Inlägg från: Wielkip |Visa alla inlägg
  • Wielkip

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Om en kvart börjar 'livets första dagar' eller vad det nu hette, på TLC (tror jag det var) för er som har tvbox :) kan ha varit national geographic också...minns inte riktigt, haha.
    Det är en förlossningsserie alltså :)

• Wielkip

TLC var det, och efteråt kommer två till gravid-program. Tv-kväll! Har äntligen fått min semla också, den står framför mig här på bordet, nomnomnom!

• Wielkip

Jag tänker åka hem om jag inte får eget rum, helt seriöst, även om det är första barnet och man säkert har pissont och medt vill dö första dygnet sp VÄGRAR jag dela rum med någon efteråt.
    Har haft socialfobi i flera år som i princip är borta nu men..nä, VÄGRAR dela! Om sambon inte får stanna tänker jag inte göra det heller.

• Wielkip

Min bebis ligger fortfarande tvärs över magen, med fötterna på vänster sida och huvudet på höger.
    Hoppas verkligen hon vänder sig snart för jag har hört att dom inte gör vändningsförsök ens om dom ligger i tvärläge :(

• Wielkip

Chetti; grejen är väll att man får planerat ks vid tvärläge, och det brukar dom väll lägga 2 veckor innan BF så inte födseln sätter igång när dom ligger så fel?

• Wielkip

Vet faktiskt inte varför man inte gör vändningsförsök, kanske för att det är stor chans att bebin snurrar tillbaka?
    Med tanke på att tvärläge är ovanligt kanske det bara inträffar hos kvinnor med extra bred livmoder eller nått, haha, enbart spekulationer nu alltså! Ligger dom med fötterna först är livmodern inte lika bred som om dom ligger på tvären...?

Ska till barnmorskan imorgon, får se vad hon säger då :)
    Juste, 32+0 imorgon också, wiho!

Väntar en flicka med BF: 8 mars 2012 Http://Minifohlinis.blogg.se
  • Wielkip

Lokesmami; om du menar sist jag var hos bm så låg hon på tvären då med ja.

har inga barn sen tidigare om du menar förra barnet, haha :)

• Wielkip

Och jag vill verkligen inte ha snitt! Har förberett mig på vaginal förlossning, läst allt jag kommit över på internet och i böcker, ända sen vi började försöka bli gravida i dec förra året.
    Skulle bli helt förstörd om det blir snitt :( vill verkligen få uppleva en vanlig förlossning.

• Wielkip

Jag känner tydligt att det är små fötter på ena sidan och huvud på andra när hon sparkar, magen är väldigt ofta rejält skev också, världens bula på höger och inget alls på vänster...

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)