• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Nippertippan skrev 2011-11-07 20:18:31 följande:
    Någon som har hittat en bra varmare jacka?
    Hittade en på Nelly.com men skickade tillbaka den första för armarna var jätte trånga, så jag tar en större storlek och tyvärr var den inte bättre. Belv lite ledsen för den var sååå himla fin.
    Jag har köpt en herrmodell i XL Glad

Provade alla vanliga jackor för kvinnor men det var omöjligt att stänga in magen redan nu så det fick bli en herrmodell. Där kommer magen få bra plats i vinter
    blääääääääääää
  • Chetti
    mommytwo skrev 2011-11-07 20:59:26 följande:
    Ska kolla på POP jacka snarast! Idag var det rul. Mitt bf är 29 mars, är i v 19+3 tydligen :D. Allt var jättefint. En pojke! Fmörsöker läsa inlägg men svårt med tid. Hoppas alla är relativt välmående, iom krämpor som kommer med bebis i magen!
    Grattis till lycka UL och att ni ska få en liten gosse Baby
    blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2011-11-08 06:19:58 följande:
    Tack för infon chetti! Ska skriva ett utförligt brev med allt vi gör och hur det känns. Var till sjukgymnast o fick ett stödbälte igår! vilken skillnad!! ååh så skönt det känns när man går!:) kan rekommenderas!

Men oj vilket tufft jobb du har, förstår att du får ont o blir trött! Det vore konstigt om du inte fick hp o jag förstår att du vill jobba så länge som möjligt! Men herregud inte få kissa på 3,5 timmar!? Jag skulle börja med blöja tror jag! haha vissa dagar känns som jag är kissnödig hela tiden, tom när man går ut från toaletten!
    Hoppas din chef kan lösa det för dig under januari! Sjukgymnasten bara tittade på mig när jag sa att jag planerade att jobba till februari...han tyckte att det var alldeles lagom till jul! låter iofs helt ok för mig..får se hur mycket man orkar helt enkelt! :)

stor kram och ha det så bra och hoppas du får må bra också!! Hjärta 
    Stödbälte kanske jag borde kolla upp, låter skönt Glad

Ja, att hålla sig i 2,5-3,5 timmar ute i kyla är inte lätt. Försöker hitta toaletter i centrum och sådär men på en av mina rundor finns det inga toaletter. Vill inte gå in hos mottagare direkt...

Min BM frågade också mig om jag verkligen delar post fortfarande!!?? Jo, men det går ju bra och jag gjorde det med mina barn i magen också. Sonen fick jag 7 veckor efter jag delade mitt sista brev. Men i januari = snö och kyla skulle jag gärna vilja vara inne på kontoret. Ska prata med chefen längre fram.

ha det gott! Kram
    blääääääääääää
  • Chetti
    Ponja skrev 2011-11-08 12:38:42 följande:
    Grattis faceprimer! Solig Nu kommer bebis nog komma igång :)

När brukar man lyssna på hjärtljuden för första gången? Jag är i v 22+4, och antar att jag borde ringa barnmorskan? :) Vad gör man mer på första mötet med henne, efter att man gjort sitt RUL?
    Har du inte redan bokat ett möte med BM? Då måste du ringa och boka nu.

BM brukar boka redan under inskrivningen ju. Men det är runt vecka 25 man går dit för att mäta magen, vikten, ta blodvärdet och sådant.
    blääääääääääää
  • Chetti
    Stinis83 skrev 2011-11-08 15:33:14 följande:
    Är ni många som äter järntabletter? Får man fråga hur era magar reagerar på dem? Jag hat blivit tillsagd att ta två Niferex om dagen, men jag har redan så otroligt svårt att gå på toa så jag törs inte... Nån mer som har så? Det har förvisso delvis med min gamla skada att göra. Förlåt för ett äckligt inlägg! :)
    Jag tar två om dagen och min mag tål de jättebra. Många frågar just om detta man jag har haft turen att tåla de, blir varken hård eller lös i magen
    blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2011-11-08 17:23:48 följande:
    tack för svar elliott!:) Jag fick en snabb tid under dagen på vc och det visade sig "bara" vara virus men han sa att det är viktigt att behandla stafylokocker då det kan ge andra otäcka bakterier eller nåt. Han sa att man absolut måste behandla nära förlossningen. Så skönt att han var förstående. Jag frågade om man kunde veta själv om man har det o han sa att om man har ont i halsen, över 38,5 i feber ett tag och inte har snuva eller hosta så är det ganska säkert att man har halsfluss. Så bra att veta. Jag har mycket snor i näsa o slem i halsen...sticker o svider i bihålorna men ingen feber iallafall.

Däremot fick jag grymt ont i mitt bäcken på slutet av arbetsdagen..tycker synd om lilla bebisen då jag böjer mig fram och neråt flera gånger i timmen...kanske blir en platt bebis!! haha
    När jag skulle städa innan stängning så kröp jag runt på alla fyra o plockade, ändå var det skitjobbigt! Får se hur länge man orkar!

Däremot känner jag av bebis nu!! äntligen! små små bubblor eller som gaser men jag dubbelkollade med min angelsound och jag hörde sparken samtidigt som jag kände den...riktigt coolt! Så nu känner jag några gånger varje dag! :) Inatt när jag försökte sova på mage eller nästan på mage så började det bli ett himla liv därinne på en gång! haha det är helt underbart! :) Inte en dag för tidigt!! Och imorgon börjar v 22!! helt otroligt!
    Ha en skön kväll tjejer!!Hjärta 
    Skönt att du slapp medicin. Hoppas det lägger sig snabbt.

Vist är det härligt att känna bebisen Baby
    blääääääääääää
  • Chetti

Då var jag i vecka 20 helt plötsligt och snart har även jag gått halva graviditeten. Skrattande

På torsdag 08.30 är det dags för vårt ultraljudsåterbesök. BM fick ju bara en grynig bild på hjärtat m.m. i vecka 18 och var inte nöjd. Så hon sköt fram ultraljudet två veckor, till vecka 20.

Nu hoppas jag att allt syns klart och tydligt så att vi en gång för alla kan andas ut. Jag är inte så orolig för hon sade att allt såg jättebra ut. Men men man vet ju aldrig....

Ha en bra vecka allihopa

blääääääääääää
  • Chetti

Jempalainen: Nej, men vad är det för hemskt du gått igenom igår! Rynkar på näsan
    Skönt att allt var bra! Jag kan också få väldigt vattninga flytningar av och till. Innan plusset och först veckorna trodde jag hela tiden på att mensen kom eller att jag fick MF.

Nu när det rinner till är jag inte så orolig längre. Mina flytningar är vattniga, genomskinliga och luktar inget. Jag använder trosskydd.

Hoppas du inte fortsätter vara orolig!

Oron är större när barnet väl är här. Jag vet inte vad jag skulle göra om jag förlorade mina barn. Bara tanken ger mig ångest Skrikandes

Kramar Hjärta

blääääääääääää
  • Chetti

Jag fick väldigt få bristningar längst ner på magen med första barnet, inga med andra och nu får vi se. Men de syns ingenting efter ett tag. De bleks bort och mina syns inte alls. Mina bristningar kom sista 2 veckorna typ då huden var uttänjd till max. Så även om ni är bristningsfria nu och smörjer er så kan det hända mycket på kort tid speciellt sista veckorna Gravid

Men livet är inte över för lite bristningar.

Sedan det här med att känna kroppsdelar. Jag har aldrig tryckt och klämt på med magen. Jag tror inte bebben uppskattar en massa klämmande på den. Så nej, jag har aldrig känt mer än en fot kanske när den sparkats/tryckt ut foten och jag har varit långt gången då.

blääääääääääää
  • Chetti

Ultraljudet idag gick jättebra och nu kunde BM se alla organ tydligt. 4 kammarbild av hjärtat, hjärnan, urinblåsan och han hade handen bakom huvudet och låg och vilade.
    Han hade växt rejält dessa två veckor. Och det var en pojke även denna gång, till 100% Skrattande

Skönt!

blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)