• Tirem

Cytotec

Ni som tagit Cytotec, hur har det varit för er?

Jag tog 2 tabletter igår 07:30, ytterligare 1 tablett klockan 11:30 och den sista tabletten kockan 12:30. Vid 13:30 fick jag en lättare mensvärk och klockan 14:00 började blödningarna. Dock kan jag inte påstå att det var några kraftiga blödningar, hade garanterat räckt med en binda på hela dagen och den hade inte varit full. Inatt har jag inte blödigt något alls och idag på dagen har det räckt med ett troskydd.

Blir det inte mer än så här?

Enligt Bm såg hon en hinnsäck med en storlek av 7+3 men inget foster! Är det därför jag inte blöder mer?

• Svar på tråden Cytotec
  • Candida

Jag fick 2 cytotech i innan min kirurgiska abort. Det hände nada, inga blödningar ingenting. Lite molvärk bara

• Mrs Lilac

Jag fick 3 på en gång. Hände inget först. Ett par timmar senare fick jag så ont så jag blev medvetslös och fick hämtas med ambulans samt fick massa morfin intravenöst. Blödde mkt på en gång sedan som mens. Var också 7+2 i storleken på fostret.

• Tirem
    Mrs Lilac skrev 2011-07-03 17:32:59 följande:
    Jag fick 3 på en gång. Hände inget först. Ett par timmar senare fick jag så ont så jag blev medvetslös och fick hämtas med ambulans samt fick massa morfin intravenöst. Blödde mkt på en gång sedan som mens. Var också 7+2 i storleken på fostret.
    Oh shit! Inte roligt

På mig hittade de inget foster, bara en hinnsäck. Kanske därför jag inte blöder mer eller har ont!

• morat423

Funkade inte på mig heller. Tog 4 tabletter samtidigt men hände ingenting.

• morat423

Det är ju tydligen vanligt att det inte hjälper kroppen..

• Majsan77

Har fått cytotec 2 ggr. Nu senast tog jag 3 tabletter på en gång under tungan. Värken kom nästan med det samma. Efter 4-5 timmar hade blödningen kommit igång rejält men det avtog efter några timmar. Men typ ett dygn senare kom blödningen igång igen och jag blödde mycket under 2-3 dagar. Första gången var det lite annorlunda så det verkar som det kan variera även för samma person.

Svar på tråden Cytotec