Inlägg från: WonderfulWord |Visa alla inlägg
  • WonderfulWord

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Japp pussade idag...så det borde vara en mars bebis...men min förra mens var 10 dagar tidig så jag har inte riktigt koll på när jag borde få...men om det stämmer så är jag i 5+0 idag:)

Hoppas att vi alla här får en trevlig tid framgör oss alltid kul att tjöta av sig om sina problem och uplevelser:)

• WonderfulWord

jag mår sämre denna graviditeten än förra. jag var väldigt symtomgfti föra...lite illamåeede så där i början men inget mer...lite sammandratninar v 14-v 20 men annars nästan inget förutom sparkar. denna gången har ryggen börjat krångla, jag mår konstant lite illa och är såå lättirriterad...stackars min man Skrattande

• WonderfulWord

Hej
    när det gäller att ta reda på könet så gjorde vi det med vår son och vi kommer att göra det nu med. För oss blir det två glada dagar när vi vet vad det blir och sen när man väl får träffa den lill*.

syskonvagn kommer vi inte skaffa eftesom P kommer att vara 3 nästan när syskonet kommer. Så vi har en bra emmaljunga som bara är två år och dessutom har vi en babyjogger citymini till det.

Test göt man just nu för att bara bekräffta och få den där yess känslan ifall man dala lite tycker jag. Jag skulle inte misstro ett starkt positivt alls. Positivt heter det ju:

synes:)

• WonderfulWord

jag kommer från en släkt där inga mammor haft mjölk tillräkligt för att amma...säger att det inte är ärftligt, men med saonen så gick det ca 6 veckor sen fick han aldrig tillräckligt från båda brösten. han var nog 2½ när jag slutade helt. jag kommer börja amma så får vi se hur det går

• WonderfulWord

haft sånna kramper idag i magen, inte bebismagen utan valiga herregud...stackars min son som har fått gå omkring och vara tyst och lämna mamma ifred...jag hoppas att det inte är likadant imorgon e helt slut efter detta..

• WonderfulWord

Min första förlossning, har ju inte så mycket att jämnföra med:), tycker jag gick bra, hade tens som var min bästa vän, använde mig av profylax, gör det även idag ifall jag får ont av nått, och när vi fick sätta en sån prob i Ps huvud så fick jag ju inte ha tensen mer så då blev det lustgas. Men på minsa instllnigne eller nått likande. Hela alltet tog från första oregelbundna värkarna till han var ute ca 22 h. men vi var bara på sjukhuset i 4 h innan han kom.

Dock tog det ca 4 h att få mig att sys. sååå spruträdd att de till sist hotade med epidural om jag inte gick med på att bedövas med spruta där...Skulle behöft sys 14 sygn, men de satte bara 4 innan jag gick upp i limmningarna...så det enda jag vill denna gången är att BM ska lyssna på mig att nu kommer barnet för det gjorde inte den här. Hon trodde inte att det skulle gå så snabbt så när han väl var på väg ut så sprack jag, tyvärr.

Namn pojknamn är svårt, tog oss många månader med den här första...men flicknamn har vi klart men inte stavningen så vi får se vad som händer däe. Däremot så har vi andra och tredjenamnen klara för vi vill att de har ett namn från varje släkt. så det är färdigt i alla fall:)

Trött jage såå trött idag är första dagen på två veckor som jag inte behövt sova middag samtidigt som sonen jippie:)inte mycket illamående mest snurrig. ska till MVC imogon vet inte om det är inskrivning eller hälsosamtal. emn jag har exra kilon och hoppas att det inte blir så många fler...

kan uppenbarligen inte äta choklad utan att må skitilla så det får jag luta med...jag som tycker om choklad...men däremot vill jag ha apelsinjucie eller apelsinsaft eller nått sånt heal tiden:)
    Pojke igen?!?!

• WonderfulWord

jag hoppas verkligen på hel HP denna gången, påvårt jobb är det lotteri om man får eller inte. har haft avlag, full och olika grader av HP...jag jobbar inom snabbmatsbranchen och det är tokstressigt hela tiden. äta om man har tur ca 10 min på ett 10 h arbetspass...men om jag har riktigt tur jobbar jag inte utan puggar istället, och då hoppas jag att jag kan plugga så länge att jag missar så lite som möjöigt.

Nu har apelsinsuget verkligen satt fart så nu är det som förra gaviditeten, förutaom att jag då kunde äta choklad och det är helt hopplöst nu...

Är det någon mer än jag som känner att det är "mesigt" att må dåligt redan...jag mår hemskt men vågar knappt säga nått till min man eftersom det är så tidigt?

• WonderfulWord

Jap hälsosamtal idag, med sonen med...han uppförde sig bra som tur va:)

ja det var ju det där med vikten, ska prata med en dietist nu under graivideteten så att jag äter rätt. Men annars så såg allt bra ut. fick inget BF datum med det kommer nog när jag ska på provtagningen men det är i sista agusti men tid för UL fick jag i oktober viii!!!

• WonderfulWord

klart man ska skriva av sig:) När jag gick in i 12+1 förra graviditeten börajde jag blöda lite här och där, gjorde ett vul och fick reda på att jag har känslig livmodertapp tror jag att det var och blödde lite hit och dit, men alldrig mycket...dessutom hade jag väligt få gravsymtom förra gången. Men istället var sonen väldigt aktiv från v 16... 

• WonderfulWord

har upp till ett par dagar sendan haft mycket illamående, men nu är det under kontroll, med rätt måltider, sömn, vila och seaband så håller jag mig på gatan:)

jag kommer inte ta något extra test, men vi kommer att kolla könet, precis som vi gjorde med P. Det känns för oss som att det blir två dagar som är kanon på det sättet. förstår oxå de som inte vill kolla könet.

Jag har känslig livmoderhals eller vad det heter och blödde ju lite här och där förra gången och då var det ju rött färskt blod så man kollade upp det tidigt, men nu går jag bara och väntar på att det ska börja denna gången med. Kommer nog att åka in för att kolla så att det inte är nått fel, men har man konstaterat det så känner man sig lugnare:)

• WonderfulWord

min mamma är grymt händig och gjorde om en stor garderob från jysk så att ena sidan är vanlig garderob och andra sidan är skötbord...med lite backar fö måkläder och desssutom bra hylla för blöjor och våtserveter och termometer ochliknande. om man är lite händig är det grymt bra måste jag säga för att kunna stänga dörren för skötbordet är bra när man har gäster.

Det hon gjorde var att förstärka alla hörn med vinkeljärn och så hade hon köpt skivor i samma förg som garderoben och sågade till så att det blev som ett en hylla med ett ben i rätt höjd och såg till att det var stadigt. hon satte in trådbackar under och hylla ovanför. dessutom så förlängde hon skötbordet med en planka man kan fälla in om man inte vill ha dörren öppen så nu när sonen är 2 ½ år så har han inga problem att ligga där.

jätteskönt att veta att han inte kan rulla ut på sidorna för där är garderobsväggen:)

• WonderfulWord

är det någon mer än jag som tycker att det är konstigt att man inte får ett snabbt ul vid inskrivning. Borde de inte vara intresserade av att veta om det är bra där inne eller hur långt gången man är...

jag ville ha ett hjärtljud på min insriving men det fick jag inte så nu även om jag är i v 14 så funderar jag på om allt är bra. har blödningar till och från, mest flytningar med blod, färskt också menjag fick ett så tråkigt mottagande när jag åkte in till gynakuten i v 9 så jag vill inte åka tillbaka...men  har fortfarande kvar blödningar nu i vecka 14 ett par gånge i veckan i alla fall...

tycker att de ska ta oro från gravida allvarligare för att man själv ska må bättre. hur svårt kan det vara att se till att jag går hem lite gladare och lättare för att allt är bra.

vi har beställt ett privat ul men inte förrän 10 okt för vi vill veta könet och kan inte kolla det tidigare, men mitt rul är inte förrän 20 okt så är ju lite spånd det är ju en månad kvar innan jag vet säkert att allt är bra därinne...

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)