• Finesse

Skillnaden mellan Britax Hi-way och Britax Two-way

Det görs många trådar om stolar.. och istället för att jag slänger upp bilder i varje tråd tänkte jag göra en tråd där man med ögat kan se hur stor skillnad det är när en 3½ åringen sitter i två olika stolar. Hon är ca. 100 cm lång och väger 16,5 kg..

Britax Hi-way

Britax Two-way

Ebba 071228, Hampus 110225
  • Svar på tråden Skillnaden mellan Britax Hi-way och Britax Two-way
  • cicci85

Jättebra! Enklare att länka till den här tråden än leta upp bilderna i bildtråden Sover hon bra i stolen? Jag kom på, nu när jag ser bilden, att jag tog bort kudden bakom huvudet, då slutade huvudet ramla ner.

• Finesse
    cicci85 skrev 2011-06-30 16:03:09 följande:
    Jättebra! Enklare att länka till den här tråden än leta upp bilderna i bildtråden Sover hon bra i stolen? Jag kom på, nu när jag ser bilden, att jag tog bort kudden bakom huvudet, då slutade huvudet ramla ner.
    Det gör jag med.. Hon har kudden när hon är vaken och när hon somnar lyfter jag bort den och då faller inte huvudet framåt.. men hon sover ytterst sällan i bilen då hon inte längre sover på dagarna.. 
  • Finesse
    MammaaL skrev 2011-06-30 18:31:03 följande:
    blir en hi-way för oss :)
    Ok det är en bra stol tycker jag Min dotter skulle lätt kunna sitta i den i 1-1½ år till...
  • Goffer

Jag har två nya Two-Way till mina killar och funderar på att köpa Britax huvudstöd.
    Är det någon som har testat det och finns det någon bild på hur det ser ut i stolen?

• Finesse
    Goffer skrev 2011-06-30 21:21:21 följande:
    Jag har två nya Two-Way till mina killar och funderar på att köpa Britax huvudstöd.
    Är det någon som har testat det och finns det någon bild på hur det ser ut i stolen?
    Hör med Norgesessan här på fl.. hon har köpt en sån till sin britax tw..
  • Lantani
    Goffer skrev 2011-06-30 21:21:21 följande:
    Jag har det, användas inte såjätteofta, men tycker de funkar bra i two wayen
    Alvin 081114 och Alice 100807
  • FruSen

Det här var intressant, vi har en hi-way till tösen och än är det ju inga problem. Dock är flickan (2 år och 2 månader) stor för sin ålder och väger redan som din treåring... Hon kanske växer ur sin stol innan man vill vända henne framåt.
    Tar TW 25 kg bakåtvänt också? Tyckte det var ett gissel med de stolar som var vändbara, många tog inte mer än 18 kg bakåtvända för att sen ta 25-30 kg framåt.

• Finesse
    FruSen skrev 2011-07-01 06:49:26 följande:
    Det här var intressant, vi har en hi-way till tösen och än är det ju inga problem. Dock är flickan (2 år och 2 månader) stor för sin ålder och väger redan som din treåring... Hon kanske växer ur sin stol innan man vill vända henne framåt.
    Tar TW 25 kg bakåtvänt också? Tyckte det var ett gissel med de stolar som var vändbara, många tog inte mer än 18 kg bakåtvända för att sen ta 25-30 kg framåt.
    Den tar 25 kg bakåtvänd.. framåtvänd har jag inte tänkt ha den.. vi köpte den eftersom den är den största på svenska marknaden och hon kan sitta längst i den. Har inga tankar på att vända henne förrän hon växt ur stolen.
  • Kiina

En fråga ang. Two way - Är den lutad mot passagerarsätet?

Svar på tråden Skillnaden mellan Britax Hi-way och Britax Two-way