Inlägg från: Sandrah85 |Visa alla inlägg
  • Sandrah85

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Spännande, jag får testa om några veckor

♥ Devin 11/11-07 & Vilde 12/4-09 ♥ sandrah.blogg.se
  • Sandrah85

Jag testade nu och det hände inte ett skit!! Har två pojkar sen innan så var svårt att tro på att det skulle bli en tjej nu.. Får vänta några veckor och testa igen sen :) är ju bara i vecka 11 så.

• Sandrah85

Enligt kinesiska kalendern väntar jag en pojke, men de andra två har jag enligt den väntat en tjej. Kan ju hoppas på att den funkar tvärtom för mig då ;)

• Sandrah85
    shadowstorm skrev 2011-08-09 20:21:27 följande:
    Säg att de är det enda du önskar nu under tiden du är gravid :) Plus att du skulle känna att den i magen lättare blir en person om du vet kön :) För så kände jag när jag fick veta att jag vänta en liten son. Då vänta jag ju min prins och fick en sådan annan känsla än innan. Men det är jag =)
    Fast de behöver ju inte säga rätt.. Jag frågade med mitt första barn för jag var så säker på en son.. men hon sa en tjej. Jag frågade TRE gånger under RUL och hon sa att det var en tjej. Vi köpte tjejkläder och hade tjejnamn.. kom det en tjej? Nej!
  • Sandrah85

Jo det var konstigt men som tur var så gjorde jag 3D-ultraljud sent och då fick vi se en snopp och det var tur det för annars hade jag inte trott han var min. De sprang nämligen iväg med honom direkt han var född för han andades inte och hade jag då trott det var en dotter och de sen kommun med en som istället hade det blivit väldigt konstigt..

• Sandrah85
    MHoof skrev 2011-08-11 10:56:10 följande:
    Ja det är väl det jag är rädd för att hon kommer säga, exakt så!
    Känns inte som nån mening då.
    Jag ringde kvinnokliniken idag och fick tid direkt för jag tyckte jag hade lite ont i magen. Kostade ingenting och de kollade länge och väl och visade allt på bebisen :) allt var bra och det stillade min oro! 
  • Sandrah85
    LadyA01 skrev 2011-08-11 17:09:57 följande:
    Sandrah85: vart bor du? Här i Malmö tar kk 300kr för ett vul..
    Värmland, men åkte till Karlskoga för det :)
  • Sandrah85
    MHoof skrev 2011-08-11 18:51:15 följande:
    Jasså du fick det?
    Men det känns inte som dom skulle ta en på allvar om man ringer och säger att man har en konstig känsla, dom säger väl typ att man ska sluta oroa sig bara antar jag.
    Men skönt att du fick kolla. Förstår att du slutade oroa dig sen :)
    Klart de måste ta en på allvar! Jag ringde och sa att jag var orolig för jag hade börjat få ont i magen, kändes som små hugg liksom. Då fick jag tid direkt fast de hade fullbokat :) Akuttid på kk.
  • Sandrah85
    MHoof skrev 2011-08-11 19:54:53 följande:
    Jag hade hugg i magen förra ggn. En gång hade jag så jävla ont i magen så jag spydde några ggr så jag ringde HC då. Några timmar senare ringde dom upp mig för att höra hur det gick för mig och då fick jag avbryta samtalet för att springa och spy. Och jag var inte magsjuk eller gravidillamående, var nåt annat för någon timme senare vandrade smärtan neråt blindtarmen och höger sida. Då fick jag åka in på akuten och dom gjorde UL där men allt såg fint ut. Han som kolla sa att det kunde va en början på inflammation i blindisen men sen hände inget mer. Det gick över helt dagen efter. Hade massor av hugg och jag var in och kolla på UL 3 ggr till pga efter det. Men inget var konstigt. Ligamenten trodde dom.
    Men nu har jag inte ont, nu är jag mer orolig att den slutat växa bara :S
    Ahh okej usch :/ Ja de trodde att det var för att det växte så snabbt på mig nu också. Men du kan ju ringa och säga att det gör ont och hugger så får du ju en koll :)
  • Sandrah85

Gjort testat två gånger nu och det säger tjej. Min kille fick testa och det skummade som tusan! Hoppas detta är rätt!! :)

• Sandrah85

Jag testade imorse igen för tredje gången och visade på tjej även denna gång.. tror ändå på en pojke eftersom jag redan har två ;)

• Sandrah85
    Sandra83 skrev 2011-08-30 23:02:39 följande:
    För mej visade testet flicka och enligt UL så ligger det en liten flicka i magen. Har två pojkar sen innan så jag har fortfarande svårt att smälta det
    Åhh vad underbart!! =) Hoppas det blir så för mig med.. iofs sa de att det var en tjej i magen med min äldsta son så man ska inte tro på det där så mycket.. :/
  • Sandrah85
    Sandra83 skrev 2011-08-31 17:04:11 följande:
    Jag vågar faktiskt inte riktigt lita på det förrän bebisen är ute för att vara helt ärlig. Trots att jag mått annorlunda den här graviditeten från de förra, men magformen är densamma. Jag hoppas bara att de har rätt för annars kommer jag tycka synd om den lilla pojkbebisen som elaka mamman (jag) mest köpt rosa kläder till.
    Vi hade bara flicknamn och tjejkläder till vår äldsta son också eftersom de var så säkra på en tjej på ul.. det var ju dock en tjej med snopp som kom ut ;)
  • Sandrah85
    MHoof skrev 2011-09-05 11:17:14 följande:
    Åh kul :D

Ni som kollar kön.
    När och hur frågar ni på RUL om bm kan kolla kön?
    Vi ska ju kolla men jag vet inte riktigt hur å när man ska säga till att man vill veta?
    Här ska man säga direkt när man kommer att  man skulle vilja veta könet :)
  • Sandrah85

Jag har RUL på tisdag och återkommer också med om det stämde då eller inte.. Tänkte testa imorn igen för skojs skull om det visar samma (tjej) fortfarande.

Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?