• LadyA01

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Lägger till favorit! :)

• LadyA01

Sandrah85: vart bor du? Här i Malmö tar kk 300kr för ett vul..

• LadyA01

V 9+3 idag, snart dags att prova testet! :) I helgen är ju ett bra läge! :)

• LadyA01

Wei, idag ska det inhandlas rödkål och bikarbonat! :) på lördag ska det mixtras, 11+1! :)

• LadyA01

Kunde inte vänta, bikarbonatet visade tjej och nu står rödkålen på spisen... :)

• LadyA01

Klart lila färg på rödkålstestet, så även där en tjej! :)

Men blir det rätt om man sjuder rödkålen, eller ska den bara stå o dra i kokat vatten som vissa skriver?

Glömde berätta att maken min kissade på bikarbonatet också och det fräste som sjutton. :)

• LadyA01

Löste problemet själv, maken fick kissa även på rödkålen och det blev knallrött direkt. :)

Så, två tester + två av tre kinesiska kalendrar tyder på flicka. Spännande! :)

• LadyA01

Tog tyvärr inga bilder, men mitt bikarbonattest reagerade inte ens om jag rörde om rätt kraftigt.

• LadyA01

Ingen aning men när maken kissade på det fräste det järnet och bildade typ 1cm skum! :)

• LadyA01

Lyckobebisen: kolla på maxi, de måste ju ha! :)

• LadyA01

Det kan skumma lite av trycket på kissestrålen om man kissar direkt i glaset, så det bästa sägs väl vara att man häller över det försiktigt så att reaktionen enbart sker pga urinet och inte av trycket. :)

• LadyA01

Hehe, då kan jag inte förklara det :) du får kanske testa igen om någon vecka, och se om urinet bestämt sig. :)

• LadyA01

Gjorde både bikarbonattestet flera gånger under graviditeten, alla gånger visade det flicka - och i lördags kom en liten Moa, så testet hade helt rätt och magformen helt fel..! ;)

Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?