• Nattsvart

Svartsjuka ?

När jag väntade vår första gemensamma så kände jag mig bitvis riktigt bitter över att han hade upplevt allt en gång tidigare med en annan kvinna. Det var jobbigt, han var dessutom inte så smidig alltid..

Han jämförde mig väldigt mycket med sitt ex och förväntade sig att jag skulle bete mig på samma sätt som hon. Som tur var så hade jag en lättare graviditet än henne, mådde bra och var glad, men det var jobbigt när min man hela tiden trodde att psykbryt de luxe var en sekund bort, p.g.a. att hans ex var så.

Sedan så var det jobbigt när han inte förstod att jag skulle föda, hade värkar i ett dygn innan.. Jag fick sköta allt själv, han träffade en kompis medan jag pratade med förlossningen och klockade värkar. Vi hann med nöd och näppe till bb för att han inte trodde på mig. Bf +8. Han hade åkt in till bb 3 gånger med sitt ex innan det var dags och han jämförde mig med henne.

Hans dotter känner jag ingen svartsjuka mot. Deras relation är jättefin. Däremot kan jag önska att han visade samma engagemang med våran gemensamma.

Svar på tråden Svartsjuka ?