• Frila2

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Låter ganska kul. Jag vet ju vad det är där som gömmer sig i magen. Får försöka göra ett sådant test senare och se om det stämmer

• Frila2
    Avonakire skrev 2011-06-30 11:55:25 följande:
    Joo jag vet.. alla dessa trix med att man kan pröva att kolla kön är juh myter..
    Men det är juh roligt att se ändå Glad
    Sonen min låg mellan 135-140 och pendlade men som mest var det 138 som han låg på..
    Så om hjärtslagen ligger bra över 140 denna gång så skulle jag inte ändra på min magkänsla utan fortfarande tro att det är en tjej.. Skrattande
    Jag litar juh mer på min magkänsla än alla dessa trix  hehe
    Min dotter låg på mellan 130-148 i magen, är gravid med tvillingpojkar och nu senast hade de 150 och 155 i hjärtslag. Detta med höga och låga hjärtljud är tyvärr inget som stämmer.
  • Frila2
    Lowan skrev 2011-07-01 20:14:00 följande:
    Är i V28, har precis testat. Vi vet inte vad vi väntar för något då den lille knep med benen på ultraljudet.
    Gjorde testet och det vart klart i mitten av glaset och något som påminner om "ölskumm" runt om glaskanten i färgen vitt. Hur tolkar jag detta?
    Blir en överraskning när den lille tittar ut Glad 
    Ja, jag undrar också. Såg verkligen ut som rejält med ölskum. Tyckte inte att det sprakade eller så, blev bara extremt mycket skum.  Jag väntar två killar kan jag ju avslöja
  • Frila2
    sandqvist skrev 2011-07-01 22:17:01 följande:
    Fast hjärtljud stämmer faktiskt, men då ska mätningen vara typ 1 halvtimme eller nåt :) killar ligger lite lägre men man får inga rättvisa mätningar när man mäter som man gör hos bm :)
    Fast det är inte så att det stämmer för ens nästan alla även om man skulle mäta i 30 min. Kolla bara på alla CTG-kurvor som görs. Har en bekant vars son alltid låg runt 150-160 och även när de gjorde CTG-kurvor i 40 min- 1h åt gången.
  • Frila2
    elva06 skrev 2011-07-02 16:22:59 följande:
    Du måste ju uppdatera sen vad det blev

Jag gjorde testet igår kväll och imorse. De visade ungefär samma resultat. Igår när jag liksom skakade om glaset så hörde jag ett svagt pysande om jag la örat mot muggen, men vääääldigt väldigt svagt. Idag hände absolut ingenting, nada. Så det är väl en liten tjej då. Spännande att se vad som väl kommer ut i november
    Blev det inte ens skum på? Hände ingenting alls?
  • Frila2
    elva06 skrev 2011-07-02 18:43:24 följande:
    Frila: Nej inte ens en liten bubbla. Det var helt stilla, bara lite grumligt. Jag trodde bikarbonat reagerade med all vätska. Undrar vad det är som gör att olika får olika resultat, om det nu inte beror på könet.
    Ja, då måste man ju kalla mitt rejäla ölskum för att det reagerade då iaf
Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?