• Finesse

Skillnaden mellan Britax Hi-way och Britax Two-way

Det görs många trådar om stolar.. och istället för att jag slänger upp bilder i varje tråd tänkte jag göra en tråd där man med ögat kan se hur stor skillnad det är när en 3½ åringen sitter i två olika stolar. Hon är ca. 100 cm lång och väger 16,5 kg..

Britax Hi-way

Britax Two-way

Ebba 071228, Hampus 110225
  • Svar på tråden Skillnaden mellan Britax Hi-way och Britax Two-way
  • Isabellee

Hoppas nån vill svara :) Var inne på att köpa en twoway till dottern. Har den alltså inge stödben? :)

• Finesse
    Isabellee skrev 2011-08-20 20:05:38 följande:
    Hoppas nån vill svara :) Var inne på att köpa en twoway till dottern. Har den alltså inge stödben? :)
    Nej det har den inte.. väldigt dåligt tycker jag. Men samtidigt är den bättre än vilken framåtvänd stol som helst.. vilket skulle ha varit vårt alternativ när dottern växt ur hi-wayen.
  • Isabellee

Jag vill ju ha henne bakåtvänd. Måste stolen "luta" på stolen framför då? Hur blir det om man har den i mitten. Måste båda stolarna fram vara lika placerade? Tack för snabbt svar :)

• Finesse
    Isabellee skrev 2011-08-20 20:11:07 följande:
    Jag vill ju ha henne bakåtvänd. Måste stolen "luta" på stolen framför då? Hur blir det om man har den i mitten. Måste båda stolarna fram vara lika placerade? Tack för snabbt svar :)
    Ja vi har lutat den mot passagerarstolen.. den är godkänd att ha i mitten och det går ju inte luta den mot nåt.. men jag skulle nog inte ha den i mitten.. vi har valt att sätta hi-way i mitten.
  • Freja0811

Vi har en two-way till dottern, blir 3 i november, men stor för sin ålder, väger 17-18kg och är 98cm lång, och hon sitter jättebra i stolen.
    Det enda är när hon sover då ramlar huvudet ner och det ser inte allt för bekvämt ut.

Ska dock köpa ny stol nu, då denna blivit så sliten och har några år på nacken, men blir en two-way igen.

• cicci85
    Freja0811 skrev 2011-08-23 09:18:09 följande:
    Vi har en two-way till dottern, blir 3 i november, men stor för sin ålder, väger 17-18kg och är 98cm lång, och hon sitter jättebra i stolen.
    Det enda är när hon sover då ramlar huvudet ner och det ser inte allt för bekvämt ut.

Ska dock köpa ny stol nu, då denna blivit så sliten och har några år på nacken, men blir en two-way igen.

Har ni den där klossen man kan köpa till under stolen så den blir mer lutad? Extra huvudkudden som ger stöd på sidorna? tagit bort "kudden" bakom barnets huvud?

Jag hade extrakudden och tog bort kudden bakom barnets huvud, så satt han bra även när han sov och huvudet ramlade inte ner  
  • Freja0811
    cicci85 skrev 2011-08-23 09:22:06 följande:
    Har ni den där klossen man kan köpa till under stolen så den blir mer lutad? Extra huvudkudden som ger stöd på sidorna? tagit bort "kudden" bakom barnets huvud?

Jag hade extrakudden och tog bort kudden bakom barnets huvud, så satt han bra även när han sov och huvudet ramlade inte ner  
    Nej vi har inget sådant till stolen, men får ta och köpa det när vi köper nya stolen. Den vi har nu, har tyget gått sönder på, så den är inte speciellt "hel".
  • Du och Jag ver2

Åh vilken bra tråd! Funderar på vad TS har för bil!? Då vi också vill ha en high way i mitten och twoway bredvid! (har två high bredvid varandra idag)

• Sisisisi
    Du och Jag ver2 skrev 2012-02-27 13:04:39 följande:
    Åh vilken bra tråd! Funderar på vad TS har för bil!? Då vi också vill ha en high way i mitten och twoway bredvid! (har två high bredvid varandra idag)

Ganska säker på att hon har en Saab 9-5
Svar på tråden Skillnaden mellan Britax Hi-way och Britax Two-way