Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
hej hej hoppar in i denna tråden. Gjorde vår första ICSI i juni som lyckades, så det blir BF runt den 18/3 om allt går som det ska.
hej hej hoppar in i denna tråden. Gjorde vår första ICSI i juni som lyckades, så det blir BF runt den 18/3 om allt går som det ska.
Jag vill inte berätta för någon ännu, känns som det är för tidigt.
Ev. ska jag på grillfest nästa vecka och sedan har min bror 30-årsfest i augusti. Att inte dricka och feströka fastän man brukar göra det är ju ett typiskt tecken på att man är gravid. Vill ju gömma det några veckor till.
Hur gör jag?
Funderar på alkoholfritt vin eller öl men då får jag stryka över alkoholfritt så de inte ser det haha.
Ciggen är lättare, bara att säga att jag slutat helt.
Hej går in i v 7 idag (6+0) känner att mat inte smakar lika gott längre och mår lite illa ibland. Vi har med börjat med namn men vi tycker olika :P Men det är ju ett tag till att bestämma sig :)
Vi kommer köpa en hel del begagnat av mina systrar (båda har 2 barn var) och det mesta är i fint skick. Fick reda på förra veckan att jag blir uppsagt om 2-3 månader, mitt jobb går i konkurs så kommer inte heller ha så mkt pengar tyvärr! Men tur det var jag och inte sambon som blev utan jobb, då hade det blivit katastof!
Har även fått låna några kassar gravidkläder med när det blir aktuellt så vi kommer iaf spara in massor! Men det som fattas kompleterar vi från blocket eller nytt.
Tranbärsdricka är ju jättebra att dricka när man har UVI, det borde man väl få dricka när man är gravid?!