Inlägg från: SjälvaJag |Visa alla inlägg
  • SjälvaJag

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Kimmice skrev 2011-06-29 21:16:15 följande:

Jag vet att det är någon som aldrig sover, och om hon sover så gillar hon att rulla runt och sparkas då också.

Det mysigaste är nog när man kan känna en liten fot trycka mot kanten av magen. Hihihi...

... Nu vill jag ha min bebis. :/

Men du har ingen aning om vad din är?

Inte den blekaste. Alla jag pratat med tror att det blir en flicka och på ena ul-bilden så tycker jag att man kan se könet vilket liknar blygdläppar. Men sen är jag ju inte så duktig på att tyda sånt Drömmer

Men någonting säger mig pojke.. Men jag vet inte..
  • SjälvaJag
    Avonakire skrev 2011-06-28 22:11:32 följande:
    hehe ja då har jag oxå testat..
    Här hände det ingenting.. tog typ 2 tsk av varje..
    Rörde om hastigt så det vart lite lite skum runt kanterna men varken bubbel eller pysning..

Är bara i vecka 21 ännu så resultatet får vi se i november..
    På RUL försökte vi kika efter könet, gubben konstaterade att det mest troligast var en grabb till..
    Tjejen som gjorde ultraljudet var lite kluven och ville som inte säga exakt..
    Vi zoomade in och snurra runt en massa.. hehe
    Jag själv har haft magkänslan på att det är en flicka nu jätte länge och den försvann då inte efter RUL
    och blev då inte mindre av detta test då detta test visar flicka.. hehe

Ska bli roligt när vi har tid hos BM nu den 21 juli då vi troligast får höra hjärtljuden och se vad det ligger på..
    Sonen låg på 138 som mest.. Ligger det under 140 = pojke... ligger det över 140 = flicka..
    Så det blir nästa test vi ska kika på hehe
    Fast min son låg ju på 148 så det där med hjärtljud är ju lite myt. Nu är det ju inte säkert att du har fel men bara så att du vet Glad
  • SjälvaJag
    elva06 skrev 2011-06-29 22:07:46 följande:

Detta låter ju väldigt spännande, men kan det inte vara så att urinen innehåller olika beroende av vad man ätit under dagen, eller om det är morgon eller kväll. På morgonen till exempel är ju kisset starkt oftast då man inte druckit under natten, så gör mand et på morgonen kanske det pyser mer???

jag misstänker att det ligger lite sanning i det. Efter att ha testat 3 gånger och fått 3 olika resultat så är jag lite osäker om det är som du säger. Beroende på vad man ätit.
  • SjälvaJag
    SjälvaJag skrev 2011-06-30 08:16:17 följande:
    jag misstänker att det ligger lite sanning i det. Efter att ha testat 3 gånger och fått 3 olika resultat så är jag lite osäker om det är som du säger. Beroende på vad man ätit.
    menar alltså att jag tror din teori stämmer
    elva06 skrev 2011-06-29 22:07:46 följande:

Detta låter ju väldigt spännande, men kan det inte vara så att urinen innehåller olika beroende av vad man ätit under dagen, eller om det är morgon eller kväll. På morgonen till exempel är ju kisset starkt oftast då man inte druckit under natten, så gör mand et på morgonen kanske det pyser mer???

• SjälvaJag
    Caranlachiel skrev 2011-07-01 09:24:17 följande:
    Mitt test visade helfel! Det ligger en liten pojk i min mage.
    där ser man! Grattis till sonen
  • SjälvaJag
    Emelianfian skrev 2011-07-03 16:44:27 följande:
    någon som kan tänka sig svara på mitt tidigare inlägg? :)
    Jag har inte heller fått svar på vad bara skum betyder. Vi väntar kanske samma kön?
  • SjälvaJag
    Emelianfian skrev 2011-07-03 17:21:01 följande:
    Ne det verkar som ingen vet vad skum betyder...kollade lite på tidigare inlägg... hehe men eftersom det pyste jättelite igår blev jag osäker... ve och fasa kanske väntar tvåkönat barn.....

trodde det skulle vara lite lättare att tolka eftersom det verkar vara många som det stämt på... men ja vet.. får reda på i aug om det är en flicka eller pojke iaf :)
    Jag får med reda på det i augusti
  • SjälvaJag
    Emelianfian skrev 2011-07-03 17:26:07 följande:
    Beräknad då eller ska du/ni tjuvkika som vi :)
    beräknad
  • SjälvaJag
    Sapato skrev 2011-07-03 20:13:32 följande:
    Får göra om testet då jag hade mer urin än bikarbonat enligt vad jag läste nu i TS
    Samma här Tungan ute
  • SjälvaJag
    Brooks skrev 2011-07-06 11:48:32 följande:
    I går kom lillebror till världen - så för mig stämde inte testet som visade på flicka.
    Grattis till pojken !
  • SjälvaJag
    tezzan83 skrev 2011-07-09 21:54:42 följande:

Jag gjorde testet förra veckan på tisdagen tror jag att det var och enligt testet skulle jag få en flicka och tre dagar senare tittade en liten kille ut! Så det stämde inte för mig, tyvärr.

Grattis till pojken !! Glad
  • SjälvaJag
    Ts Mamma skrev 2011-07-15 01:21:42 följande:
    Jag gjorde testet utan att veta vad som dolde sig i magen för någon vecka sedan - ingenting hände alls mer än lite skum på toppen men inget fräsande eller så - igår 20:51 kom vår Agnes så det stämde alltså här....:)
    Grattis!
     Jag hade ju samma resultat som dig så får väl se om det är en tjej här också då
  • SjälvaJag

testet har visat både pojke och flicka så jag tror inte längre på detta tyvärr.

• SjälvaJag

Testet fungerade på mig. Testade ett par gånger och fick vitt skum. Ut kom en pojke häromdagen :)

• SjälvaJag

vet inte om jag svarade vad det blev. Testet visade pojke och det blev det

• SjälvaJag
    Scorpio skrev 2011-11-05 18:37:46 följande:
    Grattis till dig också MigSjälv! :)
    tack
  • SjälvaJag
    lindalake skrev 2011-11-06 17:26:51 följande:
    tack :) och grattis Mig själv
    detsamma ! :D
Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?