• Mmmbop

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Nu har jag gjort bägge testen, iof med em-urin. Ska testa igen imorgon bitti.
    Men med bikarbonatet händer absolut ingenting. Inget skum, inget ljud, ingenting.
    Rödkålstestet ser ut så här:

Ser ganska lila ut, eller? Hur såg era ut? Men då kokade jag rödkålen, vissa säger ju att man bara ska låta den dra... Får testa det imorgon...

Så just nu ser det ut som flicka, men jag är så jeeekla säker på att det är en pojk därinne. Är i vecka 11+6 idag och då blir det 12+0 imorgon... Ska bli intressant.

• Mmmbop

Ja, när jag gör det får jag inget skum alls, det händer ingenting. Skum ska tyda på pojk tydligen.

Gjorde om rödkålstestet imorse med morgonurin och den här gången lät jag rödkålen dra i kokat vatten och färgen blev en annan, men resultatet detsamma. Blått den här gånge, flicka "igen" alltså

Men jag tror som sagt fortfarande på en pojk, vi får se!

• Mmmbop

Du har inte tagit kort på färgen? Jag är liksom lite osäker på var gränsen går mellan rosa och lila. Kan inte fler lägga in bilder!!?

• Mmmbop

Kan ingen lägga in bilder så jag får något att jämföra med!!!

Snääääääälla!!!!!!

• Mmmbop

Skulle ni klassa detta som rosa eller lila? Pojke eller flicka? Det är med kokad rödkål och em-urin

För när jag gjorde med morgonurin och bara hällde varmvatten över och lät dra blev resultatet:

Vääääldigt olika färg? Har tyvärr ingen kille som kan kontrollpinka...

• Mmmbop

Tack, ja det är min spekulation också. Men jag har som sagt varit så galet säker på att det är en pojk därinne, så det ska bli mycket intressant med RUL så småningom =)

• Mmmbop

Nä men jag tycker bikarbonattestet är svårt. Jag häller och rör, det blir ju inga bubblar eller nåt skum eller så, men håller jag glaset mot örat kanske det pyser lite? Eller hur starkt ska reaktionen vara?

• Mmmbop

Haha =) Skulle vara kul om någon med garanterad pojkbebis som gjort testet kunde dela med sig!

• Mmmbop

Kul med alla som testar. Hoppas alla följer upp när det vet efter BF eller RUL!

Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?