• tilla83

Svartsjuka ?

Känner igen vad som tidigare har skrivits, SPECIELLT vad "Pepe" skrev!!
    Jag har bott med min sambo i  ca 1 år, vi har båda barn sen tidigare. Han har en 9 åring och ja har en 3 samt 6 åring, vilket gör att vi inte får överdrivet mycket tid tillsammans. Den tiden barnen e på sina rum, tittar på film osv sätter vi oss vid datorn (vi har ställt dom bredvid varandra)  o spelar nåt kul spel bara för att få glömma omvärlden lite. Igår kom min sambo o påpekade att vi inte kan göra de typ längre för hans son vill ha mer tid av honom. Helt bortglömd kände ja mig, osynlig.. När min sambo inte e hemma e hans son otrevlig, kaxig o lyssnar aldrig på mig vilket i sin tur har gjort att ja känner mig ledsen o arg hela tiden. Min sambo ser aldrig de här för så fort han kommer innanför dörren blir de sååå mycke smörerier att ja kräks. Men fick även höra igår att hans son klagat om att ja e sur så ofta. KONSTIGT!! O när ja försökte förklara säger min sambo bara - Jaja de spelar ingen roll varför, dom e barn, men så här kan de inte fortsätta..... Så fort hans son gör nåt fel så puttinuttar min sambo bara me honom. Ja blir så arg, hur ska han då lära sig!!??
    Om ja o min sambo busar, typ kittlar varandra så springer han dit o glor me sur min o försöker ta över situationen i stället. Då slutar ofta buset me att min sambo går dit i stället för att busa lr krama på honom.
    Lr istället för att skrika ja vill ha uppmärksamhet om min sambo tittat för lite på sin son, kan han komma på nåt som dom bara måste prata om helt själva i flera timmar. Då går dom ut själva lr stänger in sig i ett rum. Där utanför e resten va familjen(??)..
    Någon som har nåt bra tips??? Vill inte känna så härGråter

En ledsen bonus mamma
Svar på tråden Svartsjuka ?