• Kimmice

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

fläskisfia skrev 2011-06-28 19:00:58 följande:

Haha

Gör det snälla!

Gjort. Herregud det pyste ju redan då det kom i kontakt med en vattendroppe i glaset. Höll på att skumma över väl efteråt så njae, tror inte riktigt det ger samma resultat.

Ja, min man sade att jag är knäpp. Men det var ju å andra sidan inte helt oväntat. :P

• Kimmice

Det där med hjärtljuden berättade jag för min barnmorska att folk försökte gissa kön på. Hon blev ganska förvirrad och sade 'Men det är ju olika hela tiden, om de sover, om de rör sig. Det har ju ingenting med kön att göra.'

'Jadu' svarade jag. 'Den har väl uppenbarligen ett kön när den sover och ett när den är vaken.'

Vi kom fram till att så är det nog absolut.

Helt plötsligt gick bikarbonat försäljningen här i Sverige i taket. ;)

• Kimmice
    stjierna skrev 2011-06-29 08:07:16 följande:
    Kimmice: jag kanske borde höra av mig till matkedjorna o säga att det var min förtjänst :P man kanske får gratis bikarbonat ett år? ;)
    Garanterat! Vem vill inte ha ett års fri förbrukning av bikarbonat? :D Hmmm... bara jag som brukar använda bakpulver? :s
  • Kimmice
    tezzan83 skrev 2011-06-29 08:33:31 följande:
    Bikarbonat funkar till mycket, man kan rensa i avloppet med det, hälla det i svettluktande skor de blir dock inte 100% luktfria men bättre, baka banankaka, få bort halsbränna, samt könsbestämning! :)
    Skall packa ner det i min överlevar väska, helt klart! Ehm.... liten fråga bara. Hur får man bort halsbränna med det? Vore nog bra att veta! :D
  • Kimmice
    stjierna skrev 2011-06-29 08:50:30 följande:
    Jag bakar ett sjukt gott filmjölksbröd minst två ggr/vecka med bikarbonat. så vi har det alltid hemma :P toppen för mig att få ett nästintill gratis bröd! :D
    Det verkar som om jag missat allt detta fantastiska med bikarbonat... :( Men tack för alla upplysningar! Du borde helt klart kontakta affärskedjorna och försöka få en års förbrukning!
  • Kimmice
    Cizzicilia skrev 2011-06-29 15:09:12 följande:
    När jag testade nu precis så tog jag 2tsk bikarbonat och rörde ut snabbt med ca lika mycket urin det kom endast lite skum längst kanten... Så inget bubblande eller fräsande... antar att det betyder tjej eller??
    Så blev det för mig och jag väntar tjej iaf. Men de är väl inte helt säkra på hur det skall tydas. :)
  • Kimmice

Det hände ingenting förrän jag rörde om, då kom det lite lite skum i kanterna. Googlade runt lite och det verkar säga en sked baking soda, kissa lite på det och om det fräser eller så är det en pojke, om ingenting händer flicka. De jag hittade som fått en massa skum hade typ råkat använda bakpulver. :D

Kollade lite olika för att se vad de flesta sade. :)

• Kimmice
    SjälvaJag skrev 2011-06-29 20:37:44 följande:
    okej så skum = pojke?
    Alla test grejer jag kollat har inte sagt någonting om skum. Bara om det pyser/fräser eller inte. Lite pulver, kissa lite på det och titta efter bubblor eller lyssna. Kom det skum för dig innan du rörde om?
  • Kimmice
    SjälvaJag skrev 2011-06-29 20:41:27 följande:
    Nej skummet kom när jag rörde runt. Sen har jag testat två gånger. En gång med mycket kiss och då kom det mycket skum. Sen kissade jag idag men bara med lite kiss och då hände ingenting.. Förvånad *förvirrad*

So you put a teaspoon of baking soda in a cup (mine was disposable) then put a little bit of pee in the cup, and if it sizzles, it's a boy, and if it does nothing, it's a girl!

The test: put a little bit of baking soda in the bottom of a disposable cup then add a little bit of your pee. If it fizzles (like a soft drink) then you are having a boy. If not, it's a girl.

You put a little bit of baking soda (1 spoonful) in a cup and pee in it. If it fizzes it's supposed to be a boy, if no fizzing then it's a girl.

Det verkar generellt vara meningen att man bara tillsätter lite urin på det och väntar. Mitt skum kom också vid omrörning. Kissar man mycket kan det nog som Stjierna sade bildas mycket skum av luften. Prova att bara hälla på lite urin och se/lyssna.

• Kimmice
    stjierna skrev 2011-06-29 20:47:25 följande:
    o hoppa kanske över rör-momentet då? mina resultat hade inte ändrats ändå, jag rörde sakta o försiktigt och rörde inte ner någon luft så mitt resultat är fortfarande: ingenting ;)

Jo samma här. Antar att om det pyser eller så är det mer säkert att man väntar pojke, medan om ingenting händer kan det ändå vara det, kanske. Det lär ju ändå inte vara 100%. :P Ta inte för mycket nu heller!

(Min man tycker redan jag är knäpp, jag tänker köpa rödkål imorgon för att se) ^^

• Kimmice

Är i vecka 31 själv, 32 på lördag. :) Så neeh, inte så långt.

Jag gjorde ett Köns UL i vecka 24 som klart visade flicka, så inget pysande duger bra för mig. Fast jag lär fråga i alla fall när hon är ute.

Jodå, jag rapporterar! Skall försöka göra det ordentligt. Min svärmor fick förresten reda på vad bikarbonatet var till idag, hon bara skrattade. :P

• Kimmice
    SjälvaJag skrev 2011-06-29 21:00:44 följande:
    men ditt test pyste också lite eller?
    Inte vad jag hörde. Alls. Kändes lite udda att sätta en kissmugg mot örat, men hörde ingenting. Kan ju såklart gå och göra det nu, en gång till för att vara helt säker!? ;)
  • Kimmice
    SjälvaJag skrev 2011-06-29 21:04:22 följande:
    Du ? ja gör det

Lyssna om det pyser eller inte. Om det inte gör det så köper jag att jag väntar en kille...

Nu pyste det såklart. Både pyste och fräste. :P Blev dock 1.5 tsk bikarbonat och pytte lite kiss (var på toa rätt nyligen) vete sjutton om det var något i muggen nu eller om det helt enkelt bli såhär då man känner sig tvungen att prova någonting 3ggr. ^^

Är väl meningen att nyfikna gravida kvinnor skall förbli just nyfikna, i alla fall helt definitivt inte 100% säkra på någonting. :P

• Kimmice
    SjälvaJag skrev 2011-06-29 21:14:24 följande:
    Jo det är rätt tydligt att vi inte ska få reda på det den här vägen iaf Tungan ute

Det spelar inte så stor roll men nu börjar man bli bra nyfiken vem det är som gömmer sig där inne..

Jag vet att det är någon som aldrig sover, och om hon sover så gillar hon att rulla runt och sparkas då också.

Det mysigaste är nog när man kan känna en liten fot trycka mot kanten av magen. Hihihi...

... Nu vill jag ha min bebis. :/

Men du har ingen aning om vad din är?

Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?