Niiicole skrev 2012-03-25 10:41:36 följande:
Fortsättning
Samma visa på östra. Så vi åker hem igen. Gick hemma till lördag morgon för då hade jag sjukt ont och när vi kom in så var jag öppen 7 cm och denna gång trodde dom att vattnet hade gått. Kom in till östra vid halv nio. Kämpade på i badet och fick sen Eda vid 13.00 eftersom det inte blivit någon förändring, fortfarande "bara" öppen 7cm. Kämpade på enda tills natten kom utan större förändringar det blev tal om snitt men först skulle vi testa och göra aktivt krystarbete och det hjälpte väl. Dom tog hjälp av en liten klocka och så klippte dom
Mig en bit. Ut kom hon och lika fort hon kom ut så stack dom iväg med henne och sambon... Varav jag blir skiträdd och inte hörde henne andas eller skrika. Och efter att moderkakan kommit ut konstaterade dom att jag har en blödning som inte går att stoppa så det blir akut till operation.. Operationen gick bra och våran flicka mår toppen. Nu ligger vi och myser i sängen :)
Grattis till dottern!
Men fy vilken jobbig och otäck förlossning. Min dotter tog de också och sprang iväg med efter förlossningen, så jag vet hur hemskt det känns! Sedan operation på det.
Men härligt att allt är bra nu!!