Inlägg från: SjälvaJag |Visa alla inlägg
  • SjälvaJag

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Nu fattar jag ingenting. Jag har testat igår och idag men på olika sätt:

Igår: glasburk, 2 tsk bikarbonat, mycket kiss. Rörde runt, det blev ett tjockt "ölskum" på ytan. Men inget bubblande eller pysande.

Idag: Platsmugg, 2 tsk bikarbonat, lite kiss. Rörde runt, men ingenting hände. Inget skum eller så.

Huh?

• SjälvaJag
    partouze skrev 2011-06-29 16:12:27 följande:
    Rödkålstestet är när man hackar 1/4 av en rödkål i små bitar . Kokar upp det i 10 minuter. Silar bort kålen och lägger vattnet i ett glas( vattnet ska vara blått ). Sen lägger man 50/50 kiss och från rödkålen. Blir de rött/rosa/aprikos färgat tyder de på pojk. Blir de lila/plommonlila är de tjej .
    oj vad komplicerat, men värt att testa

Har det stämt för er?
  • SjälvaJag
    stjierna skrev 2011-06-29 20:34:14 följande:
    och för att klargöra. minsta lilla reaktion ska betyda kille (även om det pyser pyttelite i bara 2 sekunder), det är bara tjej om absolut INGENTING händer när du kissar i muggen. så nu vet ni det :´)
    okej så skum = pojke?
  • SjälvaJag
    Kimmice skrev 2011-06-29 20:40:22 följande:
    Alla test grejer jag kollat har inte sagt någonting om skum. Bara om det pyser/fräser eller inte. Lite pulver, kissa lite på det och titta efter bubblor eller lyssna. Kom det skum för dig innan du rörde om?
    Nej skummet kom när jag rörde runt. Sen har jag testat två gånger. En gång med mycket kiss och då kom det mycket skum. Sen kissade jag idag men bara med lite kiss och då hände ingenting.. Förvånad *förvirrad*
  • SjälvaJag
    Kimmice skrev 2011-06-29 20:44:48 följande:

So you put a teaspoon of baking soda in a cup (mine was disposable) then put a little bit of pee in the cup, and if it sizzles, it's a boy, and if it does nothing, it's a girl!

The test: put a little bit of baking soda in the bottom of a disposable cup then add a little bit of your pee. If it fizzles (like a soft drink) then you are having a boy. If not, it's a girl.

You put a little bit of baking soda (1 spoonful) in a cup and pee in it. If it fizzes it's supposed to be a boy, if no fizzing then it's a girl.

Det verkar generellt vara meningen att man bara tillsätter lite urin på det och väntar. Mitt skum kom också vid omrörning. Kissar man mycket kan det nog som Stjierna sade bildas mycket skum av luften. Prova att bara hälla på lite urin och se/lyssna.

Okej tredje gången gillt , min man tycker nog jag är knäpp :-P
  • SjälvaJag

Denna gång : 1½ tsk bikarbonat, lite kiss i en plastmugg. Rörde inte runt. Det bildades lite skum ovanpå ytan igen. Dock inget bubblande. Lite pysande kunde jag höra när jag satt ner örat över muggen.
    Så jag antar att det är en liten pojke vi väntar Skrattande

Nu tar jag inte detta med 100% tillit eftersom det visat sig så olika. Men det är kul och se sedan om det stämde. Är i vecka 32 , så ett par veckor till bara.

• SjälvaJag
    Kimmice skrev 2011-06-29 20:57:05 följande:

Är i vecka 31 själv, 32 på lördag. :) Så neeh, inte så långt.

Jag gjorde ett Köns UL i vecka 24 som klart visade flicka, så inget pysande duger bra för mig. Fast jag lär fråga i alla fall när hon är ute.

Jodå, jag rapporterar! Skall försöka göra det ordentligt. Min svärmor fick förresten reda på vad bikarbonatet var till idag, hon bara skrattade. :P

hahaha!
  • SjälvaJag
    Kimmice skrev 2011-06-29 20:57:05 följande:

Är i vecka 31 själv, 32 på lördag. :) Så neeh, inte så långt.

Jag gjorde ett Köns UL i vecka 24 som klart visade flicka, så inget pysande duger bra för mig. Fast jag lär fråga i alla fall när hon är ute.

Jodå, jag rapporterar! Skall försöka göra det ordentligt. Min svärmor fick förresten reda på vad bikarbonatet var till idag, hon bara skrattade. :P

men ditt test pyste också lite eller?
  • SjälvaJag
    Kimmice skrev 2011-06-29 21:02:09 följande:
    Inte vad jag hörde. Alls. Kändes lite udda att sätta en kissmugg mot örat, men hörde ingenting. Kan ju såklart gå och göra det nu, en gång till för att vara helt säker!? ;)
    Du ? ja gör det

Lyssna om det pyser eller inte. Om det inte gör det så köper jag att jag väntar en kille...
  • SjälvaJag
    Kimmice skrev 2011-06-29 21:12:44 följande:

Nu pyste det såklart. Både pyste och fräste. :P Blev dock 1.5 tsk bikarbonat och pytte lite kiss (var på toa rätt nyligen) vete sjutton om det var något i muggen nu eller om det helt enkelt bli såhär då man känner sig tvungen att prova någonting 3ggr. ^^

Är väl meningen att nyfikna gravida kvinnor skall förbli just nyfikna, i alla fall helt definitivt inte 100% säkra på någonting. :P

Jo det är rätt tydligt att vi inte ska få reda på det den här vägen iaf Tungan ute

Det spelar inte så stor roll men nu börjar man bli bra nyfiken vem det är som gömmer sig där inne..
Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?