Inlägg från: Blondina |Visa alla inlägg
  • Blondina

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

faceprimer skrev 2011-10-19 20:27:08 följande:
    Testet visar pojke vilket vi tror att det är där inne, men på måndag får vi förhoppningsvis veta Kan uppdatera då
    Hur gick det??
    Så underbar o älskad 100110 * Oplanerad men oj så välkommen BF 120310
  • Blondina
    tulip79 skrev 2011-10-19 19:54:38 följande:
    Testade två dagar i rad, dock bara en dag med morgonurin. Ingenting hände någon av gångerna. Ska troligtvis bli igångsatt till helgen (bf+14) så först då vet jag om det stämmer!
    Hur har det gått?
  • Blondina

Ååååå jag måste hem och testa.........

• Blondina

Ska prova imorgon bitti, ska man röra eller ej? bara att hälla i lite i urinen eller?

• Blondina

Nu har jag tagit testet. Det var en sen kissning, efter frukost, men ändå den första för dagen. Hällde i bikarbonatet, inget hände, absolut ingenting. Rörde runt, absolut ingenting. Så då borde det ju vara en tjej....

• Blondina
    mamma83 skrev 2011-11-01 07:21:18 följande:
    Testa nu i v 11 hände inget. Inte ens när jag rörde om. Kan det va en flicka då tro?? Vi har 2 pojkar :(
    Det hände inget för mig heller även när jag rörde om. Ska boka tid för KUL nu, så får vi se om det stämmer.
  • Blondina

KUL bokat nu!!!! Har 20 mil till närmaste klinik, men lyckades få en tid när jag ändå är där på kurs. Perfekt!!!! Nu ska man bara vänta till 1 decemeber................... Blääää va lång tid!

• Blondina

Mama mia i stockholm.

Jäklar vilken skillnad på bemötande. Ringde Sibylla, där var det liksom, - de här tiderna har vi, passar det inte så är det ditt problem. Sedan ringde jag mama mia och förklarade att jag bara var i stockholm vissa dagar och att kurserna höll på hela dagen. Då fixade och trixade hon i listan och fick fram en tid som passade perfekt.

• Blondina

ja jag tror det. Jag kommer vara i slutet av v26.

• Blondina

Jag ska till Karlavägen iaf. Kanske menade hon att de inte gör KUL vid vanliga rutinundersökningar utan att du måste boka det extra. Det var inga problem för mig i alla fall. Lite dyrare än Sibylla, men det är det värt.

• Blondina

Men hallååååå!!!! Nu tycker jag att det börjar komma övervägande svar på att det INTE stämmer. JAg vill ju vet ATT det stämmer. Tungan ute

• Blondina
    bebis maj 12 skrev 2011-11-10 09:10:44 följande:
    Jag testade igår och fick lite vitt skum..tycker att de borde bli så oavsett kön...någon som provat hälla vatten på ist...?? Borde inte de pysa också?
    Ingen som visat pojke på testet men fått en tjej?
    För mig hände absolut ingenting!!!!! rörde om ordentligt, inte ens då hände det något. Har en kompis som vet att de väntar en tjej, hon ska prova imorgon och se vad hon får för resultat. Återkommer med besked,
  • Blondina

Är det någon som har koll på det är med sträng på magen. Med dottern hade jag en väldigt tydlig mörk sträng, nu har jag det inte..................

• Blondina

Efter vad ni skriver börjar jag fundera på om det är någe fel på mig................

Hade JÄTTETYDLIG rand på magen med dottern,

Nu ingen rand, ingen reaktion på Baking soda test, och på RUL trodde de på pojke.

• Blondina

Glömde uppdatera er!!!

Jag gjorde ju testet i v22 typ. Fick klart och tydligt TJEJ. Ingen reaktion alls, trots att jag rörde om. Mår precis som vid förra grav, som var en tjej. Dock inga foglossningar, men det är inget jag gnäller över. Flört Enda skillnaden mot förra grav var att jag hade en otroligt tydlig känsla av att det var en tjej. Det har jag inte nu.

Var på könsluntraljud i förra veckan, och det blir en lillebror. Inge snack om saken, tom jag såg det direkt.

Så, för mig funkade testet inte.

• Blondina
    Jeanjan skrev 2011-12-07 13:33:15 följande:
    Jag ska testa idag för att se, för imorgon ska vi ta reda på kön.. så vore kul å se om det funkar :) återkommer!
    hur gick det?
  • Blondina

Jag gjorde som du, rörde och skakade, men fick ingen reaktion alls!!! Det ska ju tyda på tjej, men enligt könsultraljud är det en pöjk........

Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?