Inlägg från: BebisVagga |Visa alla inlägg
  • BebisVagga

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

TheCoopers skrev 2011-07-19 15:52:53 följande:
    utan att göra nupp?
    vad ser man via nupp då??

har en del handikapp i min biologiska släkt som autism o förståndshandikapp o sånt..
  • BebisVagga
    TheCoopers skrev 2011-07-19 16:02:09 följande:
    ahh ok då kanske det är annorlunda . I nupp testet kollar man ju bara om det finns risk för DS med ett blodtest och ultraljud . Sen om de ser att det finns en risk så blir man erbjuden fostervattensprov .
    okej...
    gjorde testet på gabriel... så tänkte göra det denna gången med..
    kanske e idiotiskt av mej, men jag vill faktiskt göra det.. jag vill vara förberedd på vilka eventuella problem vi står inför..

Då jag inte vet allt vad som finns i min biologiska familj heller.. men vet att en morbror har en amssa saker.. o förstånsdhandikappad e dem nästan allihop av syskonen....

men vet itne om det e nått ärftligt eller ej... Mormor o morfar var syskonbarn o farbor o dem fick barn.. alltså e min mamma insestbarn.. men sen har jag ingen aning om vad som går i generna...
  • BebisVagga
    Nikis skrev 2011-07-19 18:47:25 följande:
    Har ni börjat snacka om namn? jag är i full gång med min sambo :P haha
    Ska ni ta reda på kön, eller vänta? :) 
    då vi kommer göra fostervattensprov kommer vi få veta det... namnen e till 99% klara
  • BebisVagga
    Nikis skrev 2011-07-19 18:56:50 följande:
    När gör man fostervattensprov? Är de viktigt att göra de? Verkar som flera ska göra sånna tester?

mellan v 13 o 17 typ..

nej det måste man itne.. men jag väljer att göra det då jag inte känner min biologiska familj o jag vet att det finns diverse handikapp i den.
  • BebisVagga
    TheCoopers skrev 2011-07-19 19:00:09 följande:
    I vanliga fall erbjuds man NUPP/KUBB test om mamman är över 35 år vid födseln , tror man gör det i v 11-12 ngn gång . Fostervattensprov gör man om det visar avvikleser på NUPP/KUBB testet ..
    men man kan välja det oxå för att man vill.. det fick iaf jag
  • BebisVagga
    Nikis skrev 2011-07-19 19:07:40 följande:
    vad är NUPP/KUBB test? Jag kommer iof bara vara 24 vid födelsen, men vill endå veta.
    det e ett ultraljud då dem mäter nacken på bebisen tror jag..

man ser om den har downsyndrom
  • BebisVagga

Fan vad jag sover illa..........

• BebisVagga

jag kommer ha min inskrivning den 12 september... då e jag i vecka 12+3 tycker det e skitsent... men men.. den BM jag ville ha hade inte nån lucka förrens då..

• BebisVagga
    Stinis83 skrev 2011-07-20 06:57:36 följande:
    Jag mår illa dygnet runt känns det som, det är inte bättre eller sämre nångång. Usch, jag har så svårt att äta! Hoppas att den som skrev att det tyder på att bebisen mår bra, har rätt :)

Jag sover bra så länge dottern sover bra, och det gjorde hon inatt. Men då vaknade hon kl 05:50 istället... :) Men hur mysigt är det inte att ligga nedbäddad på soffan med henne och titta på Pippi?! :)
    hoppas då inte det betyder att bebis mår dåligt för att man aldrig mår illa...
    jag e dock glad över att jag inte mår illa o vill spy.. eftersom jag gjort en GBP KAN jag inte spy....
  • BebisVagga

Jag e svullen som en gris... Ser ut som v 20...

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)