Ni som har 10-månaders... Enkät....
Nu blir min 10 mån 8 okt !
Kryper dom? Han kan krypa men vill inte utan ålar istället förbodligen är det roligare när man kommer farm fortare
Kan resa sig upp själv? Han kan ta sig upp med hjälp av spjälsängen när han ligger där eller på soffbordmöbel ja en puff till soffan.
Går runt möbler? Nej
Kan säga några ord, isåfall vilka? Han kan säga mamma o pappa (tydligt) och gurka men typ (guuuggga)
Förstår lite som man säger till dom? Ja han förstår om jag säger ''aj,aj'' så vänder han på huvudet och skakar på huvudet
Leka tittut? Han förstår men leker inte
Klappa händer? Klappar det kan han men inte så det träffas
Vinka? Vinka ja det har han lärt sig så det är vink vink hela tiden till honom själv (spegelbild) eller oss
Klättra? Om jag sitter ner så kommer ahn upp till mig
Hålla sin eventuella flaska själv? Ja detta kunde han redan han var 7 mån han håller sin flaska själv med båda händerna om han nu inte äter en macka och äter och dricker med andra armen knasbollen
Hur många tänder? Inga tänder alls men vi känner att det är taggar över allt som små hajtänder så dom är på väg
Storlek i kläder? Han han storlek 80-86 i kläderna
Längd och vikt? Han hade 8 mån kontroll och vägde 10,100kg och 6 mån kontroll var han 75,5cm olika mått då man inte har så många kontrollet.
Hur ser en dags matschema ut med ert barn?
07.00 grött + macka och mjölk
sover
11.00 ca så är det fast mat (hemlagad) kan vara vad som hällst med mjölk/vatten och macka + frukt till om han skulle vilja ha
14 ca så är det macka + leverpastej+ äppelmos (hemlagad) + mjölk
18 ca är det kvällsmat hemlagad precis det vi äter och sen är det foftas sängen som kallar klockan 19.00 och då är det 260ml välling sen sover han till 07.00