Inlägg från: UmmAlina |Visa alla inlägg
  • UmmAlina

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Birdie skrev 2011-07-05 19:38:28 följande:
    Det är din ja åsikt, men just islam anser jag vara fruktansvärt diskriminerande framförallt mot kvinnor.

Varför?
  • UmmAlina
    Helwa skrev 2011-07-05 19:45:44 följande:
    Förtrycker inte själva samhället kvinnan också?

Perfekt fråga!
  • UmmAlina
    Umm Elias skrev 2011-07-05 21:19:59 följande:
    <3<3

<3<3
  • UmmAlina
    Buster78 skrev 2011-07-05 21:47:47 följande:
    Vad finns det för fördelar med att va muslimsk kvinna?? förutom att hon ska bli försörjd av mannen??

Har faktiskt inget negativt att säga....!
  • UmmAlina
    1337 skrev 2011-07-05 22:45:45 följande:
    Finns det något negativt som muslimsk kvinna ifall mannen vill skaffa en till fru eller skilja sig när man har barn som är äldre än sju år?

Det ska i så fall vara ett gemensamt beslut.

Nej jag ser faktiskt inget negativt i att vara muslim. Det blir väl ändå vad man gör det till eller hur? Tror du att min man bestämmer att jag ska göra si och så? I ett sunt förhållande pratar man, bestämmer saker tillsammans osv. Men det är väl inget nytt? 
  • UmmAlina
    Birdie skrev 2011-07-06 00:22:12 följande:
     Medan  givetvis männen inte behöver klä ut sig på något vis.
    Vad vet du egentligen om den muslimska mannens klädsel? Inte ett skit verkar det som, sorgligt att man vräker ut sig saker som man inte har en aning om.
  • UmmAlina
    hallencreutz89 skrev 2011-07-06 00:24:07 följande:

läs koranen så ser du att det även finns anvisningar om mannens klädsel

Precis!

Men dessa personer på FL är för upptagna med att snacka skit om islam så de kollar inte ens upp sanningen. 
  • UmmAlina
    Videli skrev 2011-07-06 00:27:34 följande:
    Såg tråden och kom på att jag i helgen satt och tänkte på att jag nog aldrig har ett en muslimsk kvinna röka. Männen röker ju oavbrutet (självklart inte alla) men väldigt väldigt många.

Får man inte röka som muslimsk kvinna? 
    Det är inte tillåtet för varken män eller kvinnor, och JA det finns både muslimska män och kvinnor som röker.
  • UmmAlina
    Birdie skrev 2011-07-06 01:09:43 följande:
    Varför många konverterar till islam, ja för att många gånger har de partner som är muslimer, de söker tröst, blivit manipulerade eller har överseende med att hela religionen kanske inte är så fin. Vad vet jag?

Det är ju just det! DU VET INTE...! Men ändå tar du dig rätten att påstå saker om islam som du egentligen inte har en aning om.

Männen ska precis som kvinna klä sig anständigt. Vissa tolkar detta olika och så får det vara.

Snälla birdie, ta reda på lite fakta innan.......    
  • UmmAlina
    Buster78 skrev 2011-07-06 17:42:58 följande:
    Nä och uppenbarligen inget positivt heller.......

Jo, visst har jag det. 

Kan göra en hel lista om du så gärna vill det?

• UmmAlina
    Buster78 skrev 2011-07-06 19:56:23 följande:
    Ja tack.....

För INGEN har hittils sagt NÅGOT positivt om att va muslimsk kvinna
    Jag lever ett lyckligt liv

Har en underbar man, (har aldrig sett någon som honom förut)

Jag lever fritt

Jag lever öppet

Jag har i princip samma liv som jag hade innan jag blev muslim.        
  • UmmAlina
    ODS skrev 2011-07-06 20:47:51 följande:
    Bara det att inte få visa ansikte/hår visa sig nakna inför andra (tex omklädningsrum), hedersrelaterade historier säger väl allt....

Är det något konstigt med att inte vilja visa upp sig naken inför andra i ett omklädningsrum?
  • UmmAlina
    Buffy26 skrev 2011-07-06 21:22:33 följande:
    men sa inte till er knäppisar, så tyst, det står tydligt vem det var riktad till! 

Woooohhhhoooo!

Knäppisar?
  • UmmAlina
    Buffy26 skrev 2011-07-06 21:22:33 följande:
    men sa inte till er knäppisar, så tyst, det står tydligt vem det var riktad till! 
    Trodde FL var ett öppet forum där alla fick delta i diskussionerna
  • UmmAlina
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-07 15:04:45 följande:

Jag finner det ironiskt att du har taskiga erfarenheter av pingstkyrkan, men varnar för muslimer, måste jag säga. Muslimer är liksom inte som pingstfolk. de är som kristna. En del är tossiga, men de flesta är som folk är mest.

Håller med dig! Det var riktigt ironiskt att ha upplevt något men varnar för något annat.

Hur tänkte man där?  
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?