Inlägg från: stjierna |Visa alla inlägg
  • stjierna

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

SjälvaJag skrev 2011-06-29 20:37:44 följande:
    okej så skum = pojke?
    alltså. skum som blir av att man typ har för mycket tryck i sin stråle när man kissar (om du förstår vad jag menar ;)) räknas ju bort. enklast kanske är om man kissar i en mugg, har bikarbonat i en annan mugg och sedan försiktigt häller över kisset - då kommer ju inte luftbubblor för att man varit för hastig? eller tänker jag helt fel nu? ;)
  • stjierna
    Kimmice skrev 2011-06-29 20:44:48 följande:

So you put a teaspoon of baking soda in a cup (mine was disposable) then put a little bit of pee in the cup, and if it sizzles, it's a boy, and if it does nothing, it's a girl!

The test: put a little bit of baking soda in the bottom of a disposable cup then add a little bit of your pee. If it fizzles (like a soft drink) then you are having a boy. If not, it's a girl.

You put a little bit of baking soda (1 spoonful) in a cup and pee in it. If it fizzes it's supposed to be a boy, if no fizzing then it's a girl.

Det verkar generellt vara meningen att man bara tillsätter lite urin på det och väntar. Mitt skum kom också vid omrörning. Kissar man mycket kan det nog som Stjierna sade bildas mycket skum av luften. Prova att bara hälla på lite urin och se/lyssna.

o hoppa kanske över rör-momentet då? mina resultat hade inte ändrats ändå, jag rörde sakta o försiktigt och rörde inte ner någon luft så mitt resultat är fortfarande: ingenting ;)
  • stjierna
    Kimmice skrev 2011-06-29 20:49:20 följande:

Jo samma här. Antar att om det pyser eller så är det mer säkert att man väntar pojke, medan om ingenting händer kan det ändå vara det, kanske. Det lär ju ändå inte vara 100%. :P Ta inte för mycket nu heller!

(Min man tycker redan jag är knäpp, jag tänker köpa rödkål imorgon för att se) ^^

jag skulle vilja köpa rödkål också, men det testet känns som ett jätteprojekt.. om du köper i morgon o skriver resultatet i tråden så får jag se om jag gör det sen :P
  • stjierna

Telgebo: jag skrev ju svaret på din fråga i TS? man ska tydligen ha mer basiskt kiss när man väntar tjej, o mer syra när man väntar kille! Om det stämmer har jag ingen aning om!

• stjierna

Elva06. Jag har gjort ett test på em (tjej) ett test på morgonen (tjej) o ett test till utan att röra runt i det (tjej). Så på mig är det samma resultat oavsett när på dagen jag testar! :)

• stjierna
    Sapato skrev 2011-07-03 20:13:32 följande:
    Får göra om testet då jag hade mer urin än bikarbonat enligt vad jag läste nu i TS
    Om du har något mer urin än bikarbonat gör det inget, men om du fyllde hela koppen med urin har det säkert påverkat resultatet ;)
  • stjierna

Tesan L: jag kan fota mitt o lägga upp - noll reaktion, inget skum, inget vitt, inget pys el bubblor! ;)

• stjierna

För att klargöra rörandet: jag hade från början läst mig till att man försiktigt kunde röra om ett varv bara så allt blandades. Tjejerna som var med och testade tidigt i tråden tyckte dock att det blev ett missvisande resultat, och bad mig skriva in i TS att man inte skulle röra. Så nu vet ni - antingen rör försiktigt, eller inte alls! :)

• stjierna

Nu kan jag uppdatera lite:
    Testet i v 11: flicka
    Testet i v 17: flicka
    RUL: flicka
    Ut kom en: flicka

:)

Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?