• Mmmbop

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

LillaE2012 skrev 2011-08-28 19:16:32 följande:
    När jag gjorde upplevde jag samma. Men insåg att det lät lika redan utan bikarbonatet, alltså själva urinen lät lite i muggen. Men vääääääldigt tyst. Bad min man göra testet och han fick en reaktion direkt helt annorlunda från min, det både skumma och pyste som när man häller upp läsk.
    ok, det är ju bra att veta =)

Jag provade faktiskt med vatten och då lät det samma svaga pysande
  • Mmmbop

För mig hände ingenting, inga bubblor, inget pys inget skum, som vatten med pulver på botten.

• Mmmbop

Kul Stierna att du återkopplar!! Grattis till lillflickan!

och Sii, samma där. Grattis till pojken!!

• Mmmbop
    Sandrah85 skrev 2011-09-01 08:25:00 följande:
    Vi hade bara flicknamn och tjejkläder till vår äldsta son också eftersom de var så säkra på en tjej på ul.. det var ju dock en tjej med snopp som kom ut ;)
    Hehe, vilken överraskning!
    Kristina1977 skrev 2011-09-02 13:30:55 följande:

Har testat två gånger och det första så blev det ytte-pytte lite bubblor i kanterna och lät vääääldigt lite. Detta var på eftermiddagen så jag vet inte om urinet påverkats av det man ätit?
    Andra testet tog jag idag på morgonen innan jag ätit något. Inte en enda bubbla eller pys och det ville inte riktigt blanda sig ordentligt.
    Barnmorskan trodde att det möjligtvis var en tjej, men hon var ytterst svävande i sitt svar...
    Jag som är så nyfiken så jag spricker, hade verkligen velat veta lite mer med "säkerhet"...

Jo, men det ska vara mycket svårare att säga med säkerhet med tjejer eftersom killarna ibland "gömmer" snoppen så det ser ut som en tjej. Förstår att dom är lite restrektiva med att säga något bestämt i de fallen. Men jag förstår dig, jag är också sjukt nyfiken!
  • Mmmbop

hehehe... Det var ju lite roligt ju =) har du ph-balans som en karl du då eller? Man ska nog ta dom här testerna med en nypa salt. Eftersom de reagerar på ph-balans kan det ju också ha inverkan vad man ätit.

• Mmmbop

Tja, borde ju enligt insatta tyda på pojke då... Men det verkar ju beror lite på =) Testa igen om några dagar!

• Mmmbop

Hehe, rosa passar på ALLA, väldigt snygg färg =) Grattis till prinsen!!

• Mmmbop

Grattis Nessa!

Har RUL på onsdag och hoppas kunna återkomma med hur det stämde då =)

• Mmmbop

Grattis till pojken Believer!!

Nu är det fyra timmar kvar tills mitt RUL och jag har gjort om båda testerna för att ha dagsfärska resultat att jämföra med.

Baking soda-testet: Händer ingenting, precis som gångerna innan. Jag rör och rör men inte en bubbla, inget skum och inget pysande alls. Alltså ska det testet indikera flicka.

Rödkålstestet (red cabbage test): Ja, ni kan ju se nedan. Bild 1 jämförelseglas, testglas, mitt kiss, Bild 2 har jag hält kisset i mittenglaset och som ni kan se ändras inte färgen alls. Fortfarande mörkt blålila. Även detta indikerar flicka. Nu har jag överlag väldigt lite symptom och tror jag helt enkelt har lite hormon i blod och kiss. Detta skulle kunna ge felaktiga testsvar. Jag är ju så säker på att jag väntar en kille =) Men som sagt, om fyra timmar får vi förhoppningsvis se.

• Mmmbop

Nu har jag varit på RUL och troligen stämmer testerna på mig =) Sannolikt väntar jag en liten tjej (och hon är helt perfekt!) =)

Men vi får se om fem månder!

• Mmmbop
    Tokstolla skrev 2011-10-17 10:17:55 följande:
    MEN HALLÅ!?!?!?! 

SKITTEST Jag gjorde testet igår och det hände absolut ingenting. Idag reagerade blandningen som bara den och det blev ett tjockt lager vitt skum överst nästan med detsamma.... Vad ska man tro? Obestämd 
    =) det beror nog väldigt mycket på vad man ätit eftersom testen reagerar på PH-balans i kisset. Så himla pålitliga är dom tyvärr inte =)
  • Mmmbop

Tittut i stockholm gör könsultraljud. Där får man även se bebis i 3D om man vill, ganska dyrt, men det kan det ju vara värt om man är väldigt nyfiken.

Min BM på MamaMia gissade kön (svårt att veta säkert eftersom (troligen)hon låg och gömde sig) när jag frågade efter det på RUL

• Mmmbop

Nu har jag fått bekräftat med 3D UL att det ÄR en tjej jag väntar, så för mig stämde testen!

• Mmmbop
    Valborgs skrev 2011-12-20 07:02:14 följande:

Nu är dottern här! :)

Bikarbonat-testet visade kille
    Rödkålstestet visade tjej   

Grattis =)
Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?