Inlägg från: Altezza |Visa alla inlägg
  • Altezza

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Hej hopp Hoppas jag får va med i denna tråd Plussade för en vecka sen och har beräknad bf den 24 mars. Är i vecka 5+1 idag och detta är tredje barnet Känns fortfarande lite overkligt, det gick på första försöket

• Altezza

flicknamnet är klart, men tycker det är svårare med pojknamn! Vi har två pojkar med fina namn, å det är svårt att hitta ett tredje!

• Altezza

Första förlossningen var jobbig, sprack nästan hela vägen. Var jättenervös inför andra och var på läkarsamtal om snitt, vilket jag skulle få. Men efter många och bra samtal med min underbara barnmorska så bestämde jag mig för att föda vaginalt ändå. Förlossningen gick superbra! Jag bad dom klippa mig innan det sprack, och det gjorde dom. Kom in klockan 16 med regelbundna värkar och vatten som hade gått och födde 18.30 . Åkte hem när minstingen var 17 timmar

Så inför nästa förslossning känner jag mig bara positiv

• Altezza

Nu har jag beställt 2 st gravid BH från familjeapoteket De såg gött bekväma ut! Minns hur bygeln från BH vid min förra graviditet skavde mot magen, inte skönt! Så nu blire bygelfritt när magen blir större Å så ska det inhandlas bekväma trosor också, någon som har något tips??? Bebiskläder har vi hur mycket som helst, efter pojkarna, så jag behöver inte direkt stressa med sånna köp Men en vagn ska inhandlas, dock blire nog en begagnad denna gång.

• Altezza
    micksaan skrev 2011-07-26 20:48:19 följande:
    Här i Umeå får man hem hälsoformulär, både till mamman och pappan, som fylls i före första besöket. Då tar man med sig dom. Så vi fick våra med posten idag så jag har fyllt i min.

Tror jag kommer gå ensam på alla besök förutom UL, känns som det ändå handlar mest om min kropp. Så tyckte även sambon förra graviditeten. Han var då duktig och hängde med på alla träffar förutom 1. Så han har ju koll på vad som sker och så. Då var han dessutom arbetslös och hade möjligheten men nu med jobb är det nog bara onödigt. Hur gör ni andra som väntar tvåan, trean, fyran etc?  
    Här väntas trean Min man var med vid första hjärtljud och ul vid förra grav. Det blir säkert samma denna gång, övriga besök går jag själv. Mycket av det som jag å bm pratar om...får han ju ändå höra
  • Altezza

Hittade supersnygga mammabyxor idag på rea för 100 spänn! Ordinarie pris va 349 kr Jag gillar rea

• Altezza
    loppan skrev 2011-07-27 23:02:35 följande:
    Vart köper ni era mammakläder, t ex byxor, amningsbh mm??
    Jag har köpt nästan alla mina byxor på hm, har vart jättenöjd. Dessamma gäller nog övriga kläder också, men minns att jag köpte "vanliga" kläder också, lite större bara så magen rymdes :) Denna gången ska jag nog se om jag hittar något kuligt på nätet Någon som har något tips???

Vid båda mina förra graviditeter har jag mått jätte illa, det gör jag inte nu, kan komma små illamåendeskvättar ibland. Men trött e jag som en gnu, å spänningar i brösten! Min man tycker att jag inte borde klaga på att jag inte mår så illa Jag har semester nästa vecka också sen börjar jobbet igen...då kommer väl illamåendet på posten!

Annars så dricks det ganska mycket äppeljuice här...
  • Altezza

äppeljuicen är slut!!!!!!!!!!!!!!!!Skrikandes

• Altezza
    Chetti skrev 2011-07-28 17:02:23 följande:
    www.bonprix.se/se/home.htm

Läste att någon ville ha tips på mammakläder. Klicka på länken och du kommer till Bonprix´ hemsida. De har massor av mammakläder och till bra priser.  
    Tack för tipset

Å jag kan starkt rekommendera familjeapotekets gravid bh, beställde i tisdags...idag låg dom i brevlådan Så otroligt sköna att jag tror inte jag kommer använda mina andra!!!
  • Altezza

Min bm har fortarande semester...hon är tillbaka när jag är i vecka 10 och det är då man brukar få komma på inskrivning här. Häslosamtal var jag på när jag väntade första barnet, inte andra å jag tror knappast det blir något denna gången heller

Ni som har barn, när berättade/ska ni berätta för barnen att de ska få syskon?

• Altezza

Känns lite tråkig att så ofta läsa om era misstankar om missfall, tråden blir så himla negativ. Så nu lämnar jag den.

Lycka till med era graviditeter!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)