• Kickioh

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Lady Blue skrev 2012-03-19 12:54:52 följande:
    Stämde inte för mig. Tester visade flicka men RUL idag sa 100 % pojke.
    Grattis till pojken!

Det borde väl kunna bero på att det inte fanns tillräckligt med pojkhormon då i kisset när du testade. I vilken vecka gjorde du det?
    Jag är ingen expert men gissar väl att det kan visa flicka om man har för lite hormon eller om det är för tidigt? Så det enda som är ganska säkert då är väl att det är pojke om det tokpyser :)

Jag fick flickresultat i vecka 12 och har inte gjort nåt mer test sedan dess. RUL 18 april! Känns som en evighet dit!! :)
  • Kickioh

Vad säger ni om skum? Pojke? Det blev som en ölkrona av skum när jag hällde i kisset :P

Måste ju vara så att sonen ska få en lillebror då :)

• Kickioh

Jag hörde också nåt pys eller fräs, fast jag fick skum också. Har för mig att det bubblade tydligare då jag testade med sonen men vettetusan. 1 april får vi kanske veta :)

• Kickioh

Nu har jag gjort testet två gånger till och nu skummar det inte alls. Bikarbonatet sjunker bara till botten efter att jag rört om. Jag har gissat på pojke men kanske har haft fel då :) Typiskt, i så fall får min man rätt ;)

Kimsan82, hur gick det på ul? :D

• Kickioh

Kinesiska kalendern stämde med pojken och nu visar den flicka. Även bikarbonattestet bubblade när jag väntade sonen :) Egentligen är jag lite skeptisk mot allt som ska förutsäga könet, men vore fränt om det stämmer även nu!

• Kickioh

Vad kul Kimsam! :D

Och hoppsan vilken överraskning med tvillingpojkar, så häftigt :D

Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?