Inlägg från: Wielkip |Visa alla inlägg
  • Wielkip

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Mary Jo skrev 2011-10-29 19:49:45 följande:
    Jag tror det. Min bebis ligger jättelångt ner,2 barnmorskor reagerade på det och Vilja låg likadant,så det kanske inte är så konstigt att jag känner bättre framåtlutad och långt ner.
    men dom ligger väll lite överallt? Det är ju knappast stilla i magen liksom, min sparkar långt ut på sidorna, precis över blygdbenet, en bit över naveln, ja, överallt!
    Väntar en flicka med BF: 8 mars 2012 Http://Minifohlinis.blogg.se
  • Wielkip
    Nikis skrev 2011-10-29 20:27:22 följande:
    Ja de kanske dom gör med bm sa att många flickor ligger långt ner. :) en bit över naveln`? vilken vecka är du i? :)
    känner sparkarna typ 1,5 cm över naveln, v.22!
  • Wielkip
    k girl skrev 2011-10-29 20:55:19 följande:
    Min son rörde inte speciellt mycket på sig utan hans favorit var att ligga långt ner i magen. Ibland tvärs över, vilket dels gjorde det väldigt skumt när han låg och sträckte på sig, dels kunde jag känna sparkar långt ner till höger över blygdbenet - och hickningar långt ner till vänster, på en och samma gång. De första veckorna jag kände sparkar låg han i princip enbart och sparkade på kissblåsan, också en favorit hos honom.

Det dröjde nog en bra bit efter vecka 25 som min man fick känna något utanpå magen (eller jag för den delen). Han sparkade ju inte åt det hållet. Det dröjde väldigt länge innan sonen behagade att vända på sig med huvudet neråt och det påverkar givetvis hur man känner sparkarna. Vad högt du har din livmoder förresten, min är strax över naveln och det är helt normalt för veckan för en omföderska, och jag är bara någon dag längre gången än vad du är.
    jag har känt sparkar nere under troskanten, på båda sidorna, i mitten och vid naveln - SAMTIDIGT!
    haha, det har hänt ett par gånger faktiskt, måste vara alla kroppsdelar som sprattlar på en och samma gång.
    Känner även när hon sparkar bakåt mot ryggen, det känns rätt mysko.

Men alltså, är det vanligast att bebisarna bara ligger stilla och sparkar på ett och samma ställe?
    Ni skriver att ni fått det konstaterat osv. att de har vänt på sig...min vänder  sig liksom flera gånger i timman!

Känner alltså allra oftast sparkar/buffar/tryck typ i mitten mellan navlen och blygdbenet, men flera gånger dagligen på andra ställen.
  • Wielkip
    k girl skrev 2011-10-29 21:31:07 följande:
    Det beror väl helt enkelt på hurdan bebisen är och hur man själv är byggd? Sonen var jättelugn i magen och rörde sig väldigt lite, och han gillade helt enkelt att ligga i säte eller tvärs över magen. Han hade dock vänt på sig till vecka 35 så att vi inte behövde göra något vändningsförsök. Men innan dess ville han inte ligga med fötterna uppåt. Den här bebisen är betydligt mer rörlig än honom, och jag har känt betydligt mer och den är mer benägen att sparka mitt på magen än vad sonen var, men den föredrar helt klart att ligga med fötterna neråt eller tvärs över magen den också. Sen är ju bebisar mer eller mindre livliga, och har man dessutom moderkakan i framvägg (som jag hade med både sonen och den här gången) så dämpas väl en del av rörelserna av det.

Kan säga att sonen var väldigt lugn när han kom ut också - och är fortfarande en lugn kille. Jag tror ju att han visade sin personlighet redan i magen.   
    jag har moderkakan i bakvägg så det är därför jag kände sparkar så tidigt, och förmodligen känner så tydliga nu :)
    och jag var en galenpanna som bebis och barn, så det lär väl min egna bli också, kommer inte få sova många timmar det första året, hoho!
  • Wielkip
    Mary Jo skrev 2011-10-29 22:00:13 följande:
    Tog ett tag innan jag kopplade att bebisen ofta ligger och slår på med händerna också. Ibland kan det kännas som att det sparkas lite överallt
    haha ja, som en sån finish på trumsolon, ba-ra-bom-dish! på alla olika trummor....fast i alla olika delar av magen Cool
  • Wielkip

Min gör kullerbyttor så hela magen går i vågor typ, haha, ett jäkla liv därinne just nu!

• Wielkip
    Stinis83 skrev 2011-10-30 17:29:31 följande:
    Jag känner också bebisen lite överallt samtidigt och nu kan jag även känna den när jag står och går. Han kullerbyttar och har sig :) Nu börjar sparkarna bli så starka så de är lite obehagliga ibland, och ibland på nätterna vaknar jag av att han sparkar :)
    jag tycker det är obehagligast när hon snurrar runt så hon ligger med ryggen utåt, när jag själv ligger på rygg,
    för då blir det som ett tryck inifrån och jag känner verkligen vart hon ligger, det spänner liksom.

och det är inte samandragningar för det är bara just där jag känner henne som det är hårt :)
  • Wielkip
    Mrs Marlin skrev 2011-10-30 18:27:48 följande:
    Vill också har lite namntips. Min söner heter Melvin och Lucas och nu får vi troligen en liten tjej. På min lista finns just nu.

* Alicia
    * Freja
    * Agnes
    * Signe
    * Olivia

Alicia har varit en favorit enda sedan jag var gravid första gången. Vad tycker ni? Vilket är finast? Fler förslag?
    jag gillar Alice mer än alicia, men de är så lika så jag röstar på alicia :)
  • Wielkip
    Kalksten skrev 2011-10-30 18:39:39 följande:
    I morse vaknade jag av en cool o liste läskig grej. Min mage är nu annars ganska jämnrund men i morse var den i princip platt upptill och från naveln en stor stenhård bula längs hela nedre delen av magen! :D Måste ju varit bebis som legat där, sjukt coolt!
    så fick jag när jag började kunna känna livmodern i v.15 typ, det var urinblåsan som tryckte upp livmodern för det försvann när jag kissat Skrattande
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)