• Chessy

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Hah va kul! Måste dra o köpa bikarbonat imorgon! Tungan ute
    har BF 12 Juli, gjorde rödkålstestet 3 gånger mellan v.10-20 & alla indikerade flicka.
    Ska bli spännande o se imorgon vad detta visar =D 

• Chessy

Gjorde testet innan & det visade på flicka :D
    Rörde dock inte runt, men hällde i kisset över bikarbonaten ganska häftigt iaf.
    Sen när inget hände så testade jag att skaka på muggen men ingen reaktion alls!
    tror på flicka, men det återstår & se. 10 dagar kvar till BF. :) 

• Chessy
    elva06 skrev 2011-07-02 16:22:59 följande:
    Du måste ju uppdatera sen vad det blev

Jag gjorde testet igår kväll och imorse. De visade ungefär samma resultat. Igår när jag liksom skakade om glaset så hörde jag ett svagt pysande om jag la örat mot muggen, men vääääldigt väldigt svagt. Idag hände absolut ingenting, nada. Så det är väl en liten tjej då. Spännande att se vad som väl kommer ut i november
    Jaa klart jag ska göra det Skrattande

Mitt hände det absolut ingenting heller med, inget skum eller pys överhuvudtaget ^^
  • Chessy
    Sunniva skrev 2011-07-09 23:24:18 följande:
    Så här ska man tydligen göra (kopierat text från en annan tråd)

Hacka upp RÖDKÅL i småbitar och tillsätt vatten o rödkål i en kastrull

Låt koka ca 10 minuter

Låt svalna så det kallnar

Blanda sedan lika delar kålsaft som blir av koket + lika delar urin och blanda lite.

låt sedan stå stilla några minuter.

Avläs sedan färgen!

RÖTT/ROSA indikerar POJKE

LILA indikerar FLICKA

Lite av en procedur alltså haha :D

& så att alla förstår så ska man sila bort rödkålen innan man blandar det med urin :P
Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?