• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Yinmia skrev 2012-03-24 23:07:02 följande:
    Bild på lilltjejen Hjärta

Jättesöt och mycket hår Skrattande
    blääääääääääää
  • Chetti
    Niiicole skrev 2012-03-25 10:41:36 följande:
    Fortsättning

Samma visa på östra. Så vi åker hem igen. Gick hemma till lördag morgon för då hade jag sjukt ont och när vi kom in så var jag öppen 7 cm och denna gång trodde dom att vattnet hade gått. Kom in till östra vid halv nio. Kämpade på i badet och fick sen Eda vid 13.00 eftersom det inte blivit någon förändring, fortfarande "bara" öppen 7cm. Kämpade på enda tills natten kom utan större förändringar det blev tal om snitt men först skulle vi testa och göra aktivt krystarbete och det hjälpte väl. Dom tog hjälp av en liten klocka och så klippte dom
    Mig en bit. Ut kom hon och lika fort hon kom ut så stack dom iväg med henne och sambon... Varav jag blir skiträdd och inte hörde henne andas eller skrika. Och efter att moderkakan kommit ut konstaterade dom att jag har en blödning som inte går att stoppa så det blir akut till operation.. Operationen gick bra och våran flicka mår toppen. Nu ligger vi och myser i sängen :)
    Grattis till dottern!

Men fy vilken jobbig och otäck förlossning. Min dotter tog de också och sprang iväg med efter förlossningen, så jag vet hur hemskt det känns! Sedan operation på det.

Men härligt att allt är bra nu!! {#emotions_dlg.flower} 
    blääääääääääää
  • Chetti
    NinaJohanna skrev 2012-03-25 20:10:21 följande:

Lille William kom med planerat ks den 23 mars kl 10:08.
    3890g och 53 cm! <3

Grattis grattis härinne också Solig
    blääääääääääää
  • Chetti
    Isavanna: Härligt att vattnet gått! Hoppas du är inne och föder barn nu Skrattande
    blääääääääääää
  • Chetti
    mommymaria skrev 2012-03-27 16:14:49 följande:
    Sådär,nu var vi 4 i familjen.
    KL 14.23 föddes vår andra dotter,hon ska heta Evelina Birgitta Maria.
    Isabella har blivit stora syster, har ammat henne lite.
    Men än har de inte vägt o mätt henne.

Grattis till dottern {#emotions_dlg.flower}
    blääääääääääää
  • Chetti
    Isavanna skrev 2012-03-27 17:29:47 följande:
    Hej hej, har nästan precis kommit hem från sjukhuset.
    Alexandra föddes i söndags kväll den 25/3 kl 20:43.
    Hon var 51 cm och vägde 3475 g.
    Vattnet gick natten till söndag. En snabb undersökning på fl på morgonen sa ca 3 cm öppen men ingen aktiv förlossning. Så vi åkte hem igen.
    Vid 7 på morgonen började värkarna och vid halv 4 var vi tillbaka på fl.
    Vid halv 7 var jag 5 cm öppen och när dem en stund senare skulle sätta eda var jag fullt öppen. Kvart i 9 föddes hon.
    Nu ska jag försöka röja undan röran här hemma som övriga familjen åstadkommit under min frånvaro men jag hoppas kunna läsa ikapp en hel del under kvällen!
    Bamse kram till er alla!

Åh, GRATTIS Isavanna!! {#emotions_dlg.flower}Solig
    blääääääääääää
  • Chetti
    Mini 83 skrev 2012-03-28 13:32:19 följande:
    Idag den 28/3 Kl 00:17 kom vår "lilla" son till världen. 4430g och 52cm lång. Får berätta detaljer senare men de gick relativt snabbt. Vi ligger kvar på bb o får se hur länge vi måste stanna. Förlora en del blod då min livmoder inte ville dra ihop sig, men lillprinsen mår iaf prima

Grattis till sonen!! {#emotions_dlg.flower}Baby
    blääääääääääää
  • Chetti
    Lelle87 skrev 2012-03-28 15:42:07 följande:
    Imorgon smäller det med igångsättning för hela slanten :D 

Lycka till imorgon {#emotions_dlg.flower}
    blääääääääääää
  • Chetti
    Längtan efter dig skrev 2012-03-29 11:18:43 följande:
    Fredagen den 23 mars kl. 20:52 kom våran lilla dotter till världen. Hon ligger i min famn och sover nu så jag återkommer med bild och berättelse lite senare. Grattis alla ni som fått och lycka till alla ni som fortfarande väntar på era små underverk Hjärta

Grattis till dottern!! {#emotions_dlg.flower}
    blääääääääääää
  • Chetti
    Isavanna: Vilken sötnos {#emotions_dlg.flower}

Jempavännen: Vad härligt att äntligen se ett inlägg från dig! Du har varit saknad Hjärta
    Hon är ju bedårande fin! Vilken jobbig förlossning du fick men nu är hon äntligen här.

Kom över i fortsättningstråden!!

Kramar {#emotions_dlg.flower}     
    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)