvinnor ärver lika mycket, samt har samma rättigheter och skyldigheter, kan de själva välja hur de vill leva och vad som passar just dem. It´s a win-win Länder och samhällen som inte förstår detta, lär alltid vara på efterkälken. Vilka är de mest utvecklade länderna i världen? De rikaste? Jo, de mest sekulariserade!

• hervor
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-06 21:02:15 följande:
    Religion har en mening. Annars skulle det inte finnas, Så ni som säger att religion bara är strunt har hamnat helt bakom flötet.
    Det klart att religion har en mening för många människor, men det ska inte få styra ett samhälle.

Bara för att DU inte kan förstå varför man inte vill gifta sig eller tycker det är fel att ha många partners etc, betyder inte det att det är så!  
  • hervor

Det är som om jag skulle skriva: "Det är inte naturligt att vara muslim, varför vill man leva enligt islam? Jag fattar inte" (bla bla).

För ärligt talat - jag HAR lite svårt att förstå det, men vem är jag att döma ut 1 miljard människor? (Så länge de inte skadar mig).

Detsamma gäller dig The Rain Girl. Du kanske inte kan förstå den västerländska livsstilen. Det är OK, du behöver inte förstå. Bara acceptera att alla inte är som du  

Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?