• elva06

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Detta låter ju väldigt spännande, men kan det inte vara så att urinen innehåller olika beroende av vad man ätit under dagen, eller om det är morgon eller kväll. På morgonen till exempel är ju kisset starkt oftast då man inte druckit under natten, så gör mand et på morgonen kanske det pyser mer???

~Mamma till 06:a, och pytte i magen BF 14/11~
  • elva06

Nu har jag läst hela tråden. Usch, jag tror jag måste inskaffa lite bikarbonat Jag vill absolut inte veta könet och ser det mest som en kul grej. Vore ju kul att se vad mitt kiss får för reaktion och även att se ifall det stämmer sen när bebis kommer i november

Stjierna: Jaha, där ser man Verkar ju som att det stämmer för dom flesta. Har länkat hit i vår bf-tråd så vi får se om nån som vet vad dom väntar gör testet. Hihi!

• elva06
    Chessy skrev 2011-07-02 12:51:10 följande:
    Gjorde testet innan & det visade på flicka :D
    Rörde dock inte runt, men hällde i kisset över bikarbonaten ganska häftigt iaf.
    Sen när inget hände så testade jag att skaka på muggen men ingen reaktion alls!
    tror på flicka, men det återstår & se. 10 dagar kvar till BF. :) 
    Du måste ju uppdatera sen vad det blev

Jag gjorde testet igår kväll och imorse. De visade ungefär samma resultat. Igår när jag liksom skakade om glaset så hörde jag ett svagt pysande om jag la örat mot muggen, men vääääldigt väldigt svagt. Idag hände absolut ingenting, nada. Så det är väl en liten tjej då. Spännande att se vad som väl kommer ut i november
  • elva06

Frila: Nej inte ens en liten bubbla. Det var helt stilla, bara lite grumligt. Jag trodde bikarbonat reagerade med all vätska. Undrar vad det är som gör att olika får olika resultat, om det nu inte beror på könet.

• elva06
    Alvi skrev 2011-07-02 21:23:32 följande:
    Jag fick också total stiltje. Har trott på flicka från första början, men runt v 30 eller så började jag känna stenhårt att det är en pojke, och det är det alla andra också tror. Kanske är jag påverkad av dem, kanske var min första magkänsla rätt... Får se om några veckor...
    Jaa kanske det. Det är nog samma här. Ibörjan var jag heelt säker på att vi bara kan göra tjejer och att det helt klart skulle bli en till, men så sa alla andra att det nog är en pojke å så vidare så det är nog därför jag börjat tro det också Jag får ju vänta sååå himla länge innan jag får veta
  • elva06
    Jag gjorde testet 2 ggr i somras, båda gångerna visade det på flicka så det ska verkligen bli spännande att se om det stämmer. BF imorgon!!!

Jag återkommer ju såklart med resultat
  • elva06
    Gjorde testet 2ggr i somras och båda gångerna fick jag flicka som resultat. Imåndags föddes en perfekt liten tösabit. Så jaa, testet stämde på mej i alla fall Rätt coolt!!
Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?