Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?
Lägger till favorit! :)
Lägger till favorit! :)
Sandrah85: vart bor du? Här i Malmö tar kk 300kr för ett vul..
V 9+3 idag, snart dags att prova testet! :) I helgen är ju ett bra läge! :)
Wei, idag ska det inhandlas rödkål och bikarbonat! :) på lördag ska det mixtras, 11+1! :)
Kunde inte vänta, bikarbonatet visade tjej och nu står rödkålen på spisen... :)
Klart lila färg på rödkålstestet, så även där en tjej! :)
Men blir det rätt om man sjuder rödkålen, eller ska den bara stå o dra i kokat vatten som vissa skriver?
Glömde berätta att maken min kissade på bikarbonatet också och det fräste som sjutton. :)
Löste problemet själv, maken fick kissa även på rödkålen och det blev knallrött direkt. :)
Så, två tester + två av tre kinesiska kalendrar tyder på flicka. Spännande! :)
Flicka skulle jag säga!
Tog tyvärr inga bilder, men mitt bikarbonattest reagerade inte ens om jag rörde om rätt kraftigt.
Ingen aning men när maken kissade på det fräste det järnet och bildade typ 1cm skum! :)
Lyckobebisen: kolla på maxi, de måste ju ha! :)
Det kan skumma lite av trycket på kissestrålen om man kissar direkt i glaset, så det bästa sägs väl vara att man häller över det försiktigt så att reaktionen enbart sker pga urinet och inte av trycket. :)
Hehe, då kan jag inte förklara det :) du får kanske testa igen om någon vecka, och se om urinet bestämt sig. :)
Gjorde både bikarbonattestet flera gånger under graviditeten, alla gånger visade det flicka - och i lördags kom en liten Moa, så testet hade helt rätt och magformen helt fel..! ;)