k girl skrev 2011-10-29 20:55:19 följande:
Min son rörde inte speciellt mycket på sig utan hans favorit var att ligga långt ner i magen. Ibland tvärs över, vilket dels gjorde det väldigt skumt när han låg och sträckte på sig, dels kunde jag känna sparkar långt ner till höger över blygdbenet - och hickningar långt ner till vänster, på en och samma gång. De första veckorna jag kände sparkar låg han i princip enbart och sparkade på kissblåsan, också en favorit hos honom.
Det dröjde nog en bra bit efter vecka 25 som min man fick känna något utanpå magen (eller jag för den delen). Han sparkade ju inte åt det hållet. Det dröjde väldigt länge innan sonen behagade att vända på sig med huvudet neråt och det påverkar givetvis hur man känner sparkarna. Vad högt du har din livmoder förresten, min är strax över naveln och det är helt normalt för veckan för en omföderska, och jag är bara någon dag längre gången än vad du är.
jag har känt sparkar nere under troskanten, på båda sidorna, i mitten och vid naveln - SAMTIDIGT!
haha, det har hänt ett par gånger faktiskt, måste vara alla kroppsdelar som sprattlar på en och samma gång.
Känner även när hon sparkar bakåt mot ryggen, det känns rätt mysko.
Men alltså, är det vanligast att bebisarna bara ligger stilla och sparkar på ett och samma ställe?
Ni skriver att ni fått det konstaterat osv. att de har vänt på sig...min vänder sig liksom flera gånger i timman!
Känner alltså allra oftast sparkar/buffar/tryck typ i mitten mellan navlen och blygdbenet, men flera gånger dagligen på andra ställen.