• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

EightySix skrev 2011-08-24 13:50:55 följande:
    Jag har inget ulj jag heller, måste bara fråga och det är inget "tyket" illa ment! Men hur gamla är ni här inne? Menar alltså eftersom ni får göra ulj så tidigt? Jag är bara 25 och här är det ingen fråga om ulj tidigare. Vet ju att man får om man är 35+ eller gör ni det privat? Hur isf?
    Jag gick privat för att jag ville så gärna se att bebisen utvecklats som den skulle dessa första 9 veckor och att se hjärtat slå. Jag betalade 600kr.

Jag är 32 år och detta är mitt tredje barn. Med mina två första gjorde jag bara RUL i vecka 18-20 men denna gång kände jag bara mer oro.

Jag tycker pesonlingen att man borde få göra tre ultraljud gratis varje graviditet, men det tycker inte landstingen...
    blääääääääääää
  • Chetti
    Lyckobebisen skrev 2011-08-24 14:31:49 följande:
    Hej!
    Som ni kanske har sett i bildtråden så har det gått jättebra för oss. En perfekt liten bebis låg där inne och chillade. Lika lugn som sin mamma.

">

" target="_blank">

här har vi klippt ihop lite klipp som vi fick på dvd. Eller fick och fick, vi köpte.
    Nu känner jag ett helt annat lugn än jag gjorde innan, även om allt kan hända så är det dags att släppa det nu och bara njuta av att jag har världens vackraste flickvän som har världens vackraste kula och världens finaste bebis där.

Tycker det är så härligt att det verkar gått bra för alla oss idag!!
    Har sett era fina bild och Grattis till ett väldigt lyckat UL!!
    blääääääääääää
  • Chetti
    EightySix skrev 2011-08-24 21:11:06 följande:
    Hmmm... Mindre fräsch fråga! Men undrar ju så någon som vet om urinet kan lukta mer eller kanske näst intill illa? Känner ingenting utöver det....
    Jo urinet luktar starkare som gravid och kan också vara mörkare till färgen.
    blääääääääääää
  • Chetti
    Kastrulliz skrev 2011-08-25 12:34:50 följande:
    Oki. Vad kostar det? Är det bara att ringa å boka tid? Ngn som vet vart man kan gå i Sthlm?
    Jag gick hos www.ultraljudsbarnmorskorna.se i Liljeholmen.

Det kostade 600kr och jag fick två bilder. De var jättetrevliga och noggranna. Fint väntrum och undersökningsrum.

Jag ringde och bokade. Sade att jag ville se att allt var ok med pyret
    blääääääääääää
  • Chetti

De senaste dagarna har varit sådana där deppdagar. Inte haft lust till något, bara legat i soffan och slötitat på tv, har dessutom varit sjuk från jobbet med kraftig förkylning.

Känt mig nere och ledsen medans jag egentligen brukar vara en väldigt glad och positiv människa.

Sedan så är min aptit så jäkla dålig. Känner inte för att äta något, allt känns äckligt och jag orkar inta laga till något.

Imorgon ska jag tillbaka till jobb för jag mår lite bättre idag och imorgonkväll åker jag till Malmö över helgen då min lillebror ska ha 30-årsfest.

Vill vara glad igen och orka mer, inte känna mig som en klumpis säck potatis som tycker varje ansträning är jobbig...

blääääääääääää
  • Chetti
    nyponblomman skrev 2011-08-25 14:18:17 följande:

Hej allihopa! Vad underbart att höra att det gått så bra för er som varit på ultraljud de senaste dagarna.

Själv blev jag riktigt skrämd igår. På eftermiddagen när jag gick på toaletten så bara forsade blodet, rött, färskt och mycket. Är i vecka 11+3 och tänkte att nu är det kört. Hade ordentligt ont i ena sidan av magen och var verkligen livrädd. Ringde gynakuten och tack och lov fick jag komma in på kvällen. Läkaren kollade med vul och förklarade att det hade blivit en bristning mellan moderkakan och livmoderväggen (om jag förstod det rätt, var så skärrad). Bebis mådde tack och lov bra! Nu har jag fått sexförbud och skall undvika språngmarscher och tunga lyft. Vilken lättnad det var att se att det var okej med bebis! Tydligen så sitter min moderkaka nära mynningen till livmoderhalsen och läkaren hoppades att den skulle flytta sig uppåt när den växer så att den inte lägger sig i vägen när bebis sen ska ut. Han sa att jag förhoppningsvis skulle klara en vaginal förlossning, men det gick inte att diagnostisera i dagsläget utan man får se lite hur det utvecklar sig.

Just nu försöker jag bara fokusera på den lycka och lugn jag kände när jag såg bebis och dess lilla snabba hjärta!

Usch vad jobbigt! Skönt att du fick komma in och se bebben!

Nu hoppas vi att du slipper detta i fortsättningen!
    blääääääääääää
  • Chetti
    ThereseX skrev 2011-08-25 15:15:37 följande:
    Chetti- jag känner samma lika, hela hemmet förfallet för att jag inte orkar städa och när min man kommer hem får han ta hand om A, 11 månader jag pallar inte.. Har en 9 åring som kräver sitt också. Så pigg och glad är man ju inte.. Hoppas det vänder snart!
    Skönt att höra att jag inte är ensam.

Jag har en 5-åring och en 8-åring och jag är inte en rolig mamma just nu som knappt orkar laga mat åt dem =(

Vill vara glad och hoppas att mitt vanliga humör och min vanliga ork snart kommer tillbaka!
    blääääääääääää
  • Chetti
    MamaNikita skrev 2011-08-25 17:41:42 följande:
    idag fick jag höra lill*s hjärtslag <3  lycka
    Härligt!

Vilken vecka är du i? Jag har för mig att de inte lyssnar på hjärtat förrän långt senare i graviditeten??
    blääääääääääää
  • Chetti
    Ponja skrev 2011-08-25 18:20:47 följande:
    Va brukar man inte höra hjärtat i v12? Är det inte flera här inne som fått lyssna på det i v10-12??
    På MVC brukar de först lyssna på hjärtat långt senare, kanske runt vecka 20 och framåt. Just för att det är väldigt svårt att höra hjärtljuden och för att inte mamman ska blo orolig när de inte hittar hjärtljuden.
    blääääääääääää
  • Chetti
    MamaNikita skrev 2011-08-25 18:23:34 följande:
    jo kanske man gör men hon sa bara till mig att vi kan kolla men tror ej vi hör nåt så bli inte ledsen. så jag blev ju chokad att jag hörde o hon såg chokad ut. men jag har ingen koll haha :)

kan va så att man kan höra redan då ;) 
    Jag skulle gissa att du är längre gången än du tror. Jag skulle gå på UL och kolla. Du kanske är 4 veckor längre än du tror??
    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)