• grannkatten

Är det säkert att boka hotell på www.hotels.com?

Hej

Är det säkert att boka hotell på www.hotels.com?

Vad har ni för erfarenhet av www.hotels.com?
    Får man lätt pengarna tillbaka om man måste avboka eller ändra?

Det verkar som om man måste förbetala, trodde att när man bokade hotellrum så reserverar man emot ett kort, men sen betalar när man är på plats och checkar ut?

Känner mig lite orolig då det handlar om mycket pengar för en vecka på hotell utomlands.        

• Svar på tråden Är det säkert att boka hotell på www.hotels.com?
  • Vinxen

Bokar alla mina hotell där och det funkar skitbra :) smidigt och billigt.

• Eleator

Det är en enormt stor sajt, vet inte hur det funkar med återbetalningar och så, men själva bokningarna är det inga problem med.

• Dixie

vi har också bokat genom hotels.com och det fungerade bra - vet dock inte hur det är med återbetalning, där får du nog läsa vad som gäller för just det hotellet ni ska bo på!

• KattenKorven

Jag har bokat via dem fyra gånger, USA, Italien och Tyskland. . Inga problem men har inte heller avbokat. Brukar kolla noga på bilderna och har alltid varit jättenöjd.

• grannkatten

Bokat och klart + att jag ringde och dubbelkollade. För vårt hotell gällde att fram tills dagen innan vi ska komma får vi alla pengarna tillbaka, efter det så måste vi betala för 1 natt...

Tack till er alla!

• nathalie56

vill du inte förhandsbetala så får an boka via hotellet, men då kan det vara andra priser, ofast till det högre..

Alla hotell har olika avbokningsregler så läs igenom noga.. är man osäker, boka via telefon o man får ALLA regler upplästa o sen även skickade till sin mejl..

Är det så att man behöver vboka o man får pengar tillbaka kommer dom inom 10 arbetsdagar i normala fall. ett tips, vill man avboka RING IN för hjälp med avbokning.. behöver bara uppge ert resplansnummer så hittar han/hon eran bokning :)

man betalar även i förskott, pengarna dras med en gång från kontot..
    Man uppger kortnummer samt säkerhetskod på kortet men detta är INGA uppgifter som sparas hos oss, dom försvinner in i systemet :)

• nathalie56

Men ja det är säkert :) såg nu att jag missat det ;)

Svar på tråden Är det säkert att boka hotell på www.hotels.com?