• Daysis

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Jag har bakåtlutande livmoder och har ingen mage alls, varken på morgonen eller någon annan tid på dygnet. Kan absolut varken känna eller se något ännu och jag är nu i v 16.. Hur livmodern sitter får man ofta veta längre fram i graviditeten, antingen blir man upplyst om det eller oxå får man någon typ av komplikationer. Jag har haft problem med njurarna eftersom livmodern tryckt för mycket på dem..

Men vad jag har förstått är det absolut vanligaste att man har ganska rak livmoder, alltså varken framåt- eller bakåtlutande. Det är det "normala" så att säga.

• Daysis
    faceprimer skrev 2011-09-19 19:52:54 följande:
    Svart bas och beige topset, Heter det topset?   Supernöjd iallafall!
    Den var så fin och bara 1 år gammal, och att jag fick den så billigt är jag själv förvånad över.. Sen ingår det parasoll, mugghållare, regnskydd, adapter för maxi cosi, myggnät.. Kunde inte få ett bättre köp
    Förstår att du längtar,och jisses vad man kommer längta efter bebisen när man har vagnen här hemma  
    Vad kul att du hittade så billig vagn!

Jag köpte oxå vagn ganska tidigt när jag väntade ettan o jag kunde inte låta bli att köra ett varv i lägenheten varje kväll, mannen bara skakade på huvudet eftersom jag verkligen inte kunde låta bli, ja lite knäpp är man

Nu blir det banne mig ingen vagn här förrän sista månaden
  • Daysis
    HLinna skrev 2011-09-19 21:08:29 följande:
    Det var ingen rolig kommentar även om det är sant
    Fast det var väl inte ens sant, alltså att statistiken talar för att minst en av oss i tråden kommer att behöva avbryta graviditeten efter RUL.

Enligt socialstyrelsens statistik över foster med kromosonavvikelser och fosterskador ligger procentsatsen på 1-2 %, och där inberäknas alla fosterskador även dem som inte innebär livhotande skador på fostret eller ens att det kommer få skador för livet.. Och vi är väl inte ens 100 personer i den här tråden, så det är klart att det kan hända att någon kommer att behöva avbryta sin graviditet efter rul i den här tråden, men det är ju inte så att statisitken talar för det.. 
  • Daysis

Oj, vad det har skrivits här idag..

Har läst igenom allt som skrivits idag o vet att ni redan har lagt ner diskussionen, men vill oxå skriva en sak eftersom jag oxå var med och startade diskussionen..

Jag läste bara och svarade på Linna H:s kommentar, och förstår efter att ha läst diskussionen att kommentaren var lite ryckt ur sitt sammanhang eftersom jag missat en del kring vad Luscious svarade på när hon skrev så. SÅ jag ber om ursäkt för att jag svarade på en kommentar rykt ur sitt sammanhang!

Tycker hela detta verkar bottna i ett missförstånd och tycker verkligen att det är jättetråkigt att några valt att lämna tråden p g a det!

• Daysis
    Stronza simpatica skrev 2011-09-21 19:16:30 följande:
    Ja det är det jag hoppas på att de skall bli täta som tvillingar nästan och alltid värna om varandra.
    Undra om det blir samma närhet om man får en flicka(första är pojke)??
    Carla du och din bror slutades ni slåss eller?:D Har ni fortf bra kontakt??
    Jag har 14 månader mellan mina två stora, först en pojke och sen en flicka. Nu är dom ju fem och sex år och både leker och bråkar mycket Men även om det är bråk ibland så har de en enorm glägje och trygghet av varnandra, och kommer förhoppningsvis ha resten av livet.
    När de är små tror jag inte det spelar så stor roll om det är två killar, två tjejer eller en av varje, de leker lika bra ihop ändå. Kanske de får mer olika intressen när de blir äldre men det betyder ju inte att de inte kan ha en bra relation även då.
  • Daysis
    annagbg skrev 2011-09-21 20:57:21 följande:
    Hej alla!

Nu ansluter jag mig också till er! Hoppas på att få kunna höra om saker som händer under er graviditet och att vi kan dela glädjen av att ha en liten i magen med varandra!

Jag bor i Gbg, beräknat BF för 1:a barnet 12 mars. Nu längtar vi till RUL 13 oktober :), då har 18 veckor gått!
    Vi gjorde KUB-test så fick se den lill* filuren redan i vecka 13, det var helt magiskt! Man kunde ju se allt så mycket tydligare än vad jag tänkt och den rörde på sig massor! 

Har ni haft cravings? Jag har haft en period på några veckor där godissuget försvunnit helt och ersatts av sug efter fil och syrliga äpplen och apelsiner.

//Anna
    Jag har oxå RUL 13 oktober

Jag är enromt sugen på apelsinjuice, clementiner och grapefrukt. Ja, alla citrusfrukter egentligen.. Sötsuget har jag nästan helt tappat däremot, fast jag i vanliga fall är värsta godisråttan. Men det känns ju bättre att äta frukt ur hälsoperspektiv oxå så det känns bra att det är det man är sugen på..
  • Daysis
    Coriander skrev 2011-09-22 11:29:58 följande:
    Grapefrukt är en favvo här hemma och jag älskar doften av citron, alltså en färsk citron. Dock har jag inte lyckats äta det, trots några tappra försök.. Ja, man blir väl lite lätt koko när man är gravid... skulle nog annars inte få för mig, att äta citron.
    Jag äter inte en hel citron, men tar gärna en klyfta eller två lite då och då. Det smakar ju så gott även fast det är surt.. Och nej skulle aldrig komma på tanken på att äta citron som ogravid
  • Daysis
    Coriander skrev 2011-09-22 20:50:22 följande:
    Jag längtar något oerhört efter julen... då lagas det alltid risgrynsgröt... gott! Och kålrotslåda - min favvo ur julbordet!
    Ånej, nu fick du mig nästan att må illa igen   Kålrotslåda är verkligen det absolut äckligaste jag vet, min mamma är från Finland o hos mormor o morfar hade alltid det till jul. Blää säger jag bara, och är så tacksam över att vi numera firar jul i Sverige o slipper kålrotslådan, den spred ju dessutom en otäck lukt i hela huset.. Men lustigt ändå att smaken kan vara så olika

Chetti - Vad bra att alla värden såg bra ut och oltraljudet kommer säkert oxå gå toppen! Vad skönt att du fick det så snart oxå!
    Tycker det var intressant info om din familj föresten, måste vara jättekul med så många syskon men det låter tufft för din mamma. Men jag förmodar att hon älskar barn

Nu kommer jag lämna er en vecka och flyger till Frankrike tidigt imorgon bitti. Får se om jag hinner kika in nåt under veckan, men annars har jag väl en del att läsa ikapp sen
    Har lite ångest för att det ska hända nåt med mig eller bebis när jag är där nere, men förmodar att de har bra sjukvård även där om det skulle behövas, men hoppas förstås på att allt ska gå bra!
    Har iaf investerat i stödstrumpor så jag ska kunna få på mig skorna igen när jag går av planet, för jag förmodar att man svullnar extra mycket nu när man är gravid..
  • Daysis

Hej på er allihopa.. Ser att ni har skrivit ca 70 sidor sen jag var inne sist och jag känner att det inte är så stor ide att försöka läsa ikapp

Jag är i v 18 nu och ska på ultraljud nästa vecka på torsdag vilket ju såklart ska bli jättespännande. Känner mig inte alls gravid längre heller så det känns som jag behöver gå på ultraljud nu så det hela blir lite verkligare igen. Har fortfarande inte fått någon mage att tala om och allt illamående är borta, vilket ju kanske är bra.. Är det någon mer som fortfarande har väldigt liten mage i v18?

Har för övrigt massor att göra både hemma och på jobbet så jag hinner tyvärr inte vara inne på fl så mycker just nu, men kikar in hos er så ofta jag kan

• Daysis

Misaki och SaraA - Jättegrattis till era lyckade ultraljud! Förstår att det måste varit jättehäftigt att se bebisen Jag har mit RUL på torsdag och längtar ännu mer nu!

Chetti - Usch vad jobbigt det lät med foten, hoppas du är bättre snart! Och lycka till på skolan imorgon!

Lokesmami - Krya på dig du oxå o hoppas sonen blir bra snart. Fördelen med halsfluss är ju att det brukar bli bättre efter bara någon dag med penicillin.

Faceprimer - Trist med vagnen, hoppas det löser sig!

Jag är fortfarnade helt symtomfri och magen växer ingenting känns det som.. Börjar bli riktigt nojig nu, så jag ska nog hålla mig borta från datorn några dagar igen och försöka tänka på annat fram tills torsdag 15:30 då det är dags för ultraljud.. Man blir ju lätt galen av att läsa om hur alla andra känner sina bebisar och jag försöker ligga stilla och känna min bebis och så känns det verkligen ingenting Nej, tänka på annat några dagar nu är det som gäller.. om det går..

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)