anna012 skrev 2012-02-14 11:11:10 följande:
Jag väntar med medicin tills provsvaren kommit. Hatar allt som är kemiskt. Så än så länge står jag ut med kylbalsam och kallt vatten när det kliar för mycket. Så får vi se vad provsvaren visar sen. Kanske bara är vanlig grav klåda med men lika bra å kolla sig
!
Jag har förhöjda gallsyrevärden, dvs hepatos, fick det redan i v. 22. och kan säga att något som var väldigt skönt var att blöta iskalla handdukar och lägga över kroppen, det lindrade jättemycket, samt duscha kallt. Sen när man kliar så kan man ta med en borste, jag har en såndär svinhårsborste eller vad det heter, och drog löst över kroppen. helt ljuuuvligt, haha. Dock sa läkaren att "Ja sen när det kliar, klia inte" nej men det är ju lätt att låta bli när det känns som att klådan sitter under huden och man blev fullkomligt galen av den.
Det är absolut bättre att kolla sig, har man för höga värden så kan det ju innebära igångsättning då det kan bli en fara för barnet vid för höga värden. Hoppas att du blir av med klådan, min klåda blev otroligt mycket bättre när jag fick medicin som sänkte värdena. Nu har jag fortfarande lite förhöjda men inte så pass att dom sätter igång mig. Kan ju vara vanlig gravidklåda du har, men somsagt, mycket bättre att kolla upp det
Lycka till iallafall och hoppas du får de under kontroll