Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?
Favoritar :)
Favoritar :)
Spännande! Ska jag få tjejen att testa snart. Hon är 9+1 idag, så får vänta lite till.
Från vilken vecka kan man göra rödkålstestet? Nån som vet? :)
Såhär är ju omröstningen hittills:
Ja, det stämde! 69,23% (45) Nej, det stämde inte, testet sa flicka - jag väntar pojke! 21,54% (14) Nej, det stämde inte, testet sa pojke - jag väntar flicka! 9,23% (6)
Hej!
Nu har tjejen testat med bikarbonat. Det skummade och pyste som tusan. Enligt den väntar vi då en pojke
Nu är C bara i v 9+4 och har för 5 dagar sen avslutat sin behandling för urinvägsinfektion, så vi vet inte om det påverkar. Ska bli kul att testa igen om ett par veckor och se vad som händer!
Enligt kinesiska kalendern ska det vara en flicka, men enligt familjeliv en pojke. Ska testa rödkålstestet någon dag sen när vi orkar. Spännande!
Som sagt, när vi testade på tjejen som är gravid så pyste det och skummade = pojke.
Jag gjorde sedan testet och det visade att jag var tjej
Jag vill också testa med rödkål, men fasiken det finns ju inte på nån affär jag varit på! Dåliga affärer
Vi testade idag en tredje gång i 12+5 och det händer absolut ingenting.
Vill hitta rödkål så vi kan testa det!
Imorgon ska vi försöka testa rödkålstestet om det är så att vi kommer ihåg det innan första toabesöket.
Hej!
Idag gjorde jag rödkålstestet, är väldigt förvirrad nu. hehe.
När vi kokade så tyckte jag inte den blev blå, utan den var lila, vet inte varför det var så.
Sen gjorde C som är gravid, hennes ändrade inte färg, så gjorde jag (som också är tjej) så blev mitt helt rosa!
Haha, jag har inga problem vad jag vet och när jag gjort bikarbonattestet så har det inte hänt något på nån av oss när vi testat.. Någon som har nån problemlösning att komma med?
Vänstra är innan, högra är efter. (C's burk)
Mitt till vänster, hennes till höger.
(gjorde ett med bikarbonat på mig, som inte är gravid men tjej, på samma urin, och det hände ingenting, så testen säger emot varandra rätt rejält)
Stämmer inte på oss heller. Visade flicka (på både rödkål och bikarbonat) men det är världens finaste pojke i magen.