• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Vecka 8+0 och härligt känns det!

Illamåendet har minskats men det är svårt att äta frukost utan kväljningar. Annars har jag inte så värst många symptom, magen är spänd och stor och jag blir vrålhungrig utan förvarning =)

blääääääääääää
  • Chetti
    jempalainen skrev 2011-08-18 06:59:25 följande:
    Hejsan! vill bara fråga om det är flera som har symtom som kommer och går? Är i 8+4 och känner inget illamående alls sedan två dagar! är det normalt? mitt första barn så man blir väl mera undrande! 
    Tycker man borde må som mest illa nu? Ursäkta för en till orosfrågaFlört 

tacksam för svar och ha det gott alla här! 
    Jag är i vecka 8+1 och mitt illamående har minskat rejält de senaste dagarna. Jag mår bara illa om jag är hungrig men annars mår jag toppen!
    blääääääääääää
  • Chetti
    Ponja skrev 2011-08-18 13:44:33 följande:
    Det "sticks" i min mage. Stick och kittlas typ.. Kan inte förklara det bättre.. Precis ovanför blygdbenet. Börjar bli orolig. Vad kan det vara? Är det normalt? Har vart så i två dagar nu. Är i v 11.
    I min sticks det ofta och krampar till, drar liksom i huden och inuti. Det är bara livmodern som växer och tarmar och muskler som flyttas omkring =)
    blääääääääääää
  • Chetti
    mammatillmiranda skrev 2011-08-18 17:22:28 följande:
    Hej tjejer! Hoppar in här jag med, väntar barn nr 3 den 5/3 :) Har två flickor sen tidigare, Miranda 05 och Molly 08 Mår riktigt illa och kräks då och då, men har fått lergigan utskrivet, vilket hjälper ganska bra. Och mage har jag fått, ser ut som jag gjorde med 1a barnet i v.23 redan! Ska se om jag kan ta en bild och lägga upp i bldtråden sen.. Inkrivning hade jag för en vecka sedan :)
    Hejhej!

Väntar också tredje barnet och min mage är också enorm. Ser ut som mycket längre gången än vecka 9. Svårt att gömma på jobb och för vänner  =)
    blääääääääääää
  • Chetti
    Mrs Marlin skrev 2011-08-18 17:43:21 följande:

Vill bara dela med mig av min gläde. Jag gjorde ett VUL (privat) idag och fick se en liten krabat på 3,7 cm (huvud- rumpa) med ett tickande hjärta. Underbart! Nu kan jag koppla bort den värsta oron. Jag är i V11 (10+2) enligt VUL. Enligt senaste mens är jag 10+1 så det stämmer nog väldigt bra.
    Ikväll ska jag berätta för mina två söner att de ska bli storebröder. Jag har köpt hem blåbärsbakelser för att fira! Imorgon ska jag berätta på jobbet! Från och med nu ska jag njuta av min graviditet och försöka att inte oroa mig! Framförallt ska jag släppa ut den stora magen och börja använda mammabyxor Glad

Vilket underbart och härligt inlägg!!

Grattis till att ha fått se bebisen och skönt att äntligen få släppa loss nyheten för alla =)
    blääääääääääää
  • Chetti
    Jeanette28 skrev 2011-08-18 18:57:37 följande:
    Hur manga ar det som borjat fa en liten mage redan?

Jag ar bara i vecka 10 men ibland sa kanns det som den sticker ut mer an forut. Ar det inte lite tidigt for det?
    Med första barnet fick jag inte mage förrän efter vecka 18 typ.

Med andra lite tidigare men nu med 3:an är min mage enorm. Fattar inte hur den kan vara så stor redan.
    blääääääääääää
  • Chetti
    Plockepinn skrev 2011-08-18 20:43:07 följande:
    Idag var det äntligen dags för UL och KUB-test för mig - och allt såg bra ut!! Bra värde och allt. Lillen sparkade runt. En enorm lättnad! Vecka 13.

Det kändes kul att få outa det på FB nu också till lite perifera bekanta. Anar samtidigt stressen hos en del, som inte bestämt sig hur de ska göra med nr 3 (eller som kanske inte är överens) - och "folk" är alltså mellan 35 och 40 så det börjar bli hög tid.. Det visste inte vi heller, men så bara blev det så här. Gött! Låt ödet avgöra.

:) 
    Åh, vad härligt!

Skönt att kunna börja outa det =)
    blääääääääääää
  • Chetti
    Plockepinn skrev 2011-08-18 20:44:26 följande:
    Chetti, när tänker du berätta på jobbet?
    Jag har berättat för en nära arbetskamrat nu i veckan för att kunna ventilera hur jag mår och sådär.

Jag är brevbärare och det är redan tufft fysiskt. Vi står upp i ca 5 timmar och sedan är vi ute och cyklar, springer i trappor i ca 3 timmar...

Jag tänker berätta när jag är i vecka 12+
    blääääääääääää
  • Chetti
    Mrs Marlin skrev 2011-08-18 20:55:03 följande:
    Nu vet grabbarna! De blev så glada! Min 7-åring skyndade sig att fika sedan var han tvungen att springa till sin bästisar och berätta. Snabbt som blixten visste hela gatan den glada nyheten. Flera av sonens kompisar kom för att titta på ultaljudsbilderna. Min 4-åring blev väldigt nöjd att inte bara behöva vara lillebror, nu ska han bli storebror, mycket viktigt! Magen skulle pussas och klappas på Glad
    Kvällens bokläsning blev Lennart Nilssons gravidbok. En massa häftiga bilder! Givitvis fick ta det där med blommor och bin för 7-åriingen. Den första frågan efter vi berättat var: "hur kom den in i magen?"
    Ikväll är en glad kväll i vår familj, så lycklig!
    Låter helt underbart. Längtar tills jag är i vecka 12+ och kan berätta för barnen
    blääääääääääää
  • Chetti
    Jeanette28 skrev 2011-08-19 00:52:12 följande:
    Vad ar ett baking soda test? Skulle vara kul att testa for att se vad det sager... =)

Vi ska ta reda pa konet nar vi kan i oktober. Tror inte jag kan halla mig anda tills i mars! Och haller med att det ar jattesvart med namn! Jag har en massa sota flicknamn men man vill ju valja ett som ar speciellt. Far jag en pojke sa vet jag inte vad jag ska valja!
    Vill ha ett svenskt men bor i USA sa maste hitta ett som passar pa engelska med... Lattare sagt an gjort =)
    Mina barn valde vi också internationella namn till för att min man är engelsktalande.

De heter Alicia och Henry
    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)