Inlägg från: Lillis2012 |Visa alla inlägg
  • Lillis2012

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Massor kul! Inte för att det spelar nån roll vad man får men det är ju skoj att spekulera! Ska testa när jag kommit till 10+

• Lillis2012
    Sunniva skrev 2011-07-25 10:30:50 följande:

Gjorde testet för ett tag sen visade starkt att det var en liten grabb, ska på RUL imorgon och får förhoppningsvis veta kön då och se om det stämmer, uppdaterar! :D

Oj så spännande!! =) Lycka till på RUL:et! Jag väntar med spänning på att komma till v 10+ =P Då ska här kissas i plastmugg =P
  • Lillis2012

Är det nån här som testat mjölkdropp-testet?? =)

• Lillis2012
    Sunniva skrev 2011-07-25 11:27:11 följande:
    Do tell! :D
    När man får ut "mjölk" från brösten kan man droppa en droppe mjölk i en matsked med vatten utan att vidrör vattnet med bröstet och om droppen splittrar sig och blandar ut sig i vattnet blir det en flicka och om den behåller sin form och lägger sig i botten blir det en pojke =) (tror det var så) Det finns en tråd här på FL om just det testet =)
  • Lillis2012

Är det nån som har koll på hur det ser ut rent statistiskt? Stämmer det oftast eller oftast inte?? =)

Kanske nåt för dig TS att ta reda på?? =)

• Lillis2012
    Lyckobebisen skrev 2011-08-08 21:10:53 följande:
    Såhär är ju omröstningen hittills:

Ja, det stämde!   69,23% (45) Nej, det stämde inte, testet sa flicka - jag väntar pojke!   21,54% (14) Nej, det stämde inte, testet sa pojke - jag väntar flicka!   9,23% (6)
    Aha! Ja men då verkar det ju vara rätt pålitligt =P Visade i alla fall på en pojke på mig! =)
  • Lillis2012
    Fridaj skrev 2011-08-08 21:34:41 följande:
    Ja jag är med nyfiken om det stämmer.
    Men där jag bor får man inte veta könet vid ultraljuden även att barnmorskan vet om det.

Så här får man gissa och göra massa tester ;)
    Så var det här också när jag väntade sonen 2001 men dom har väl lagt ner det nu efterom att här görs ju RUL:et efter v 18+0 och då riskerar dom ju ialla fall inte några aborter pga fel kön!
  • Lillis2012
    Sugen på sladdis skrev 2011-08-10 07:46:52 följande:
    Jag gjorde ett särskilt ul i vecka 28 för att kolla könet på mitt andra barn och fick veta till 99% att det var en tjej. Men icke då, ut kom en kille
    Alltså jag måste få fråga en sak! Jag väntar just nu mitt 4:e barn och detta är första gången pappan också vill veta könet i förväg. Han har tyckt att vi ska vänta alla andra gånger och jag vill att vi ska vara överens annars får det vara! Min fråga då: Blev det inte svårt att ta till sig barnet när du i flera veckor gått och väntatt på en tjej?
  • Lillis2012
    MHoof skrev 2011-08-11 09:30:55 följande:
    Åh less jag blev. Jag glömde HELT bort att göra det här imorse.
    Kan man göra det nästa gång jag måste på toa tro?
    Jag har gjort på eftermiddagen och med morgonurin och fick samma reaktion =) Det pyste! =) Jag är även bara i v 9 så nog tror jag det går! står ju bara att det är säkrast efter v 10 och med morgonurin =) Kör på! Du kan ju alltid göra det flera gånger =)
  • Lillis2012
    Lyckobebisen skrev 2011-08-08 21:10:53 följande:
    Såhär är ju omröstningen hittills:

Ja, det stämde!   69,23% (45) Nej, det stämde inte, testet sa flicka - jag väntar pojke!   21,54% (14) Nej, det stämde inte, testet sa pojke - jag väntar flicka!   9,23% (6)
    såhär såg det ut för nån dag sen =)
Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?