Inlägg från: theangel01 |Visa alla inlägg
  • theangel01

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

hallencreutz89 skrev 2011-07-05 23:39:57 följande:
    Min pojkvän är muslim och jag tycker inte han verkar ha dålig kvinnosyn och inte heller behandlar han mig som om jag vore mindre värd eller uttrycker åsikter om att det skulle vara så heller. Han tolkar inte heller sin religion som att kvinnor är mindre värda. Man kan inte säga att islam är på¨ett sätt eller ett annat eller att alla muslimer är på ett sätt eller ett annat, det handlar om individer och individuella tolkningar. Att skylla någons handlingar på dennes religion är bara att befria personen ifråga från ansvaret för sina handlingar. Om någon gör fel mot mig så är det just den människan som gör fel mot mig, inte hans religion eller åsikter eller så
  • theangel01
    LivL skrev 2011-07-06 00:31:26 följande:
    Tack TS!

Min man är musse och han har bättre kvinnosyn än många svenska män jag träffat!
    Det är samma med min man, han har mycket bättre kvinnosyn än mina svenska ex.
  • theangel01
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-07 15:04:45 följande:

Jag finner det ironiskt att du har taskiga erfarenheter av pingstkyrkan, men varnar för muslimer, måste jag säga. Muslimer är liksom inte som pingstfolk. de är som kristna. En del är tossiga, men de flesta är som folk är mest.
  • theangel01
    smlh skrev 2011-07-08 08:52:44 följande:
    Det har absolut inget med varför muslimerna har en skev kvinnosyn. 
    Jag skrev tidigare i den här tråden att min man har BÄTTRE kvinnosyn än mina

svenska ex.. 
  • theangel01
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-09 22:35:56 följande:

Jag har läst Dawkins. Och nej, det här är inte en kamp mot det religiösa förtrycket, det är ett konstant mobbande av muslimer. När jag ser lika många trådar om kristendomen, och samma ton och aggressiva sätt, så ska jag fundera på att se det som en kamp mot religion och förtryck. Till dess ser jag det som ett hycklande och en ursäkt för att mobba just muslimer och islam. No more, no less.
  • theangel01
    Cloud skrev 2011-07-11 09:23:40 följande:
    En nära bekant till mig jobbar i Stockholm på veckorna och blev förra veckan ifrågasatt av muslimerna på hans arbetsplats ang att han åkte ifrån sin sambo. De menade att kvinnor ska vaktas, alltid. Mysiga killar.
    Väldigt konstigt att min man inte är sån då......
  • theangel01
    Neblina skrev 2011-07-15 00:58:14 följande:
    Jätte bra skrivet, härligt med en man som förstår innebörden av respekt och självtänkande. Borde finnas fler som dig {#emotions_dlg.flower}
    Exakt som min muslimske man då..
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?