• knaskakan

Falköping =)

Hej!

Jag och min lilla familj har precis flyttat ner till Falköping. Jättefin och trevlig stad, men som ny kan det vara svårt att hitta andra mammor med barn nu under sommaren =)
    Vi har en tös som är strax över 1 år gammal och undrar om det är någon med barn i samma ålder som skulle vara sugen på att ta kontakt och eventuellt träffas över en fika i någon lekpark eller så?Hör gärna av er! :)

• Svar på tråden Falköping =)
  • Trini86

Hej! ;)

Jag flyttade till Falköping ifrån Norge med min lilla familj förra sommeren. Går hemma med min son(3 år) nu när det är semester, och tycker det fort kan bli lite tråkigt att inte ha någon mer att vara med. Jag är jätte duktig på att hitta lekplatser som är tomma också.. ;) (om vi inte går hela vägen upp till berget så klart)
    Vi hittar gärna på något  :)

• snorvis

Jag är också ny i stan, flyttade pga jobb och känner absolut INGEN förutom min man och mina barn. Har bara bott här i fem veckor, håller fortfarande på och lär känna stan lite. Har en son på 4 år och en dotter som är 2,5.

• Trini86a

Hej! Glad välkommen till Falköping. Ja, d tar ju ett lite tag innan man lär sig att känna staden, fast den är rätt så liten. Trivs du så långt då eller? d tar ju lite tid innan man känner sig hemma. iaf gjorde det det för mig. Har du hittat dagis till dina barn som du/dom trivs med då? annars har jag ett jätte bra dagis att rekommendera  (som du ser så har jag bytt lite på mitt namn. råkade avregistrera mig vid ett fel.) d e sånt som händer mig baraCool

• snorvis

Tack, vi trivs ok än så länge men saknar ju givetvis vår hemstad där vi har familj och vänner kvar. Barnen har börjat dagis och vi är supernöjda än så länge med det dagiset
    Jag tror tyvärr att det kan ta ett bra tag innan jag känner mig riktigt "hemma" här. Vi har ju liksom ingen koppling alls hit, flyttade enbart pga jobben, och man märker hur mycket man saknar att ha något/någon bekant som man kan bygga lite hemmakänsla kring om du förstår hur jag menar?! Har du funnit dig tillrätta i staden, har ni släkt/familj här?

Svar på tråden Falköping =)