Inlägg från: Lillis2012 |Visa alla inlägg
  • Lillis2012

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

MHoof skrev 2011-08-11 09:34:42 följande:
    Ja sant det.... :) Då får jag testa snart då! Ska bli himla intressant.

Hur många har det stämt för här inne? Någon som vet?
    Ja gör det och berätta hur det gick =) vilken vecka är du i?? =)
  • Lillis2012
    ciccir skrev 2011-08-11 09:44:21 följande:
    Jag testade för första gången för 6 veckor sen, var då i v.33-34. Då fick jag garanterat resultatet tjej. Inte minsta tillstymmelse till reaktion. Men idag testade jag igen (är i v.40 nu, 39+1) bara för att, och då blev det först ingen reaktion alls men efter ett tag (5 minuter?) var det som lite klumpar av skum uppepå, inget pys. Då ska det väl tolkas som om det ligger en pojke i magen trots allt. Haha, man blir ju inte klok på detta. Hoppas det drar igång snart så att vi får veta nångång! :)
    Lycka till när det är dags! Dock kanske man ska läsa av resultatet på en gång så då blir det väl en flicka, eller?? =)
  • Lillis2012
    ciccir skrev 2011-08-11 09:56:10 följande:
    Ja inte vet jag hur det ska tolkas och när, haha! :) Tack, det kommer garanterat gå bra ;) Bara ungen kommer uuut! hihi
    Jo precis =) vi får tolka ditt resultat när vi har facit i hand =) Du är rätt nära nu eller hur ?? =)
  • Lillis2012
    MHoof skrev 2011-08-11 10:13:53 följande:
    Nu har jag oxå gjort det och det hände absolut ingenting! Jag lät det stå en stund för att kolla om nåt hände men när det inte gjorde det så rörde jag om lite med men hände inget då heller :)
    En flicka då =) Vilken vecka är du i? =)
  • Lillis2012
    MHoof skrev 2011-08-11 10:17:00 följande:
    Vecka 12 nu :) (om allt står rätt till där inne, vilket jag drömmer att det inte gör)
    Oj så skönt att ha kommit dit! Ja men det gör det ju säkert!! Jag tror nog dom flesta gravida tänker lite som du och oroar sig men oftast går det ju faktiskt bra och har du kommit till v 12 är ju risken att det blir MF/MA minimal! =)
  • Lillis2012
    MHoof skrev 2011-08-11 10:24:56 följande:
    Jo sant, men är skiträdd att den har slutat växa. Vet inte varför jag fått för mig det. Är på vippen att ringa bm och säga hur jag känner. Tänk och gå runt å tro att allt är bra och så har den slutat växa....så jag vet inte, men inget blod eller nåt så det ska väl vara som det ska antar jag.

Ring barnmorska om du tror att hon lyssnar! Här skulle dom väl kanske lyssna men man skulle inte få göra ett ultraljud! Jag ahde blödningar under min förra graviditet och då sa dom bara att "om det är ett missfall går det ändå inget göra och då börjar du blöda mer och får ont" Tack för den liksom men mer än så förståelse får man inte i mitt landsting!! =( Jag hade dock en tid för att kolla upp cellförändringar så då var läkaren snäll och kollade läget och allt var bra!

Tror du kan vara lugn att den lilla växer som den ska annars skulle du ju säkert ha märkt nåt vi detta laget!! =)

• Lillis2012

Believer; nä visst är det hemskt att det ska behöva kännas så! Nåja! Hoppas allt går bra för dig i alla fall! :-€

• Lillis2012

WAAC; grattis till lillkillen!!

• Lillis2012

Nu har jag gjort " the bakingsoda test " ett par gånger och det har visat på pojke alla gånger! I morse var den kraftigaste reaktionen och ingen tvekan! 3 veckor kvar till RUL så förhoppningsvis får vi svaret då!

Nån som vet hur ställningen ligger till i röstningen?

• Lillis2012

Har testat ett par gånger och det har visat POJKE varje gång men detta verkar INTE stämma då banmorskan var ganska säker på att det var en TJEJ Hjärta

• Lillis2012
    bebis maj 12 skrev 2011-11-10 09:10:44 följande:
    Jag testade igår och fick lite vitt skum..tycker att de borde bli så oavsett kön...någon som provat hälla vatten på ist...?? Borde inte de pysa också?
    Ingen som visat pojke på testet men fått en tjej?
    Nä inte fått en tjej men testen visade på pojke och på UL sa dom tjej =)
  • Lillis2012

Jag har haft en rand med alla mina barn och jag har 2 flickor och en pojke! Tydligast och tidigast kom den med sonen!

• Lillis2012

Har ju oxo gjort testet flera gånger och det har sagt pojke varje gång men har nu gjort två UL som sagt att det är en flicka!!

• Lillis2012

Mauritius: om det skummade öht även om det var yttepyttelite så tyder det ju på kille så alltså stämde ju ditt test! Händer ABSOLUT inget om det är en tjej sägs det! GRATTIS!

Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?