Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Ska kolla om nån dag spännande :)

• shadowstorm

Jag testa nu ikväll ska testa imorgon också för inte ha nån påverkan av födan. och det hände först inget men på ungefär 20 sekunder så blev det ett tuuuunt lager vit skum vet jag inte ens om jag skulle kalla det...urinet blev vit vad betyder detta? hehe...och helt tyst. Tog 2 tsk bikarbonat och 2 tsk urin men testar imorgon också

• shadowstorm

Jag kan förmodligen har UVI kan detta påverka testet? Tänkte hur blir urinen mera sur eller påverkas den ej?

• shadowstorm
    MammaMia88 skrev 2011-07-19 10:24:40 följande:
    Testade nyss. Ingen reaktion, vilket stämmer med ultraljudet
    vad menars med ingen reaktion? Ser man bikarbonatet ? Jag förstår inte eftersom 1 droppe vatten gör ju att detta löses upp...hehe
  • shadowstorm
    Chessy skrev 2011-07-23 17:15:05 följande:
    21/7 fick jag en liten pojke, så det stämde inte på mig ^^
    Grattis :) Även om testet inte stämde :) Så grattis till din lilla prins :)
  • shadowstorm
    Mamma Tes skrev 2011-08-08 09:01:31 följande:
    Nu har jag också testat detta. Är gravid i vecka 34 (33+0) och vi har ingen aning om vad som döljer sig i magen denna gång.

Vet inte hur jag ska tolka testet. Det pyste inget eller så efter den snabba omrörningen men det blev ju som lite vitt skum på allt, av all bikarbonat tolkar jag det som.

Ska jag tolka det som ingen reaktion alls, eller att det ändå blev reaktion iom. "skummet"? 
    Samma som mig hehe...fick liiiite vit skum. Och det ska nog betyda pojke vad jag  förstod det som
  • shadowstorm
    Mamma Tes skrev 2011-08-08 09:11:56 följande:
    Men jag är nyfiken på hur det ser ut för dom som "inte fått nåt resultat alls". Jag menar, det känns som det måste bli liite vitt skum, vart ska annars all bikarbonat ta vägen?
    Precis det jag också frågat mig :) jag har RUL om 1 vecka och jag hade tänkt ta reda på det om de kan se. Men jag tror själv pojk. Min känsla säger det :)
  • shadowstorm

Vet du jag har fått veta då. DE FÅR INTE necka säga könet om de sett, om man vill veta. Detta berätta en förlossningsläkare för mig. De har ingen som helst rätt att necka föräldrar att veta könet! Så det är bara dumheter de håller på med!

• shadowstorm
    MHoof skrev 2011-08-09 17:00:55 följande:

Ok då måste dom säga om man vill veta då :)
    Men sambon vill tydligen inte. FAN! Någon som har nå bra tips på hur man kan få han att ändra sig?

Säg att de är det enda du önskar nu under tiden du är gravid :) Plus att du skulle känna att den i magen lättare blir en person om du vet kön :) För så kände jag när jag fick veta att jag vänta en liten son. Då vänta jag ju min prins och fick en sådan annan känsla än innan. Men det är jag =)
  • shadowstorm
    Sandrah85 skrev 2011-08-09 21:45:54 följande:
    Fast de behöver ju inte säga rätt.. Jag frågade med mitt första barn för jag var så säker på en son.. men hon sa en tjej. Jag frågade TRE gånger under RUL och hon sa att det var en tjej. Vi köpte tjejkläder och hade tjejnamn.. kom det en tjej? Nej!
    hehe, ja du de kan aldrig vara säker :) Men hur kändes det? Blev det inte väldigt konstigt eftersom du trodde ju du vänta en dotter?
  • shadowstorm
    ciccir skrev 2011-08-10 13:46:43 följande:
    De har vist rätt att neka. Det är dock olika från landsting till landsting vilka regler de har. Har i Östergötland ingår inte könsbestämning i rutinultraljudet, det är inte det som undersökningen går ut på. Jag vet iofs att en del fått reda på könet iaf, och det kan ju tyckas orättvist. Men det är inte för att ta reda på kön som man gör rutinultraljud och alltså behöver de inte "spendera tid" på att ta reda på det heller. Vi hade gärna tagit reda på det men fick nej. Tycker det är lite larvigt så länge RUL görs efter 18+0. Oavsett, så har de ingen skyldighet att berätta.
    Här i sundsvall måste de säga om föräldrarna vill veta och om de sett. Kanske är olika då
  • shadowstorm

Mini lite skum fick jag och varit på RUL idag och det ligger förmodligen en tös i min mage :) Så mini skum betyder tjej också ;)

• shadowstorm
    Chokladälskaren skrev 2011-08-22 11:54:47 följande:
    Jag gjorde testet imorse och då visade det en massa skum men ytterst lite bubblor. Är det då en pojke eller en flicka?
    Pojke, men jag har fick mini lite skum på kanterna och enligt rul så var hon väldigt säker hon såg en flicka
  • shadowstorm

Jag testa för ganska många veckor nu. Och testet visa väl ja du jag vet inte, vart miini lite skum på kanten av muggen men inge annat. Och har nu varit på 2 ul och första jag var på var hon väldigt säker på tjej. 2.a då sa hon att hon hölll med föra bm att bebisen såg väldigt flick lik ut. Så v ser ju :)

• shadowstorm

Spännande börjar närma sig och få veta svaret nu =) vecka 31 och 2 ul säger flicka och jag har massa flickkläder hemma men också pojkkläder från sonen.

• shadowstorm
    Lillis2012 skrev 2011-11-16 17:32:50 följande:
    Har ju oxo gjort testet flera gånger och det har sagt pojke varje gång men har nu gjort två UL som sagt att det är en flicka!!
    Samma här =) Men några veckor återstår än...dock blir han rosa då ;P
Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?