Inlägg från: MålaMittHjärta |Visa alla inlägg
  • MålaMittHjärta

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

hej hej hoppar in i denna tråden. Gjorde vår första ICSI i juni som lyckades, så det blir BF runt den 18/3 om allt går som det ska.

• MålaMittHjärta
    Jeliqa skrev 2011-07-20 10:49:53 följande:
    18 mars om man räknar från mensen. Men jag hade så skum mens då (väldigt lite och bara 2 dagar istället för rikligt och fem dagar som jag brukar ha) och har mått illa i tre veckor redan så eventuellt kan jag vara längre gången. Blir spännande att se på UL sen. :)
    När har du BF?
    Jag är beräknad till den 18 också Hjärta
  • MålaMittHjärta
    Jeliqa skrev 2011-07-20 22:09:55 följande:
    Åh vad kul! :D Då får vi se vem av oss som får först! Hur mår du? Har du några jobbiga symtom?

Faceprimer -  Jag kommer absolut att amma om jag kan det och min mjölk ger tillräckligt med näring. 
    Jag spännande :) är det första barnet?
    Jag är väldigt trött kan sova hur länge som helst känns det som, har mollande värk i magen emellanåt, spänningar i brösten och väldigt hungrig men maten smakar inte gott längre.... Har nog börjat få lite humörsvängingar med... sambon kan va riktigt irriterande ibland,
    Några symtom själv. ?
  • MålaMittHjärta
    Jeliqa skrev 2011-07-22 10:33:41 följande:
    Ja, första barnet för vår del. Glad För er då?
    Hehe, jag känner igen de flesta symtomen. Fast humörsvängningarna har inte drabbat mig riktigt ännu. Kan vara lite mer lättretlig ibland men inte nå farligt. Däremot har jag börjat må väldigt illa. Har mått illa på kvällarna förutom men nu börjar det komma på morgonen med. Jag har ett fysiskt krävande jobb dessutom och behöver få i mig frukost för att orka så det är lite knepigt att inte kunna äta frukost i vanlig tid och samtidigt försöka hålla graviditeten hemlig på jobbet. :)
    Ja det är första barnet för oss med. Jobbar inom vården och vi har haft det väldigt lugnt denna månaden så det är skönt, jobbar bara 2 dagar sen har jag 4 v semester :) Har gjort en provrörsbefrukting så de flesta på jobbet vet redan att jag är gravid, lite svårt att "smyga" att man var bort väldigt många dagar i juni + att man tog sprutor... 
    Jag är lite illamående men inte så ofta änsålänge, är väldigt hungrig istället får se hur länge det håller i sig. 
  • MålaMittHjärta
    Jeliqa skrev 2011-07-22 11:22:13 följande:
    Så skönt att ni haft det lugnt och att du får semester snart också :)
    Vi har haft kaotiskt på mitt jobb. Jag jobbar också inom vården på en akutvårdsavdelning på sjukhus och det har knappt funnits tid till matrast de senaste dagarna. Jag tar bara ut 2 veckor semester i sommar och hade tänkt spara de andra veckorna till i vinter men jag kommer nog ta ut åtminstone en vecka till i september eller så. Just nu känns det som att jag skulle behöva semester hela graviditeten, är så himla trött hela tiden. Glad

Kul att det är första barnet för er med!
    Jobbar inom äldrevården på ett privat hem, har nog aldrig varit så lugnt som det är nu... men som sagt det kan svänga snabbt! Tog bara ut 3 v förra sommaren och kände att jag behövde 4 v denna. 
    Usch ja jag är trött hela tiden.. Var på bankmöte idag ska ev låna för att renovera vårt hus och jag satt och tänkte på mat precis hela tiden.....  
  • MålaMittHjärta
    Lincal skrev 2011-07-22 12:09:51 följande:
    När ska ni göra det offentligt att ni är med barn? Vissa säger att det är bra att vänta tills den värsta missfallsrisken är över. Vilken vecka är det 12, 15? Och så ska man ju berätta på jobbet också..
    Vi valde att berätta för familjen, chefen och några få arbetskamrater månaden innan vi gjorde vår första provrörsbefrukting. Det var skönt att familjen visste innan att vi hade svårt att skaffa barn + att man slapp alla dessa tråkiga "När ska ni ha barn" osv. Hade vi blivit gravida normalt hade jag nog berättat runt v 8-12 ungefär.
  • MålaMittHjärta
    Lyckobebisen skrev 2011-07-22 12:19:13 följande:
    Hej! Imorse åkte vi till gynakuten för att C hade ont hela natten trots alvedon. Vi fick vänta ett tag och C fick lämna urinprov och ta ett blodprov i fingret. Sen fick vi göra ett vul, och där såg vi en perfekt liten sak med ett supersnabbt hjärtslag. Så fantastiskt. Vecka 7+0 idag. De såg att hon hade väldigt stora äggblåsor på höger sida (därtog de alla äggblåsor vid stimuleringen med) Så troligen är det därför hon har så ont och känner sig så tung. Blåsorna var på 20 mm. Så hon ville att vi skulle säga det till Bm när vi ska dit. Egentligen ska vi på inskrivning på torsdag men jag tror vi ska skjuta upp den tiden till slutet på aug eftersom det är mitt i vår semester, och nu vet vi ju att allt är bra känns iaf helt fantastisk och imorgon tror jag vi ska berätta för svärföräldrarna. Skitnervösa!!
    vad skönt att den lille har det bra :) Ska bli så skönt när man gjort VUL har 2.5 v till.... Läntar.
  • MålaMittHjärta
    Chetti skrev 2011-07-24 17:43:41 följande:

Jag vill inte berätta för någon ännu, känns som det är för tidigt.

Ev. ska jag på grillfest nästa vecka och sedan har min bror 30-årsfest i augusti. Att inte dricka och feströka fastän man brukar göra det är ju ett typiskt tecken på att man är gravid. Vill ju gömma det några veckor till.

Hur gör jag?

Funderar på alkoholfritt vin eller öl men då får jag stryka över alkoholfritt så de inte ser det haha.

Ciggen är lättare, bara att säga att jag slutat helt.

Säg att du går på pencillin, då kan man ju inte dricka alkohol!
  • MålaMittHjärta

Hej går in i v 7 idag (6+0) känner att mat inte smakar lika gott längre och mår lite illa ibland. Vi har med börjat med namn men vi tycker olika :P Men det är ju ett tag till att bestämma sig :)

• MålaMittHjärta

Vi kommer köpa en hel del begagnat av mina systrar (båda har 2 barn var) och det mesta är i fint skick. Fick reda på förra veckan att jag blir uppsagt om 2-3 månader, mitt jobb går i konkurs så kommer inte heller ha så mkt pengar tyvärr! Men tur det var jag och inte sambon som blev utan jobb, då hade det blivit katastof!

Har även fått låna några kassar gravidkläder med när det blir aktuellt så vi kommer iaf spara in massor! Men det som fattas kompleterar vi från blocket eller nytt.

Tranbärsdricka är ju jättebra att dricka när man har UVI, det borde man väl få dricka när man är gravid?! 

• MålaMittHjärta
    Ckm skrev 2011-09-07 13:51:03 följande:
    Någon som har BF runt 20 mars och redan fått UL tid?:)
    Jag har BF 18 Mars och fick min RUL tid igår 17 okt (är då i v 18+0)
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)